CONTRACT-CADRU DE COMERCIALIZARE A
PACHETELOR DE SERVICII DE CĂLĂTORIE CĂTRE PERSOANE
FIZICE
Nr. ................. din data de
...................
Părțile
contractante:
Societatea PARALELA 45 TURISM SRL cu sediul în București, Bdul Regina Elisabeta,
nr. 29-31, sector 5, cod postal 050012, si
adresa de corespondenta in Bucuresti, Calea Grivitei nr. 202B, sector 1, tel: 0374.45.45.45; e-mail: secretariat@paralela45.ro, www.paralela45.ro, Cod de Înregistrare
Fiscală RO6505940, înregistrată la Registrul Comerțului sub numarul
J40/21621/1994, titulară a Licenței de turism nr. 523/02.09.2020, pentru Agenția
de Turism PARALELA 45, reprezentată prin Burcea Alin-Nicolae – Administrator, în calitate de ORGANIZATOR, denumita in continuare
Organizator sau Agentie
Prin MANDATAR Societatea EXIMTUR
SRL, agenția de turism EXIMTUR cu sediul în Cluj Napoca, Str. Nichita
Stănescu Nr. 16, cod poștal 400366, adresa de corespondenta: mun. Cluj Napoca,
Str. Nichita Stănescu Nr. 16, cod poștal 400366, CIF 3553943 atribut fiscal RO,
înregistrată la Registrul Comerţului sub Nr. J12/1029/1993 având conturile IBAN
RON: RO63BACX0000000772099007, IBAN EUR: RO20BACX0000000772099005, IBAN USD: RO36BACX0000000772099008,
deschise la Banca UniCredit Bank S.A., Tel./Fax: 0040364803803, site:
www.eximtur.ro, e-mail: travel@eximtur.ro, titulară a
licenței de turism nr. 213, reprezentată
prin dna Lucia Nora MORARIU, în calitate de Director General, denumită în
continuare EXIMTUR sau MANDATAR,
și
Dl./dna. Dl./dna.
............................................................................................................................................................, domiciliat/domiciliată în
.........................................................................................................................................
telefon ................................................., e-mail
.....................................................................................................
posesor/posesoare al/a cărții de identitate seria ............. nr.
............................., eliberată de
........................................... la data de ..............................,
CNP .................................................... în
calitate de CĂLĂTOR, au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului
1.1 Îl constituie vânzarea de către Organizator
a pachetului de servicii de călătorie înscris în voucher, bilet de odihnă,
tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract și
eliberarea documentelor de plată și călătorie.
1.2 Caracteristicile pachetului de servicii
de călătorie sunt prezentate în ofertă, iar aceasta este parte integrantă a
acestui contract.
II. Încheierea contractului
2.1. Contractul se încheie după caz în
oricare din următoarele situații:
a) în momentul semnării lui de către călător
sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii de călătorie inclusiv
în cazul celor achiziționate la distanță prin telefon sau mijloace electronice
b) în momentul în care călătorul primește
confirmarea scrisă a rezervării de la Organizator, în cel mult 60 de zile
calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea
agenției de turism de a informa călătorul prin orice mijloace convenite în
scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o
s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, organizatorul poate
solicita un avans cuprins între 20 - 50 % din prețul pachetului sau plata
integrală a contravalorii pachetului, în funcție de data la care călătorul solicita
serviciile. Dacă înscrierea intervine cu mai puțin de 30 zile înaintea plecării,
pachetul turistic se va achita integral. În cazul nerespectării termenelor de
plata, Organizatorul își rezervă dreptul de a anula rezervarea.
1. În cazul în care conținutul bonului de
comandă nu diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice și confirmarea
s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării
bonului de comandă, călătorul care decide să renunțe la călătoria turistică,
datorează agenției penalități conform cap. VI din prezentul contract.
2. În cazul în care conținutul bonului de
comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice primite în scris
de la agenție sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de
zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, călătorul poate
considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată
a tuturor sumelor deja plătite, dacă acesta nu optează pentru o variant
alternativă.
c) în momentul eliberării documentelor de
călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.),
inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii de
călătorie fac parte din oferta standard a agenției de turism sau există deja
confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul în care prezentul contract este
pus integral la dispoziția călătorului sub formă de catalog, pliant, alte
înscrisuri, site-ul agenției sau alte mijloace de comunicare electronică
(e-mail, fax, etc.), obligația de informare a călătorului este considerată
îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare dintre documentele de
călătorie sau documentele fiscale furnizate de agenție, nefiind necesară
încheierea în formă scrisă a contractului cadru de comercializare a pachetelor
de servicii de călătorie, respectiv dacă prezentul contract prezentat călătorului
în modalitățile prevăzute mai sus, conține informațiile prevăzute la art. 7 alin.
(3) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de
călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea
unor acte normative. Fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale,
site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au caracter informativ,
fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de călător.
2.3. Contractul încetează de drept odată cu
finalizarea prestării efective a pachetului de servicii de călătorie înscris în
documentele de călătorie.
2.4. Informațiile privind statele pe teritoriul cărora,
la data încheierii prezentului contract, este decretată stare de urgență, în
privința cărora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de călătorie,
sub forma de avertismente sau atenționări, si/sau Comitetului Național pentru
Situații de Urgență a emis reglementari
sunt publice și pot fi consultate accesând http://www.mae.ro/travel-alerts si https://www.cnscbt.ro/index.php/liste-zone-afectate-covid-19?limit=10&limitstart=0. In contextul pandemiei de SARS-CoV-2 (COVID19),
Calatorul/reprezentantul Calatorului recunoaste si accepta in mod expres
posibilitatea ca, ulterior incheierii prezentului contract, dar si pe parcursul
sejurului turistic, sa fie instituite restrictii sau noi conditii de calatorie
atat in tara de destinatie cat si in Romania (cu titlu exemplificativ, insa
fara a se limita la: obligativitatea purtarii mastii de protectie, prezentarea
unui test antigen/PCR negativ sau obligativitatea efectuarii acestuia in tara
de destinatie, intrarea in carantina sau autoizolare la intoarcerea in Romania).
Prin semnarea prezentului contract, calatorul/reprezentantul calatorului isi
asuma riscul aparitiei uneia sau mai multora dintre conditiile prezentate mai
sus (riscuri care nu pot cadea in sarcina Agentiei si care tin de decizii ale
tertilor, cu titlu exemplificativ, insa fara a se limita la: autoritati
locale/nationale din statele de destinatie sau din Romania), respectiv
recunoaste si accepta in mod expres ca in nicio situatie acestea nu vor putea
fi imputate Agentiei si nu vor putea constitui un motiv de renuntare fara
penalizare, astfel in situatia in care pachetul de servicii de calatorie poate
fi in mod rezonabil executat, orice anulare poate interveni cu respectarea
prevederilor Cap. VI.
III. Prețul contractului și modalități de
plată
3.1. Prețul total al pachetului este în
cuantum de ………………., inclusiv toate taxele, comisioanele, tarifele și alte
costuri suplimentare suportate de Organizator. Dacă prețul nu este specificat
în prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă
există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse
la dispoziție călătorului, site-ul Organziatorului/Mandatarului, alte mijloace
de comunicare electronica și/sau pe factură.
In situatia contractarii serviciilor de
călătorie în regim early booking (EB), reducerea este inclusa în pachet, iar
procentul precizat se aplică numai serviciilor de cazare. În acest caz, orice
modificare a contractului, solicitată de călător, determină anularea rezervării
cu penalizări și refacerea acesteia la prețul și condițiile din momentul reînscrierii.
De asemenea, nerespectarea condițiilor de plată aplicate rezervărilor tip EB
determină modificarea prețului pachetului conform ofertei standard.
3.2. Modalități de plată:
3.2.1. La încheierea contractului se
achita:
a) un avans în sumă de ______________ din
prețul contractului, iar diferența de _______________se va achita până la data
de____________
b) plata integrală a contravalorii
pachetului de servicii de călătorie.
Depășirea termenului de plată determină
aplicarea unei penalități de 0,3% pentru fiecare zi de întarziere, procent
aplicat la suma scadentă și neachitată, dacă Organizatorul nu optează pentru
rezilierea contractului
3.2.2. În cazul în care la încheierea
contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
a) pentru serviciile de călătorie care
necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată
comunicate de agenție în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de
comunicare.
b) pentru serviciile de călătorie care nu
necesită confirmare din partea prestatorilor, după cum urmează:
A.
termene de plată ofertă STANDARD
20% din prețul pachetului de călătorie la inscriere;
30% din prețul pachetului de călătorie cu minim 60 zile înaintea plecării;
50% din prețul pachetului de călătorie cu minim 30 zile înaintea plecării.
B.
termene de plată ofertă EARLY BOOKING
20% din prețul pachetului de călătorie la inscriere;
30% din prețul pachetului de călătorie la termenul limita al ofertei de Early
Booking;
50% din prețul pachetului de călătorie cu minim 30 zile înaintea plecării.
Condițiile de plată de mai sus (oferta
standard și oferta early booking) se aplică în toate cazurile, cu excepția
celor în care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de
achitare (vezi condițiile ofertei sau ale programului turistic).
3.3. Plata serviciilor de calatorie folosind
creditul de calatorie aferent voucherului primit pentru anularea
pachetului de servicii din anul 2020:
3.3.1. Calatorul poate
folosi creditul de calatorie pentru achizitia de pachete de servicii de
calatorie pe tot parcusul anului 2021.
3.3.2. În cazul în care călătorul doreste
achizitionarea de pachete de calatorie a caror valoare este mai mare decat
valoarea voucherului – credit de calatorie, față de pachetul achiziționat
initial si pentru care a fost emis creditul de calatorie, acesta va achita
plata diferenței de preț, respectand prevederile cuprinse in prezentul
contract.
3.3.3. In cazul
renuntarii definitive la serviciile achizitionate/modificarii serviciilor
achizitionate si achitate folosind creditul de calatorie aferent voucherului
primit pentru anularea pachetului din anul 2020 si aplicarii de penalitati
(daca este cazul), suma ramasa, in urma deducerii penalitatilor din credit, nu
este rambursabila, aceasta putand fi folosita pana la consumare pentru alte
rezervarii de produse din portofoliul
Paralela 45, pentru calatorii efectuate cel tarziu pana la sfarsitul anului
2021.
3.4 În cazul în care călătorul dorește să
efectueze plata către agenție prin transfer bancar, pentru serviciile
achizitionate, toate costurile bancare vor reveni părții care inițiază plata,
respectiv călătorului.
Plata serviciilor de călătorie externe
aferente contractului se va efectua exclusiv în valuta specificată în contract
sau în LEI la cursul de vânzare comunicat de Agentia Organizatoare în ziua
emiterii facturii.
3.5. Agenția de turism organizatoare nu are
dreptul să solicite călătorului efectuarea plății finale cu mai mult de 5 zile
înainte de data la care aceasta transmite călătorului documentele de călătorie
în baza cărora călătorul poate efectua serviciile de călătorie achiziționate.
IV. Drepturile și obligațiile Organizatorului
4.1. Organizatorul se obligă să furnizeze călătorului
un bon de comandă, numai în situația solicitării unor pachete de servicii de
călătorie care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenției de turism și
care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul
solicitării unor pachete de servicii de călătorie care se regăsesc în oferta
proprie a agenției de turism, sau în cazul în care există deja confirmare
asupra rezervării din partea altor prestatori, agenția/Mandatarul poate furniza
călătorului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În cazul în care, înainte de începerea
executării pachetului, agenția de turism organizatoare este contrânsă să
modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale
serviciilor de călătorie (de exemplu; serviciile incluse în pachet, datele de
călătorie, modificarea categoriei unității de cazare), precum și cerințele
speciale ale călătorului acceptate în prealabil de organizator, călătorul are
posibilitatea ca, într-un termen de 5 zile să accepte modificarea propusă sau
să înceteze contractul fără a plăti vreo penalitate de încetare.
4.3. Organizatorul poate
modifica prețul contractului în sensul majorării sau diminuării, după caz,
arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau diminuărilor de preț ale
contractului şi numai dacă modificarea are loc ca urmare a schimbărilor legate
de:
(a) prețul transportului de pasageri care rezultă din costul carburanților sau
al altor surse de energie;
(b) nivelul taxelor sau al comisioanelor
aplicabile serviciilor de călătorie incluse în contract, impuse de părţi terţe
care nu sunt direct implicate în executarea pachetului, inclusiv taxele
turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau debarcare în
porturi şi aeroporturi; sau
(c) cursul de schimb relevant pentru pachetul
respectiv.
Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în
cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.4. Organizatorul este răspunzător de executarea serviciilor de
călătorie incluse în prezentul contract, indiferent dacă aceste servicii
urmează să fie furnizate de organizator sau de un alt furnizor de servicii de
călătorie, cu excepția următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea
defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează
călătorului;
b) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează
unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Organizatorul,
nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar
fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar,
întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de
transport, accident, blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice),
neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a
neobținerii vizelor pentru toţi participanții. Organizatorul nu este
răspunzător pentru prejudiciile cauzate călătorului ca urmare a întârzierilor
curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care
revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative
specifice;
c) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează
unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract,
iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter
imprevizibil şi inevitabil.
4.5. Organizatorul are
obligația să furnizeze în scris călătorului sau prin orice mijloace de
comunicare electronice convenite în scris cu călătorul (e-mail, fax, sms etc.),
cu cel puțin 3 zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile,
precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de călător în fiecare
dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon
şi de fax, adresele de e-mail ale reprezentanţei locale a organizatorului
şi/sau a Mandatarului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgenţă care
să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a Mandatarului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de
părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct
cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;
d) obligaţiile călătorului prevăzute la 5.10, 5.12 şi 5.13.
4.6. Organizatorul direct sau prin mandatar acordă asistenţă adecvată fără întârzieri nejustificate călătorului aflat
în dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui
eveniment pe care nici organizatorul, nici furnizorul sau prestatorul de
servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita, în special prin:
(a) furnizarea de informaţii corespunzătoare privind serviciile de sănătate,
autorităţile locale şi asistenţa consulară; şi
(b) acordarea de asistenţă călătorului în ceea ce
priveşte efectuarea comunicărilor la distanţă şi sprijinirea acestuia în
găsirea unor servicii de călătorie alternative.
Organizatorul/Mandatarul are posibilitatea de a pretinde un comision
rezonabil pentru o astfel de asistenţă în cazul în care călătorul este cel care
a provocat situaţia de dificultate în mod intenţionat sau din propria
neglijenţă. Comisionul nu depăşeşte în niciun caz costurile efective suportate
de Organizator/Mandatar.
4.7. Organizatorul este
obligat să informeze persoana care transferă contractul (cedentul), în
conformitate cu art. 5.1. din prezentul contract, cu privire la costurile
efective ale transferului.
4.8. Atunci când o parte semnificativă din serviciile de
călătorie nu poate fi executată astfel cum s-a convenit prin prezentul
contract, Organizatorul oferă, fără costuri suplimentare pentru călător,
servicii alternative corespunzătoare pentru continuarea derulării pachetului,
pe cât posibil echivalente sau de mai bună calitate decât cele specificate în
contract, inclusiv în cazul în care întoarcerea călătorului la locul de plecare
nu este asigurată astfel cum s-a convenit.
4.9. În cazul în care serviciile alternative propuse au
drept consecinţă un pachet de o calitate mai scăzută decât cea specificată în
prezentul contract, Organizatorul acordă călătorului o reducere adecvată a
preţului.
Călătorul poate respinge serviciile alternative
propuse doar în cazul în care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a
convenit prin prezentul contract sau reducerea de preţ acordată este
inadecvată.
4.10. Dacă este imposibil să se furnizeze servicii
alternative sau călătorul respinge serviciile alternative propuse în
conformitate cu art. 4.8 al doilea paragraf din prezentul contract, călătorul
are dreptul, după caz, la reducerea preţului şi/sau la despăgubiri fără a
rezilia contractul de servicii privind pachetul de
călătorie.
4.11. Dacă pachetul include transportul de pasageri,
Organizatorul asigură de asemenea, în cazurile menţionate la p. 4.9 şi 4.10 din
prezentul contract, repatrierea călătorului cu transport echivalent fără
întârzieri nejustificate şi fără costuri suplimentare pentru călător.
4.12. Excursiile opționale se efectuează la fața
locului cu agenții locale, care poartă întreaga responsabilitate pentru
organizarea și desfășurarea acestor excursii. Sumele aferente excursiilor opționale
nu se încasează în numele și pentru Agenția Paralela 45. Prețurile excursiilor
opționale pot fi mai mari decât cele cumpărate de la recepția hotelurilor, având
în vedere că turiștii vor avea la dispoziție mijloace de transport de la hotel
la obiective și retur, ghid etc. Prețul excursiilor se calculează în general,
pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. În cazul neîntrunirii acestui număr
minim, fie tarifele pot fi majorate proporțional, fie excursia poate fi anulată,
iar turiștii putând opta pentru achiziționarea excursiei de la recepția
hotelului în funcție de disponibilități.
4.13. În cazul achiziționării unui pachet de
servicii de călătorie având în componență și asigurarea transportului pe cale
aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenției de turism care
deruleaza programul tursitic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin
urmare, Organizatorul nu este răspunzător pentru decolarea/aterizarea
avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul de călătorie. Pentru
aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste călătorii conform
Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și Consiliului din
11 februarie 2004 de stabilire a unor norme commune în materie de compensare și
de sistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării
sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE)
nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile
adiacente acestuia intră în competența și responsabilitatea transportatorului,
biletul de avion reprezentând contractul între pasager și transportator. În
cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare și ziua de sosire
nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.14. În situația achiziționării unui produs
de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce țin de
siguranța navigării, numărul cabinei și amplasarea acesteia pe punți (o punte
inferioară, una
superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeași
categorie ca cea rezervată inițial, caz în care călătorul nu va fi despăgubit
în niciun mod având în vedere că este vorba de același tip de cabină ca și cel
rezervat.
V. Drepturile și
obligațiile călătorului
5.1. În cazul în care călătorul
nu poate să participe la călătoria turistică, indiferent de motive, acesta
poate să cesioneze contractul unei terțe persoane care îndeplinește toate
condițiile aplicabile pachetului de servicii de călătorie contractat, cu
obligația de a anunța în scris Agenția cu cel puțin 7 zile înaintea datei de
plecare. Între călătorul care nu poate
participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terța persoană
(cesionarul) și agenția de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un
contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii de călătorie contractate
și cesionate.
Pentru călătoriile individuale, în cazul
în care mijlocul de transport este avionul, cesiunea contractului poate fi efectuat
numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. De asemenea,
pentru calatoriile care necesita indeplinirea unor conditii speciale, ex:
obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea pentru cesiunea
contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine după
caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată Organizatorului (debitorului
cedat). Călătorul care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul,
sunt responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor
costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul sejururilor de odihnă și/sau de
tratament cu locul de desfășurare în România, călătorul are obligația să
respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de regulă
la ora 18,00 a zilei de intrare și se termină de regulă la ora 12,00 a zilei de
ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau
tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri suplimentare generate
de neeliberarea spațiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai
sus cad în sarcina exclusivă a călătorului. În funcție de destinație, orele de
intrare, respectiv ieșire, se pot modifica și sunt decise de unitatea hotelieră.
5.3. În cazul în care prețul contractului
este majorat cu peste 8%, indiferent
de motivele majorării, conform art. 4.3., călătorul poate înceta contractul,
având însă dreptul la rambursarea imediată de către Organizator a sumelor
plătite, inclusiv comisionul.
5.4. Călătorul este obligat să comunice Organizatorului,
în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înștiințării prevăzute la
cap. IV pct. 4.2 privind modificarea prevederilor esențiale ale contractului
sau în timp util înainte de începerea călătoriei, în cazul aplicării clauzelor
prevăzute în cap. IV pct. 4.4. literele b) și c), hotărârea sa de a opta
pentru:
a) încetarea contractului fără plata
penalităților sau b) acceptarea noilor condiții ale contractului.
5.5. În cazul în care călătorul decide să
participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile cap.
IV pct. 4.2. se consideră că toate modificările au fost acceptate și călătorul nu
poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care
călătorul încetează contractul în temeiul 5.4 sau Organizatorul
anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, călătorul are
dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii
de călătorie de calitate echivalentă sau superioară, propus de
Organizator;
b) să accepte un pachet de servicii de călătorie
de calitate inferioară propus de Organizator, cu rambursarea diferenţei de
preţ, în sensul rambursării diferenţei de preţ dintre cele două pachete de
călătorie, la momentul încheierii noului contract de prestare de
servicii;
c) să i se ramburseze toate sumele achitate în
virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile
menţionate la 5.6., călătorul are dreptul să solicite Organiztorului şi o despăgubire, al
cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei
hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor
contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut din cauza nerealizării
numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Organizatorul a informat
în scris călătorul cu cel puţin:
(i) 20 de zile înainte de începerea executării pachetului,
în cazul călătoriilor care durează mai mult de şase zile;
(ii) şapte zile înainte de începerea executării
pachetului, în cazul călătoriilor care durează între două şi şase zile;
(iii) 48 de ore înainte de începerea executării
pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puţin de două zile;
b) anularea a intervenit din cauza unui caz de
forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le
invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror
eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care
responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare) sau unor
cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.4. lit. b);
c) anularea s-a făcut din vina călătorului.
5.8. Călătorul are dreptul să înceteze în
orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care încetarea
îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Organizatorul pentru prejudiciul
creat acestuia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract.
Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului pachetului de servicii de
călătorie contractat.
5.9. Prin excepție de la punctul 5.8.,
călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de
călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo
penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare
care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și
care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează
semnificativ transportul pasagerilor la destinație, circumstanțe survenite după
încheierea contractului și dovedite prin înscrisuri emise de Ministerul
Afacerilor Externe, aviz emis de Camera de Comerț și Industrie a României sau
orice alt mijloc de probă.
Lista țărilor/zonelor/teritoriilor cu risc
epidemiologic ridicat completata si modificata de Comitetul Național pentru Situații de
Urgență, cu referire la perioada executarii pachetului de servicii de calatorie (ce presupune, insa fara a se limita la:
obligativitatea purtarii mastii de protectie, aplicarea masurilor de carantina
prezentarea unui test negative RT-PCR pentru SARS-CoV-2, etc.) nu reprezintă o circumstanță inevitabilă si
extraordinară si/sau caz de forță majoră si nu poate fi considerată un motiv
de încetare a contractului privind pachetul de servicii de călătorie, nefiind
aplicabile prevederile art. 5.9. alin. 1.
5.10. În cazul încetării contractului privind
pachetul de servicii de călătorie, în condițiile art. 5.9. alin.1, călătorul
are dreptul la o rambursare completă a oricărei plăți efectuate pentru pachet,
dar nu are dreptul la vreo despăgubire suplimentară.
5.11. În cazul în care călătorul alege să se
mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și achitat, responsabilitatea
financiară a renunțării îi aparține. Organizatorul va rezolva cerințele călătorului
în limita posibilităților, eventualele diferențe de preț urmând a fi suportate
de către călător.
În situația în care călătorul solicită
nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre
servicii, aceasta echivalează cu încetarea contractului, cu aplicarea
penalităților prevăzute la Cap. VI din prezentul contract la momentul respectiv
și încheierea unui nou contract.
5.12. Călătorul este obligat să achite la
recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubritate, precum și
alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de
la Organizator.
5.13. Călătorul este obligat să prezinte la
recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de
călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament,
etc.), în vederea acordării serviciilor de călătorie. În cazul în care călătorul
beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să prezinte la
recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie și
dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.14. Călătorul ia cunoștință că serviciile pe
care le achiziționează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenția
de turism, sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt
guvernate de legislația țării de destinație, iar organizatorul nu are nici o
responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.15. Dacă pentru efectuarea călătoriei este
necesară îndeplinirea de către călător a unor formalități suplimentare (de ex.
călătoria împreună cu minori, situația în care numele turistului este schimbat
ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obligația de a
îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare optimă, Organizatorul recomandă
și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În cazul în care călătorul nu
își respectă obligația de a se informa cu privire la formalitățile suplimentare
necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Organizatorului
(de ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau
reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier judiciar, sau orice alte
documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Organizatorul este
exonerat de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
5.16. Organizatorul recomandă călătorilor contactarea
acestuia cu 24 ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de
îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.).
5.17. În cazul în care o singură persoană
angajează servicii pentru un număr mai mare de călători, condițiile
contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au
fost achitate serviciile.
5.18. Călătorul este obligat să folosească
mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un
bun proprietar și potrivit destinației lor. Organizatorul nu se face vinovat de
eventualele pagube produse sau vătămări suferite de călător ca urmare a
nerespectării acestui alineat.
5.19. Călătorul are obligația să respecte
locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors, precum și locurile,
datele și orele stabilite pe parcursul programului de călătorie contractat.
Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de către călător
a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele, vor fi suportate de
către acesta.
5.20. În cazul în care călătorul care a intrat
pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătorie refuză
să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac
cheltuieli de orice natură cu acesta, călătorul respectiv are obligația de a
suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunțări, penalizări, despăgubiri.
Limitarea răspunderii
6.1. În cazul în care călătorul renunță la
pachetul de servicii de călătorie care face obiectul prezentului contract, el
datorează Organizatorului penalizări după cum urmează:
6.1.1. În cazul serviciilor de călătorie externe/interne:
A.
Conditii de anulare/penalizari oferta STANDARD
a) 20%
din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face in intervalul 89 - 60 zile calendaristice înainte de
data plecării;
b)
50% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în
intervalul 59 – 30 zile
calendaristice înainte de data plecării;
c) 80
% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 29 – 7 zile calendaristice înainte de
data plecării;
d) 100%
din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în interval mai mic
de 7 zile calendaristice înainte de data plecării sau pentru neprezentarea la
program.
B.
Conditii de anulare/penalizari oferta EARLY BOOKING
a) 20%
din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face in intervalul
cuprins intre ziua confirmarii rezervarii si 60 zile înainte de data plecării;
b) 50%
din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 59 – 30 zile calendaristice înainte de
data plecării;
c) 80
% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 29 – 7 zile calendaristice înainte de
data plecării;
d) 100%
din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în interval mai mic
de 7 zile calendaristice înainte de
data plecării sau pentru neprezentarea la program.
6.1.2 Condițiile de anulare/penalizare
indicate la art. 6.1.1. sunt standard și se aplică în toate cazurile, cu excepția
celor în care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de
anulare/penalizare (vezi condițiile ofertei sau ale programului turistic –
exemple: programe de Revelion, turism individual, turism intern, croaziere, destinații
exotice, sistemele germane de rezervări Dertour si TUI etc). Pe lângă penalitățile
indicate mai sus, călătorul va suporta și eventualele taxe (ex: taxa pentru
obtinerea vizelor), dacă acestea nu sunt incluse în valoarea contractului.
6.2. În cazul în care călătorul care a
contractat un pachet de servicii de călătorie cu Organizatorul și a achitat un
avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul
comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată,
contractul se consideră reziliat de drept, iar Organizatorul are dreptul de a
anula rezervările efectuate în beneficiul călătorului cu reținerea
penalizărilor prevăzute la art. 6.1. din prezentul contract.
6.3. În cazul în care plata pentru serviciile
de călătorie interne a fost făcută cu, sau și cu vouchere de vacanță,
penalizarea se va deduce în primul rând din valoarea voucherelor de vacanță.
Dacă penalizarea este mai mare decât valoarea voucherelor de vacanță, diferența
care depășește valoarea voucherelor de vacanță se va reține din valoarea
achitată prin alte instrumente de plată. În cazul în care valoarea voucherelor
de vacanță este mai mare decât valoarea penalizării, diferența nu se restituie
nici în vouchere și nici în numerar în cazul în care călătorul nu dorește un
alt serviciu turistic.
În situația în care călătorul își
manifestă dorința de a achiziționa un alt serviciu turistic, pentru o perioadă
ulterioară, atunci diferența dintre valoarea voucherelor și valoarea
penalizării se va utiliza pentru acest nou serviciu. Termenul în care călătorul
poate solicita noul pachet de servicii de călătorie este de maxim 2 luni de la
data rezilierii contractului/renunțarea la serviciile de călătorie inițiale. În
cazul în care călătorul nu își exprimă opțiunea în această perioadă, Agenția nu
îi mai poate oferi acestuia niciun pachet de servicii de călătorie ulterior.
6.4. Pentru biletele de odihnă și/sau de
tratament cumpărate prin organizații sindicale, Organizatorul va face
restituiri numai în baza cererilor de renunțare contrasemnate și ștampilate de
reprezentantul organizației sindicale.
6.5. În cazul în care o ambasadă refuză să
acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, călătorului i
se vor reține toate taxele datorate de Organizator prestatorilor direcți,
precum și cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.6. Organizatorul/Manadatarul
este exonerat de orice răspundere în cazul în care după începerea călătoriei,
serviciul de grăniceri/poliția de frontieră sau altă autoritate competentă
refuză să acorde călătorului dreptul de ieșire/tranzit/intrare pe teritoriul
unui stat, necesar pentru efectuarea serviciilor de călătorie. Călătorului i se
va reține în această situație contravaloarea totală a pachetului de servicii de
călătorie.
6.7. Penalizările echivalente cu cele
indicate la punctul 6.1.1. pct. A lit. c) sau d), respectiv 6.1.1. pct. B lit.
c) sau d) se aplică și în cazul în care călătorul nu ajunge la timp la aeroport
sau la locul de plecare/destinație, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că
documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt
conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului
țării, din alte motive ce țin de persoana acestuia.
6.8. Călătorul trebuie sa depună în scris
cererea de renunțare la pachetul de servicii de călătorie la Mandatarul la care
a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în
considerare.
6.9. Organizatorul va acorda despăgubiri în
funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract.
6.10. Organizatorul nu răspunde în situații de
grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol public, atac
terorist, embargou internațional, precum și în cazul în care companiile aeriene
stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care nu sunt imputabile
nici unei părți se consideră situații de forță majoră și exonerează de
răspundere Organizatorul.
6.11. Toate sumele menționate la pct. 6.1.,
6.2., 6.5., 6.6. și 6.7. din prezentul contract, se vor reține de către Organizator
din avansul sau prețul total al pachetului de servicii de călătorie achitat de călător,
fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.
VII. Reclamații
7.1. Călătorul îl informează fără întârzieri nejustificate pe
Organizator, ţinând cont de circumstanţele cazului, în legătură cu orice
neconformitate pe care o constată pe parcursul executării unui serviciu de
călătorie inclus în prezentul contract.
Datele de contact ale Organizatorului pentru asistență:
Telefon: . . . . . . . . . .
E-mail: . . . . . . . . . .
Datele de contact ale Mandatarului pentru asistență:
Telefon: 0364803888
E-mail: reclamatii@eximtur.ro
Datele de contact ale reprezentantului local al Organizatorului pentru
asistență:
Telefon: . . . . . . . . . .
E-mail: . . . . . . . . . .
7.2. Dacă
oricare dintre serviciile de călătorie nu se execută în conformitate cu
cerințele prezentului contract, Organizatorul remediază neconformitatea, cu excepţia cazului în care:
(a) este imposibil; sau
(b) implică cheltuieli disproporţionate, ţinând
cont de anvergura neconformităţii şi de valoarea serviciilor de călătorie
afectate.
Dacă Organizatorul, în conformitate cu primul paragraf
litera (a) sau (b) din prezentul alineat, nu remediază neconformitatea, călătorul are dreptul de a beneficia de o reducere corespunzătoare
a preţului pentru orice perioadă în care a existat o neconformitate, cu excepţia
cazului în care Organizatorul dovedeşte că neconformitatea este imputabilă
călătorului.
7.3. În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanţial
executarea pachetului, iar Organizatorul a omis să o remedieze într-un termen
rezonabil stabilit de către călător, călătorul poate rezilia contractul privind
pachetul de servicii de călătorie fără plata unor penalități de reziliere şi,
după caz, poate să ceară reducerea preţului şi/sau despăgubiri.
VIII.
Asigurări
8.1. Conform prevederilor
OG nr. 2/2018 și ale Ordinului 156/2019 emis de Ministerul Turismului, călătorul este asigurat pentru
rambursarea sumelor achitate de acesta în legătură cu pachetele de servicii de
călătorie, în cazul insolvenței agenției de turism organizatoare și în legătură
cu serviciile de călătorie asociate, cum sunt definite la art. 3 pct. 16 din OG
nr. 2/2018, în măsura în care Organizatorul facilitează servicii de călătorie
asociate, la Societatea de Asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP cu sediul
în București str. Aleea Alexandru nr. 51 sector 1, tel. 0214057420, fax
0213114490. Polițele de
Asigurare privind protecția în caz de insolvență a agenției de turism
organziatoare sunt:
-
……………………………………………………………………………………………………………………………..
Toate polițele de asigurare sunt afișate pe
pagina web a agenției de turism http://www.paralela45.ro.
8.2.
Dacă în prezentul contract este inclus
transportul de pasageri, garanția prevazută la art. 8.1. include repatrierea
călătorilor, indiferent dacă executarea pachetului este afectată de insolvența
Organizatorului sau călătorul se află în imposibilitatea întoarcerii la locul
de plecare sau la locul convenit de părți.
8.3.
Valoarea despăgubirii:
8.3.1. În cazul
în care călătoria nu a început, valoarea despăgubirii este egală cu valoarea
sumelor achitate efectiv de călător în baza prezentului contract, în măsura în
care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolvenţei Organizatorului.
8.3.2. Dacă în prezentul
contract este inclus transportul de pasageri şi călătorul se află în
imposibilitatea întoarcerii la locul de plecare, din cauza insolvenţei
Organizatorului, despăgubirea este egală cu contravaloarea serviciilor de
călătorie neprestate călătorului şi achitate de acesta în baza acestui
contract, la care se adaugă costul repatrierii.
8.3.3. În cazul în care călătorul a beneficiat de
repatriere în condițiile art. 8.2.:
a) Călătorul nu
mai beneficiaza de nicio altă despăgubire de la Asigurator, în situația în care
repatrierea intervine ca urmare a nerespectării de către Organizator a
obligaţiilor contractuale față de partenerii săi;
b)
Călătorul beneficiază de rambursarea contravalorii serviciilor de călătorie
neprestate şi achitate de acesta în baza prezentului contract, fără a se scădea
cheltuielile cu repatrierea efectuate de Asigurator, în cazul insolvenţei
Organizatorului.
8.3.4.
Asiguratorul poate propune călătorului o ofertă de servicii alternative
corespunzătoare pentru continuarea derulării pachetului, în condițiile
prevăzute de Ordinul nr. 156/2019 emis de Ministerul Turismului. În situația în
care călătorul acceptă oferta propusă, acesta nu beneficiază de nicio
despăgubire suplimentară.
8.4. Condițiile
de despăgubire:
8.4.1.
Călătorul va anunța imediat Asiguratorul prin telefon sau fax în cazul în care
Organizatorul aflat în stare de insolvenţă nu efectuează repatrierea sa.
8.4.2.
În cazul în care călătorul solicită de la Organizator rambursarea sumelor
achitate şi/sau a costului repatrierii, acesta transmite documentele
justificative, în copie, către Organizator, prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire având obligaţia să păstreze documentele justificative, în
original.
8.4.3.
Călătorul poate solicita Organizatorului aflat în stare de insolvenţă,
rambursarea sumelor achitate de acesta şi/sau a costului repatrierii astfel:
a)
în termen de maximum 30 de zile de la data declarării insolvenței
Organizatorului, dacă aceasta a survenit ulterior datei încheierii pachetului
neexecutat/executat parţial;
b)
în termen de 15 zile lucrătoare de la data încheierii executării pachetului în
situaţia în care declararea insolvenței este anterioară acesteia.
8.4.4.
În situaţia în care se dispune radierea Organizatorului ca urmare a
falimentului, călătorul va transmite solicitarea de rambursare a sumelor plătite
direct Asiguratorului în termen de 15 zile lucrătoare de la data radierii.
8.4.5. În situaţia prevăzută la alin. 8.3.2., călătorul poate solicita
Organizatorului rambursarea costului repatrierii, prin scrisoare recomandată cu
confirmare de primire, în termen de 15 zile lucrătoare de la data repatrierii.
8.4.6.
În termen de 5 zile lucrătoare de la data transmiterii solicitării conform art.
8.4.3, 8.4.4. sau 8.4.5., după caz, Călătorul notifică în scris Asiguratorul în
legătură cu solicitarea adresată Organizatorului privind rambursarea sumelor
achitate de acesta şi/sau a costului repatrierii.
8.4.7.
În termen de 15 zile lucrătoare de la data confirmării de primire a notificării
de la art. 8.4.1. sau 8.4.4., după caz, călătorul transmite Asiguratorului,
prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire
însoţită de documentele justificative care cuprind cel puţin următoarele:
a)
contractul de comercializare a pachetului de servicii de călătorie;
b)
confirmările de primire precizate la art. 8.4.2. sau 8.4.5., după caz;
c)
copiile documentelor care atesta achitarea serviciilor (de ex. chitanţe, ordine
de plată), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de călător;
d)
copiile documentelor de transport şi cazare, după caz, în cazul cererilor de
rambursare a costului repatrierii.
8.4.8.
Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 de zile lucrătoare de la data
primirii de către Asigurator a documentelor justificative de la călător.
8.4.9.
În cazul în care, după plata despăgubirii, Organizatorul plăteşte sumele
datorate călătorului, acesta restituie Asiguratorului despăgubirea primită, în
termen de 30 de zile lucrătoare de la data primirii sumelor de la Organizator.
8.5. Facultativ,
călătorul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să
acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistență care să acopere
taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract
de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii
medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de
asigurări de călătorie. Organizatorul/ Mandatarul recomandă încheierea unei
asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare.
Călătorul se poate informa în agenții despre cazurile acoperite de asigurarea
storno, aceasta putând fi încheiată în agenția de turism de unde acesta a
achiziționat pachetul de servicii de călătorie, dacă agenția oferă acest tip de
serviciu.
8.6.
Organizatorul/Mandatarul nu se face vinovat de eventuala nerespectare a
obligațiilor stipulate în polițele de asigurare contractate prin intermediul
Organizatorului/Mandatarului, deoarece acesta este doar intermediar între
călător și asigurator.
IX. Documentele contractului se
constituie ca anexă la acesta și sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de
odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul
acțiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte
înscrisuri/etc. ale Organizatorului puse la dispoziţia călătorului, în format
tipărit sau pe suport electronic.
X. PRELUCRAREA
DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.1
Datele cu caracter personal prelucrate de PARALELA 45 TURISM SRL și EXIMTUR SRL
– în calitate de Operatori.
Prelucrarea
datelor cu caracter personal reprezintă
orice operațiune sau set de operațiuni care se efectuează asupra datelor
dumneavoastră cu caracter personal.
PARALELA 45 TURISM SRL și EXIMTUR SRL pot prelucra următoarele date cu caracter
personal: nume, prenume, număr telefon, adresa domiciliu, adresa
de e-mail, serie și nr. carte de identitate, serie și nr. pașaport, CNP, data
nașterii, vârsta copiilor, apartenența la sindicate, locul de
munca, numele companiei (dacă este aplicabil), numărul de înregistrare TVA
(daca este cazul).
10.2 Persoanele
vizate:
călători/turiști/beneficiari ai serviciilor de călătorie sau turistice, reprezentanți/împuterniciți/persoane
de contact (parteneri contractuali) din cadrul companiilor sau
instituțiilor/autorităților publice.
10.3 Scopurile colectării datelor cu caracter
personal
Prelucram datele cu caracter personal, colectate in
baza prezentului contract, în următorele scopuri:
-
Rezervarea, intermedierea, ofertarea și/sau comercializarea
serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii
turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii de
agrement sau călătorii de afaceri, executarea contractelor – respectiv in
vederea indeplinirii obligatiilor contractuale pe care ni le asumam fata de
dvs.;
-
In vederea indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina
noastra.
10.4. Destinatarii datelor dumneavoastră cu
caracter personal
PARALELA 45 TURISM SRL și EXIMTUR SRL vor considera toate informațiile
colectate de la dumneavoastră ca fiind confidențiale și nu le vor
partaja cu terți (cu excepția acelor persoane fizice și/sau juridice implicate
în prestarea serviciilor rezervate sau achiziționate de dumneavoastră,
respectiv partenerilor PARALELA 45 TURISM SRL de afaceri, inclusiv partenerilor din afara Uniunii
Europene, în cazul în care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați
putea beneficia de serviciile achizitionate) fără consimțământul dumneavoastră
expres și anterior.
De asemenea,
vom putea furniza datele dvs. cu caracter personal catre autorități publice
centrale și locale, autorități judecătorești, politie, parchet (în limitele
prevederilor legale și/sau ca urmare a unor cereri întemeiate și expres
formulate), etc.
10.5. Durata prelucrării datelor cu caracter
personal
PARALELA 45
TURISM SRL și EXIMTUR SRL vor prelucra datele dumneavoastră cu caracter
personal până la finalizarea scopului pentru care au fost colectate sau
ulterior, conform obligațiilor legale stabilite în sarcina noastră.
Ulterior,
dacă dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit nu veti exercita
dreptul de opoziție/de ștergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de
către PARALELA 45 TURISM SRL și EXIMTUR SRL pe durata de timp prevăzută în
procedurile interne sau vor fi distruse.
10.6.
Drepturile persoanelor vizate. Conform prevederilor legale aplicabile,
beneficiati de următoarele drepturi: dreptul
de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de ștergere
a datelor ("dreptul de a fi uitat"), dreptul la restricționarea
prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție și drepturi
legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de
profiluri.
De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a depune o
plângere în fata unei autorități de supraveghere și de a introduce o cale de
atac judiciară. În acest scop, în Romania,
autoritatea de supraveghere este: www.dataprotection.ro
10.7. Exercitarea drepturilor dumneavoastră. Pentru
exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa Paralela 45 Turism SRL prin
transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa: Mun. Bucuresti,
Bdul. Regina Elisabeta nr. 29-31, sector 5, cod postal 050012 sau prin
transmiterea unui e-mail către protectiedate@paralela45.ro.
Pentru
exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa și EXIMTUR SRL prin transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa:
Mun. Cluj-Napoca, str. Nichita Stănescu nr. 16, cod poștal 400366 sau prin
transmiterea unui e-mail către dpo@wximtur.ro.
10.8. Prin
semnarea prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați citit, ați fost
informat(ă) corect, complet, ați luat cunoștința de conținutul acestui
document, îl înțelegeți pe deplin și sunteți de acord cu prelucrarea datelor cu
caracter personal ale dvs și ale persoanelor pentru care faceți rezervarea, de către
Paralela 45 Turism SRL și EXIMTUR SRL.
Pentru detalii privind prelucrarea datelor cu caracter
personal de catre Paralela 45 Turism SRL, puteti accesa site-ul www.paralela45.ro sectiunea Politica
de confidentialitate.
Pentru detalii
privind prelucrarea datelor cu caracter personal de catre EXIMTUR SRL, puteti
accesa site-ul www.eximtur.ro sectiunea Politica de prelucrare a datelor cu
caracter personal.
10.9.
CONSIMŢĂMÂNTUL PARENTAL IN CONTEXTUL PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL
ALE MINORILOR (se va completa doar daca vor exista minori -
beneficiari indirecti ai serviciilor contractate)
Prin semnarea prezentului contract confirm că am citit, am fost
informat(ă) corect, complet, am luat cunoștință și înțeleg pe deplin drepturile
de care beneficiez privind protecția atât a datelor personale proprii, cât și
protecția datelor personale ale minorului.
XI. Dispoziții finale
11.1. Prezentul contract a fost încheiat în
două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de servicii de
călătorie se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract și cu
respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de
servicii de călătorie și serviciile de călătorie associate, precum și pentru
modificarea unor acte normative.
11.3. Toate unitățile de cazare, precum și
mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale
țărilor de destinație, conform procedurilor interne și normativelor locale
acolo unde acestea există, care diferă de la o țară la alta și de la un tip de
destinație la altul.
11.4. Călătorul declară că Organizatorul l-a
informat complet cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de
servicii de călătorie în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2018.
Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii de
călătorie inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace
electronice, călătorul își exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire
la condițiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie,
în conformitate cu oferta Organizatorului.
11.5. Călătorul declară că anterior încheierii
prezentului contract Organizatorul i-a furnizat toate informațiile esențiale
privind serviciile contractate, cum ar fi: destinația, itinerariul, perioada
călătoriei, numărul de nopți incluse, mijloacele de transport, unitățile de
cazare și serviciile de masa oferite, alte servicii incluse în pachet, numărul
minim de persoane necesar efectuării serviciilor de călătorie, abilități
lingvistice necesare călătorului pentru comunicarea orală, informații pentru
persoane cu mobilitate redusă, informații generale despre regimul vizelor și
pașapoartelor si privind formalitățile legate de sănătate în țara de
destinație, informații privind agenția de turism organizatoare/mandatara,
prețul total al pachetului, modalitățile de plată, informații privind
posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea
executării pachetului și informații privind asigurarea facultativă sau
obligatorie care să acopere costurile încetării contractului de către călător
sau costurile de asistență, inclusive taxele de repatriere, în caz de accident,
de boală sau de deces, cu care este în mod expres de acord.
11.6. Litigiile apărute
între părţi se rezolvă pe cale amiabilă în caz contrar părţile înţeleg să se
adreseze instanţelor de judecată competente.
11.7. Contractul va fi
interpretat conform legilor din România.
Organizator, PARALELA 45 TURISM SRL Prin Mandatar EXIMTUR SRL Reprezentant (nume, prenume) Lucia Nora Morariu
Funcția Director General Semnătură/Ștampilă
__________________________ |
Călător, Nume și prenume
______________________________________ Semnătură
________________________________________ |