CONTRACT DE COMERCIALIZARE
A PACHETELOR
DE SERVICII DE CĂLĂTORIE
Nr. [……………………..] din data de […………………….]
PĂRȚILE CONTRACTANTE:
AGENȚIA DE TURISM INTERMEDIARĂ Societatea EXIMTUR S.R.L, cu sediul in Cluj Napoca, str.
Nichita Stanescu nr. 16, telefon: 0364 803 803, e-mail: travel@eximtur.ro, numar de inregistrare la Registrul Comertului J12/1029/1993, cod de
inregistrare fiscala RO3553943, reprezentata prin MORARIU Lucia Nora, in
calitate de Director General, denumita in continuare EXIMTUR, titulara a Licentei de turism nr. 213.
în calitate de mandatar cu reprezentare, în numele și
pentru AGENȚIA DE TURISM OPERATOARE - Societatea AMARA TOUR SRL, persoană juridică română, cu sediul în Cluj-Napoca,
str. George Bacovia nr. 17A, jud. Cluj, având număr de ordine în Registrul
Comerțului de pe lângă Tribunalul Cluj
J12/5018/2017, cod unic de înregistrare (cod de identificare
fiscală) RO 38001739, tel. 0364-431195,
e mail info@amaratour.ro, reprezentată prin administrator Souani Haithem,
titulară a Licenței de turism nr. 452/04.01.2019, a poliței de asigurare German Romanian
Assurance Seria IF-i nr. 3943 din data de 11.12.2023, cu valabilitate din 01.01.2024 pana la 31.12.2024, a poliței de asigurare privind protecția in caz de
insolvență OMNIASIG Seria I Nr. 57885 din data de 19.12.2023, cu valabilitate
din 01.01.2024 pana la 31.12.2024, în calitate de VÂNZĂTOARE
și
CĂLĂTORII, identificați în ANEXA
1, reprezentanți prin [……………….], data nașterii [……………..], domiciliat/domiciliată
în [……………….…………………], având CNP […………………..………],
telefon […………………], e mail [………………], posesor/posesoare al/a pașaportului/cărții
de identitate seria [………………..] nr [……………………..]
cu valabilitate până la data de [………………………..], în calitate de CUMPĂRĂTORI.
în baza:
Ø Contractului de mandat cu reprezentare pentru vânzarea
pachetelor de servicii de călătorie și/sau a serviciilor de călătorie
individuale
Ø ofertelor de pachete de servicii de călătorie combinate
de Agenția de turism organizatoare și puse la dispoziția călătorilor de
către Agenția de turism organizatoare,
prin Agenția de turism intermediară
Ø
informării
persoanelor fizice și a acordului - consimțământ de prelucrare a
datelor cu caracter personal exprimat de către Călători
Ø informațiilor standard comunicate Călătorilor și asumate de Călători, potrivit OG nr. 2/2018 –
Ø informațiilor precontractuale generate în
temeiul ofertei selectate de Călători,
acceptate de Călători direct/prin
reprezentant
au convenit
perfectare prezentului contract de vânzare-cumpărare a pachetului de servicii
de călătorie, servicii de călătorie combinate de Agenția de turism
organizatoare, în următoarele condiții.
I. OBIECTUL CONTRACTULUI
1.1. Obiectul Contractului îl constituie vânzarea, de către Agenția de turism intermediară,
în numele și pentru Agenția de turism organizatoare, a pachetului de
servicii călătorie ales de călători sau a unor servicii individuale din cadrul
pachetului de servicii de călătorie, înscris/înscrise în informațiile
precontractuale, bonul de comandă, vouchere și bilete de avion, respectiv cumpărarea de către călători a
pachetului de servicii călătorie ales sau a unor servicii individuale din
cadrul pachetului de servicii de călătorie alese de către aceștia, în cunoștință
de cauză, după prezentarea ofertelor, informațiilor standard și informațiilor
precontractuale.
1.2. Obiectul prezentului contract îl constituie prestarea de către Agenția de turism
organizatoare, prin prestatorii specializați în servicii de călătorie, a
tuturor serviciilor cuprinse în pachetul de călătorie ales și acceptat de călători sau a unor servicii individuale din cadrul
pachetului de servicii de călătorie, în schimbul prețului achitat de călători.
II. PERFECTAREA CONTRACTULUI
2.1. Contractul se încheie, după caz, în
oricare dintre următoarele situații, respectiv la următoarele momente/date:
a) în momentul semnării contractului în formă fizică
(tipărită) de către călători, prin reprezentant, Agenția de turism intermediară, după generarea și acceptarea
informațiilor precontractuale;
b) prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii
turistice de călătorie, după generarea și acceptarea informațiilor precontractuale,
în cazul pachetelor de călătorie achiziționate online;
2.2. Contractul încetează de drept odată cu
finalizarea prestării efective a tuturor serviciilor de călătorie din cuprinsul
pachetului de servicii de călătorie achiziționat de călători.
III. PREȚUL CONTRACTULUI ȘI MODALITĂȚI DE PLATĂ
3.1. Prețul de vânzare-cumpărare a pachetului de
servicii de călătorie / a serviciilor individuale din cadrul pachetului de
servicii de călătorie este de [……………………..]
și se compune din costul
serviciilor de călătorie ce formează pachetul/ serviciilor individuale din
cadrul pachetului de servicii de călătorie.
3.2. Modalități de plată
3.2.1. Plata prețului se va realiza după cum urmează:
3.3. Plata serviciilor turistice de călătorie externe aferente
contractului se poate efectua într-o singură monedă specificată în
contract: EUR sau RON. Plățile în RON
vor fi calculate la cursul BNR din ziua emiterii facturii + 2% comision
de risc valutar.
3.4. Plata prețului se va realiza prin virament în
conturile Agenției de turism
intermediară:
- pentru
plăți in LEI: [……………………………………..IBANRO]
- pentru
plăți in EUR: [………………………………………...IBANEUR]
3.5. La rândul său Agenția
de turism intermediară este obligată să achite prețul pachetului de
servicii de călătorie Agenției de turism
organizatoarea, proprietara pachetului de serviciu de călătorie, în
termenele convenite prin Contractul de mandat cu reprezentare pentru vânzarea
pachetelor de servicii de călătorie și/sau a serviciilor de călătorie
individuale
de această plată integrală a pachetului de
servicii de călătorie depinzând și executarea serviciilor de călătorie de către
Agenția de turism organizatoare și
de către terții prestatori de servicii specializate.
3.6. Prețul pachetului
de servicii de călătorie, ce formează obiectul material al prezentului
contract, poate fi mărit, unilateral de Agenția
de turism operatoare, numai în cazul
în care intervin schimbări/majorări ale prețului transportului de pasageri, ca
urmare a creșterii costului carburanților sau al altor surse de energie, în
cazul creșterii nivelului taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor
de călătorie incluse în contract, atunci când aceste creșteri au fost impuse de
părți terțe care nu sunt direct implicate în executarea pachetului, inclusiv
taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau
debarcare în porturi și aeroporturi sau în cazul creșterii cursului de schimb
relevant pentru pachetul achiziționat de călători.
3.7. Creșterea
prețului, împreună cu justificarea creșterii și calcul prețului majorat, vor fi
comunicate, de către Agenția de turism
intermediară/Agenția de turism
organizatoare, călătorilor, în scris,
prin e mail sau prin notificare scrisă, comunicată la adresa de corespondență
indicată în prezentul contract, cu cel puțin 20 de zile înainte de începerea
executării pachetului de călătorie.
3.8. Dacă creșterea
prețului pachetului de servicii de călătorie depășește 8 % din prețul total al pachetului, călătorii au posibilitatea ca,
într-un termen de 3 zile de la primirea notificării (prin e mail sau
corespondență scrisă), să accepte modificarea propusă sau să înceteze
contractul, fără a plăti vreo penalitate de încetare.
3.9. În cazul
în care, după încheierea contractului și înainte de începerea executării
pachetului, are loc o reducere a prețului pachetului de servicii de călătorie,
ca urmare scăderii prețului transportului de pasageri, datorită diminuării
costului carburanților sau al altor surse de energie sau ca urmare a scăderii
nivelului taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie
incluse în contract, atunci când aceste scăderi au fost comunicate de părți
terțe care nu sunt direct implicate în executarea pachetului, inclusiv taxele
turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau debarcare în
porturi și aeroporturi ori ca urmare a scăderii cursului de schimb relevant
pentru pachetul achiziționat de călători, călătorul are dreptul la obținerea
acestei reduceri.
3.10. În cazul
unei reduceri de preț, Agenția de turism
organizatoare are dreptul să deducă cheltuielile administrative efective
din rambursarea datorată călătorilor. La cererea călătorilor, Agenția de turism organizatoare
prezintă dovezile cheltuielilor administrative respective.
3.11. Scăderea
prețului, împreună cu justificarea scăderii și calcul cheltuielilor
administrative, vor fi comunicate, de către Agenția de turism intermediară/Agenția de turism organizatoare,
călătorilor în scris prin e mail sau prin notificare scrisă, la adresa de
corespondență indicată în prezentul contract, cu cel puțin 20 de zile înainte
de începerea executării pachetului de călătorie
IV. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE AGENȚIEI DE TURISM INTERMEDIARĂ ȘI AGENȚIEI DE TURISM ORGANIZATOARE
4.1. Agenția de
turism intermediară se obligă să furnizeze călătorilor, cu prioritate,
toate informațiile necesare pentru alegerea pachetului de servicii de călătorie
corespunzător. Agenția de turism
intermediară pune la dispoziția călătorilor ofertele de pachete de
călătorie ale Agenției de turism
organizatoare, informațiile standard
și informațiile precontractuale, precum și orice alte informații solicitate, anterior
perfectării contractului.
4.2. Agenția de turism intermediară va pune
la dispoziția călătorilor un
exemplar al contractului în formă scrisă (tipărită) sau în formă electronică. Agenția de turism intermediară va pune
la dispoziția călătorilor toate documentele necesare pentru realizarea
călătoriei potrivit pachetului de servicii de călătorie achiziționat, după
realizarea plății finale a pachetului de servicii de călătorie către Agenția de turism organizatoare.
4.3. Agenția de turism
organizatoare este responsabilă de buna executare a serviciilor de
călătorie incluse în contractul privind pachetul de servicii de călătorie,
indiferent dacă aceste servicii urmează să fie executate de aceasta sau de un
alt furnizor de servicii de călătorie.
4.4. Agenția de turism intermediară sau Agenția de turism organizatoare nu au
dreptul să solicite călătorilor efectuarea plății integrale cu mai mult de 5
zile înainte de data la care aceasta transmite călătorilor documentele de călătorie
în baza cărora aceștia pot efectua serviciile de călătorie achiziționate.
4.5. Înainte de începerea executării pachetului, Agenția de turism intermediară își rezervă dreptul de a modifica în mod
unilateral și alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de
călătorie (altele decât clauzele privitoare la prețul pachetului de servicii de
călătorie), numai în cazul în care modificarea este nesemnificativă și
numai în cazul în care această modificare este solicitată în scris de către Agenția de turism organizatoare.
4.6. În acest caz Agenția de turism
intermediară va informa călătorii cu privire la modificare într-un mod
clar, inteligibil și bine evidențiat, pe un suport durabil, prin e mail sau notificare
scrisă expediată la adresa de corespondență prevăzută în prezentul contract.
4.7. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, Agenția de turism organizatoare este constrânsă
să modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale
serviciilor de călătorie cuprinse în pachetul achiziționat de călători (inclusiv
schimbarea locului de cazare) aceste modificări vor fi comunicate, în scris
prin e mail sau notificare la adresa de corespondență, de către Agenția de turism intermediară
călătorilor. Totodată călătorilor li se va comunica, de către Agenția de turism intermediară, și
faptul că aceștia au posibilitatea ca, într-un termen 3 zile de la comunicare,
să accepte modificarea propusă sau să înceteze contractul fără a plăti vreo
penalitate de încetare.
4.8. Într-un asemenea caz Agenția de
turism organizatoare poate oferi călătorilor, prin Agenția de turism intermediară, un alt pachet de servicii de
călătorie (pachet de substituție) dacă este posibil, de o calitate echivalentă
sau superioară, iar în caz de schimbare a locului de cazare Agenția de turism intermediară va oferi
călătorilor cea mai apropiată variantă din locația inițială de o calitate
echivalentă sau superioară.
4.9. Agenția de turism intermediară informează călătorii,
fără întârzieri nejustificate și într-un mod clar, inteligibil și bine evidențiat,
pe un suport durabil, cu privire la modificările propuse și impactul acestora
asupra prețului pachetului, precum și cu privire la pachetul de substituție oferit și prețul
acestuia.
4.10. Agenția de turism intermediară
informează călătorii, fără întârzieri nejustificate și într-un mod clar,
inteligibil și bine evidențiat, pe un suport durabil, cu privire la termenul de
3 zile în care călătorii trebuie să informeze Agenția de turism intermediară cu privire la decizia lor, precum și
faptul că lipsa unui răspuns din partea călătorilor conduce la încetarea
prezentului contract.
4.11. În cazul în care contractul privind pachetul de servicii de călătorie este
încetat și călătorul nu acceptă un alt pachet, Agenția de turism intermediară/Agenția de turism organizatoare
rambursează toate plățile efectuate de către sau pe seama călătorilor, fără
întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data
încetării contractului.
4.12. Agenția
de turism intermediară, în numele și pe
seama Agenției de turism organizatoare,
poate înceta contractul privind pachetul de servicii de călătorie și poate
oferi călătorilor rambursarea completă a tuturor plăților efectuate pentru
pachet, dar nu este răspunzătoare pentru plata unor despăgubiri suplimentare,
în unul dintre următoarele cazuri:
- numărul de persoane înscrise pentru pachete
de călătorie pentru care transportul se realizează cu curse charter (avion) este mai mic 100 de călători/destinație;
- Agenția de
turism organizatoare nu poate executa serviciile din pachetul achiziționat de
călători din cauza unor circumstanțe
inevitabile și extraordinare, urmând a fi înștiințați călătorii cu privire la
încetarea contractului, fără întârziere și înainte de începerea executării
pachetului.
4.13. Agenția de turism
intermediară va înștiința călătorii cu privire la încetarea contractului în
următoarele termene:
- 20 de zile
înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează
mai mult de șase zile;
- 7 zile
înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează
între două și șase zile;
- 48 de ore
înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează
mai puțin de două zile;
4.14. În aceste două cazuri de încetare a contractului (4.12. și 4.13.) Agenția de turism
intermediară / Agenția de turism
organizatoare rambursează orice plăți efectuate de către sau pe seama
călătorilor pentru pachetul achiziționat, din care se scade penalitatea de
încetare corespunzătoare. Aceste restituiri sau rambursări se efectuează către
călători fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14
zile de la încetarea contractului privind pachetul de servicii de călătorie.
4.15. În cazul în care călătorii procedează la transferul
contractului, Agenția de turism organizatoare
prin Agenția de turism intermediară
va informa călătorii cu privire la costurile efective ale transferului. Aceste
costuri nu vor depăși costurile suportate efectiv de Agenția de turism organizatoare ca urmare a transferului
contractului privind pachetul de servicii de călătorie.
4.16. Agenția de turism
organizatoare prin Agenția de turism
intermediară prezintă persoanei care transferă contractul dovezi cu privire
la costurile suplimentare, comisioanele sau alte costuri generate de
transferarea contractului privind pachetul de servicii de călătorie.
4.17. Agenția de turism
intermediară este răspunzătoare de colectarea corectă a tuturor informațiilor/datelor
de la călători și de transmiterea lor completă către Agenția de turism organizatoare pentru o executare corespunzătoare
a serviciilor de călătorie din cuprinsul pachetului achiziționat de călători. Agenția de turism organizatoare și Agenția de turism intermediară sunt
răspunzătoare pentru orice erori cauzate de defecțiuni tehnice din sistemul de
rezervare care îi sunt imputabile și pentru erorile comise în timpul procesului
de rezervare. Agenția de turism organizatoare și Agenția de turism intermediară nu sunt răspunzătoare pentru erorile
de rezervare imputabile călătorilor sau cauzate de circumstanțe inevitabile și
extraordinare.
4.18. Agenția de
turism organizatoare este responsabilă
de buna executare a serviciilor de călătorie incluse în contractul privind
pachetul de servicii de călătorie, indiferent dacă aceste servicii urmează să
fie furnizate de aceasta sau de un alt furnizor de servicii de călătorie.
4.19. În cazul în care unul din serviciile de călătorie nu se
execută, în conformitate cu contractul privind pachetul de servicii de
călătorie, Agenția de turism
organizatoare remediază neconformitatea, cu excepția cazurilor în care neconformitatea
nu poate fi remediată sau remedierea implică cheltuieli disproporționate, ținând
cont de anvergura neconformității și de valoarea serviciilor de călătorie
afectate.
4.20. Atunci când o parte semnificativă din serviciile de
călătorie nu poate fi executată conform contractului, Agenția de turism organizatoare va oferi, fără costuri suplimentare
pentru călători, servicii alternative corespunzătoare pentru continuarea
derulării pachetului, pe cât posibil echivalente sau de mai bună calitate decât
cele specificate în contract, inclusiv în cazul în care întoarcerea călătorilor
la locul de plecare nu este asigurată astfel cum s-a convenit.
4.21. În cazul schimbării cazării, se consideră a fi serviciu
alternativ corespunzător, pentru continuarea derulării pachetului, oferirea
cazării în aceeași locație, în cea mai apropiată variantă față de cea inițială.
4.22. În cazul în care serviciile alternative propuse, conform
alineatului precedent, au drept consecință un pachet de o calitate mai scăzută
decât cea specificată în contract, Agenția
de turism organizatoare acordă călătorilor o reducere adecvată a prețului.
4.23. Dacă pachetul de servicii de călătorie include
transportul de pasageri, în situația în care
este imposibil să se furnizeze servicii alternative sau călătorii
resping serviciile alternative propuse, Agenția
de turism organizatoare asigură de asemenea, repatrierea călătorilor cu
transport echivalent, fără întârzieri nejustificate și fără costuri
suplimentare pentru călători.
4.24. În măsura în care este imposibil să se asigure
întoarcerea călătorilor astfel cum s-a convenit contractual, din cauza unor
circumstanțe inevitabile și extraordinare, Agenția
de turism organizatoare suportă costul cazării necesare, pe cât posibil de
categorie echivalentă, pentru o perioadă care nu depășește trei nopți pe
călător.
4.25. Dacă în legislația specifică privind drepturile
pasagerilor sunt prevăzute perioade mai lungi aplicabile mijloacelor de
transport relevante pentru întoarcerea călătorului, se aplică perioadele
respective.
4.26. Limitarea costurilor la trei nopți de cazare nu se
aplică persoanelor cu mobilitate redusă, însoțitorilor acestora, femeilor
însărcinate, minorilor neînsoțiți și nici persoanelor care au nevoie de asistență
medicală specială, cu condiția ca Agenția
de turism organizatoare să fi fost informată cu privire la nevoile speciale
ale acestora cu cel puțin 48 de ore înainte de începerea executării pachetului.
4.27. Agenția de
turism organizatoare sau Agenția de turism intermediară nu are
dreptul să invoce circumstanțe inevitabile și extraordinare pentru a limita răspunderea,
dacă furnizorul de transport în cauză nu poate invoca astfel de circumstanțe în
temeiul legislației Uniunii Europene.
4.28. Agenția de turism
organizatoare și Agenția de turism
intermediară acordă asistență adecvată fără întârzieri nejustificate
călătorilor aflați în dificultate, prin furnizarea de informații
corespunzătoare privind serviciile de sănătate, autoritățile locale și asistența
consulară și prin efectuarea comunicărilor la distanță și sprijinirea
călătorului în găsirea unor servicii de călătorie alternative.
4.29. Agenția de turism
organizatoare are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru
o astfel de asistență în cazul în care călătorul este cel care a provocat situația
de dificultate în mod intenționat sau din propria neglijență. Comisionul nu
depășește în niciun caz costurile efective suportate de Agenția de turism organizatoare.
4.30. În cazurile în care Agenția
de turism organizatoare sau Agenția
de turism intermediară plătește o despăgubire, acordă o reducere de preț
sau îndeplinește alte obligații care îi
revin în temeiul legislației în vigoare, aceasta are dreptul de a pretinde
reparații de la orice terț care a contribuit la evenimentul care a generat
despăgubirea, reducerea prețului sau alte obligații.
4.31. Agenția de turism
organizatoare va pune la dispoziția părinților sau tutorilor informații
care să permită contactul direct cu minorul sau cu persoana responsabilă de
acesta în locul în care minorul este cazat, în cazul minorilor neînsoțiți de un
părinte sau de o altă persoană autorizată.
4.32. Agenția de turism
organizatoare garantează plățile efectuate de călători sau în numele
călătorilor, indiferent dacă pachetele sunt comercializate direct călătorilor
sau prin intermediul altor agenții de turism.
4.33. Agenția de turism
organizatoare raportează pachetele de servicii de călătorie către
Ministerul Turismului potrivit Ordinului nr. 874/2019 emis de Ministerul
Turismului.
V. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CĂLĂTORILOR
5.1. Călătorii au dreptul de a fi informați,
în mod complet, corect anterior semnării contractului prin ofertele prezentate,
informațiile standard și informațiile precontractuale puse la dispoziție de Agenția de turism intermediară.
5.2. Călătorii au dreptul de a li se înmâna/comunica un exemplar
al contractului în formă scrisă (tipărită) sau în formă electronică de către Agenția de turism intermediară.
5.3. Călătorii au dreptul
de a intra în posesia tuturor documentelor necesare pentru
realizarea călătoriei potrivit pachetului de servicii de călătorie achiziționat,
după realizarea plății finale a pachetului de servicii de călătorie către Agenția de turism intermediare, care la
rândul său are obligația de a realiza
plata finală a pachetului de servicii de călătorie către Agenția de turism organizatoare.
5.4. Călătorii au obligația de a efectua plata integrală a prețului
pachetului de servicii de călătorie achiziționat cu 5 zile înainte de data la
care Agenția de turism organizatoare
transmite călătorilor documentele de călătorie în baza cărora călătorii pot
efectua călătoria achiziționată.
5.5. Călătorii pot transfera
contractul privind pachetul de servicii de călătorie unei persoane care
îndeplinește toate condițiile aplicabile contractului respectiv, după ce
notifică Agenția de turism
intermediară și Agenția de turism organizatoare într-un termen rezonabil înainte
de începerea executării pachetului, pe un suport durabil. Se consideră a fi
transmisă într-un termen rezonabil notificarea cu cel puțin șapte zile înainte
de începerea executării pachetului.
5.6. Călătorii (cedenți) care transferă contractul privind
pachetul de servicii de călătorie și noii călători (cesionarii) cărora le este
transferat contractul răspund în solidar pentru achitarea soldului și a tuturor
comisioanelor, tarifelor și altor costuri suplimentare generate de acest
transfer.
5.7. Agenția de turism
organizatoare prin Agenția de turism
intermediară informează persoana care transferă contractul cu privire la
costurile efective ale transferului. Costurile de transfer nu vor depăși
costurile suportate efectiv de Agenția
de turism organizatoare ca urmare a transferului contractului privind
pachetul de servicii de călătorie.
5.8. Călătorii au dreptul de a fi informați pe deplin, prin notificări
scrise transmise prin e mail sau la adresa de corespondență din prezentul
contract despre orice modificări ale clauzelor contractuale, inclusiv
cele privitoare la modificarea prețului. Notificarea se va transmite
călătorilor cu cel puțin 20 de
zile înainte de începerea executării pachetului.
5.9. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, Agenția de turism organizatoare este
constrânsă să modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici
ale serviciilor de călătorie cuprinse în pachetul achiziționat de călători sau
în cazul în care nu poate îndeplini cerințele speciale ale călătorilor ori Agenția
de turism organizatoare, prin Agenția de turism intermediară propune să
mărească prețul pachetului cu mai mult de 8%, călătorii au obligația
de a comunica Agenției de turism
intermediare dacă acceptă aceste modifică semnificative propuse sau
dimpotrivă dacă aleg să înceteze
contractul fără a plăti vreo penalitate de încetare. Călătorii au obligația de
a furniza răspunsul cu privire la modificările propuse într-un termen de 3 zile de la comunicarea acestor
modificări.
5.10. În cazul în care încetează contractul privind pachetul de servicii de
călătorie, călătorii pot accepta un alt pachet, atunci când acesta este oferit
de Agenția de turism organizatoare
prin Agenția de turism intermediară,
dacă este posibil, de o calitate echivalentă sau superioară.
5.11. Călătorii pot înceta contractul privind pachetul
de servicii de călătorie în orice moment înainte de începerea executării
pachetului. În cazul în care călătorii încetează contractul privind
pachetul de servicii de călătorie, aceștia vor fi obligați să plătească Agenției de turism organizatoare
penalitățile prevăzute la
CAPITOLUL VI din prezentul contract.
5.12. Pe cale de excepție călătorii au dreptul să înceteze
contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea
executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe
inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în
vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ
executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor
la destinație. În acest caz călătorii au dreptul la o rambursare completă a
oricărei plăți efectuate pentru pachet, dar nu au dreptul la vreo despăgubire
suplimentară.
5.13. Călătorii informează, fără întârzieri nejustificate, Agenția de turism organizatoare în
legătură cu orice neconformitate pe care o constată pe parcursul
executării unui serviciu de călătorie inclus în contractul privind pachetul de
servicii de călătorie, ținând cont de circumstanțele cazului.
5.14. În cazul în care Agenția
de turism organizatoare nu remediază neconformitatea, cu excepția
cazurilor în care neconformitatea nu poate fi remediată sau remedierea implică
cheltuieli disproporționate, ținând cont de anvergura neconformității și de
valoarea serviciilor de călătorie afectate, într-un termen rezonabil stabilit
de călători, călătorii pot face el înșiși acest lucru și pot solicita
rambursarea cheltuielilor necesare. Călătorii nu trebuie să specifice un termen
dacă Agenția de turism organizatoare
refuză să remedieze neconformitatea sau dacă este necesară o remediere
imediată.
5.15. În cazul în care neconformitatea afectează în mod
substanțial executarea pachetului, iar Agenția
de turism organizatoare a omis să o remedieze într-un termen rezonabil
stabilit de către călători, aceștia pot înceta contractul privind pachetul de
servicii de călătorie, fără plata unei penalități de încetare și, după caz,
călătorii pot solicita reducerea prețului și/sau despăgubiri.
5.16. Când o parte semnificativă din serviciile de călătorie
nu poate fi executată potrivit contractului și Agenția de turism organizatoare oferă călătorilor servicii
alternative, aceștia (călătorii) pot
respinge aceste servicii alternative propuse, doar în cazul în care acestea nu
sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit inițial în contract sau în cazul în
care reducerea de preț acordată este inadecvată.
5.17. În cazul în care serviciile alternative propuse de Agenția de turism organizatoare au
drept consecință un pachet de o calitate mai scăzută decât cea specificată în
contractul privind pachetul de servicii de călătorie, călătorii au dreptul la o
reducere adecvată a prețului.
5.18. În cazul în care Agenția de turism organizatoare este în
imposibilitatea de a furniza servicii alternative sau călătorii resping
serviciile alternative propuse, aceștia au dreptul, după caz, la reducerea prețului
și/sau la despăgubiri, fără a înceta contractul de servicii privind pachetul de
călătorie.
5.19. Călătorii beneficiază de o reducere corespunzătoare a
prețului pentru orice perioadă în care a existat o neconformitate, cu excepția
cazului în care Agenția de turism
organizatoare dovedește că neconformitatea este imputabilă călătorilor.
5.20. Călătorii au dreptul să primească despăgubiri adecvate
din partea Agenției de turism
organizatoare pentru orice daune pe care le suferă ca urmare a unei
neconformități. Despăgubirea se acordă fără întârzieri nejustificate.
5.21. Călătorii nu au dreptul la despăgubiri pentru daune în
cazul în care Agenția de turism
organizatoare dovedește că neconformitatea este imputabilă călătorilor,
când neconformitatea este imputabilă unei părți terțe care nu are legătură cu
furnizarea serviciilor de călătorie incluse în contractul privind pachetul de
servicii de călătorie și este imprevizibilă sau inevitabilă sau când neconformitatea
este cauzată de circumstanțe inevitabile și extraordinare.
5.22. În toate cazurile în care călătorii au dreptul la
despăgubiri care trebuie plătite de Agenția
de turism organizatoare aceste despăgubiri nu pot să depășească triplul
valorii pachetului de servicii de călătorie achiziționat, cu excepția vătămărilor corporale sau daunelor provocate
intenționat sau din neglijență.
5.23. În măsura în care convențiile internaționale cu caracter
obligatoriu pentru Uniunea Europeană limitează valoarea despăgubirii sau condițiile
în care este plătită despăgubirea de către furnizorul unui serviciu de
călătorie care face parte dintr-un pachet, aceleași limitări sunt aplicabile și
pentru Agenția de turism organizatoare.
5.24. Drepturile la despăgubiri sau la reducerea prețului în
temeiul prezentei ordonanțe nu aduc atingere drepturilor călătorilor în temeiul
5.25. Despăgubirile sau reducerile de preț acordate în temeiul
prezentului contract și despăgubirile sau reducerile de preț acordate în
temeiul regulamentelor și convențiilor internaționale menționate anterior se
deduc unele din altele pentru a evita supracompensarea.
5.26. Călătorii pot adresa mesaje, cereri sau reclamații în
legătură cu executarea pachetului în mod direct Agenției de turism intermediare de la care a achiziționat pachetul
respectiv. Agenția de turism
intermediară transmite Agenției de
turism organizatoare, fără întârzieri nejustificate, aceste mesaje, cereri
sau plângeri. Datele de corespondență:
Agenția de turism intermediară: EXIMTUR S.R.L, cu sediul in Cluj Napoca, str. Nichita Stanescu nr. 16, tel: 0364
803 803, email: travel@eximtur.ro.
Agenția de turism organizatoare: AMARA TOUR SRL Cluj - str. George
Bacovia nr.17A, tel. 0364- 431195; info@amaratour.ro
5.27. Data primirii mesajelor, a cererilor sau a reclamațiilor
prevăzute anterior, de către Agenția de
turism intermediară este considerată drept data primirii de către Agenția de turism organizatoare.
5.28. Călătorii beneficiază de protecția împotriva insolvenței Agenției de turism organizatoare
indiferent de locul lor de reședință, de locul de plecare sau de locul în care
se efectuează vânzarea pachetului și indiferent de statul membru în care este
situată entitatea responsabilă pentru protecția în caz de insolvență.
5.29. Atunci când executarea pachetului este afectată de
insolvența Agenției de turism
organizatoare sau când călătorii se află în imposibilitatea întoarcerii în țară
din motivul nerespectării de către Agenția
de turism organizatoare a obligațiilor
contractuale asumate cu aceștia și în contractul privind comercializarea
pachetului de servicii de călătorie este inclus transportul de pasageri, garanția
este disponibilă gratuit pentru a asigura repatrierile și, în cazul în care
este necesar, plata cazării înainte de repatriere.
5.30. Pentru serviciile de călătorie care nu au fost efectuate,
rambursările se acordă fără întârzieri nejustificate, după solicitarea
călătorului.
5.31. Călătorii au
obligația de a se informa cu privire la condițiile de călătorie și intrare pe teritoriile
străine de pe site-ul Ministerul Afacerilor Externe.
VI. RENUNȚĂRI, PENALIZĂRI, DESPĂGUBIRI
6.1. Agenția
de turism intermediară va percepe în
numele și pentru Agenția de turism
organizatoare următoarele penalități de încetare a contractului din inițiativa
călătorilor, în funcție de momentul încetării contractului, înainte de
începerea executării pachetului.
6.2. Penalizările sunt următoarele:
1. 45
euro/persoană pentru anulări până cu 45 zile înainte de începerea derulării serviciilor
2. 180 euro/persoană pentru anulări între 44 si 40 zile înainte
de începerea derulării serviciilor
3. 250 euro/persoană pentru anulări între 39 si 30 zile înainte
de începerea derulării serviciilor
4. 70% din valoarea
facturată pentru anulări între 29 si 15 zile înainte de începerea derulării
serviciilor
5. 90% din valoarea
facturata pentru anulări între 14 si 4 zile înainte de începerea derulării
serviciilor
6. 100% pentru anulări cu mai puțin de 3 zile înainte
de începerea derulării serviciilor sau pentru neprezentare la program.
6.3. În cazul în care călătorii care au contractat un
pachet servicii turistice cu Agenția de
turism intermediară nu realizează
plata prețului / restului de preț la termenul specificate în contract acesta se considera reziliat de drept, fără trecerea
vreunui alt termen, fără notificare și fără intervenția instanței de judecată, iar
Agenția de turism intermediară are dreptul de a anula rezervările efectuate în
beneficiul călătorilor și de a pune în vânzare pachetul respectiv de servicii
de călătorie. În acest caz călătorii au obligația de a achita penalitățile prevăzute
la pct. 6.2. din prezentul contract,
în termen de 15 zile de la comunicarea scrisă realizată de Agenția de turism intermediară/Agenția de turism organizatoare.
6.4. În cazul în care o ambasadă refuză să
acorde viza de intrare în țara străină pentru efectuarea pachetului de
servicii, călătorilor li se vor reține toate taxele datorate de Agenție de
turism organizatoare prestatorilor de servicii de călători, precum și cheltuielile
de operare proprii ale acesteia.
VII. PROCEDURĂ DE SOLUȚIONARE A RECLAMANȚIILOR
7.1. Călătorii au obligația de a sesiza/informa în scris (pe suport de
hârtie/mail), fără întârzieri nejustificate, la fața locului, orice
neconformitate pe care o constată pe
parcursul executării unui serviciu de călătorie inclus în contractul privind
pachetul de servicii de călătorie, cu descrierea completă/exactă a neconformității.
7.2. Sesizarea scrisă se va depune/comunica: prestatorului de servicii de
călătorie în legătură cu care s-a constatat neconformitatea (transportatorului
aerian, transportatorului terestru, prestatorului hotelier, organizatorului de
excursii opționale, etc…) și Agenției de
turism intermediară, reprezentantului local al Agenției de turism organizatoare
sau direct Agenției de turism organizatoare.
7.3. Sesizarea scrisă se va comunica la următoarele adrese:
Agenția de turism organizatoare: AMARA TOUR SRL
Cluj - str. George Bacovia nr.17A, tel/fax 0364- 431195 parteneri@amaratour.ro
Agenția de turism intermediară: EXIMTUR S.R.L, cu sediul in Cluj Napoca, str. Nichita Stanescu nr. 16, tel: 0364
803 803, email: travel@eximtur.ro.
7.4. Sesizarea privitoare la neconformitățile reclamate se va soluționa de Agenția
de turism organizatoare în cel mai scurt timp posibil, în funcție de circumstanțele
cauzelor generatoare ale neconformității.
7.5. Modul de soluționare a neconformităților sesizate se va comunica fără
întârziere călătorilor.
7.6. În cazul în care sesizarea călătorilor nu este soluționată
sau este soluționată parțial pe perioada de executare a călătoriei, călătorii
vor depune la Agenția de turism
organizatoare o reclamație în scris, în termen de maximum 5 zile
calendaristice de la încheierea călătoriei. Agenția de turism organizatoare va
comunica, în termen de maxim 14 zile calendaristice, modul de soluționare a
reclamației și despăgubirile care i se cuvin călătorilor.
7.7. Nu se consideră neconformități nemulțumirile subiective ale călătorilor
generate de așteptările personale ce depășesc calitativ standardul pachetului
de servicii de călătorie achiziționat.
VIII. ASIGURĂRI
8.1. Călătorii
beneficiază de protecția împotriva insolvenței Agenției de turism organizatoare indiferent de locul lor de reședință,
de locul de plecare sau de locul în care se efectuează vânzarea pachetului și
indiferent de statul membru în care este situată entitatea responsabilă pentru
protecția în caz de insolvență.
8.2. Atunci când executarea pachetului este afectată de
insolvența Agenției de turism
organizatoare sau când călătorii se află în imposibilitatea întoarcerii în țară
din motivul nerespectării de către Agenția
de turism organizatoare a obligațiilor
contractuale asumate cu aceștia și în contractul privind comercializarea
pachetului de servicii de călătorie este inclus transportul de pasageri, garanția
este disponibilă gratuit pentru a asigura repatrierile și, în cazul în care
este necesar, plata cazării înainte de repatriere.
8.3. Călătorii sunt asigurați în cazul insolvenței Agenției
de turism organizatoare, prin polita de asigurare emisă de German Romanian Assurance Seria IF-i nr. 3943 din data de 11.12.2023, cu valabilitate din 01.01.2024 pana la 31.12.2024, cu
sediul in Bucuresti, Str. Emil Garleanu nr.11, Bl. A8, Ap. 49, Sector 3, Telefon: 021/3202016, prin polița de
asigurare privind protecția in caz de insolvență OMNIASIG Seria I Nr. 57885 din
data de 19.12.2023, cu valabilitate din 01.01.2024 pana la 31.12.2024, cu
sediul in Bucuresti, Aleea Alexandru nr 51, sector 1, telefon: 021/4057420.
8.4. Polița de asigurare are rolul de garantare de către
societatea de asigurare a riscului de neplată de către Agenția de turism organizatoare a sumelor achitate de călători,
cauzată de neexecutarea integrală sau parțială a contractelor de comercializare
a pachetului de servicii de călătorie încheiate cu aceștia, în cazul insolvenței Agenției de turism organizatoare, și, după caz, acoperirea costului
repatrierii/repatrierea indiferent dacă executarea pachetului este afectată de
insolvența agenției de turism organizatoare sau călătorii se află în
imposibilitatea întoarcerii la locul de plecare sau la locul convenit de părți, atunci când în contract este inclus
transportul de pasageri. Societatea de asigurare acceptă să garanteze
călătorilor, beneficiari ai poliței de asigurare, în cazul insolvenței agenției
de turism organizatoare, plata sumelor achitate de aceștia, precum și
repatrierea sau rambursarea costului repatrierii, după caz.
8.5. Perioada de
răspundere, în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de
servicii de călătorie, începe la data semnării respectivului contract.
8.6. În cazul în care călătoria nu a început, valoarea
despăgubirii este egală cu valoarea sumelor achitate efectiv de călători în
baza contractelor privind pachetele de servicii de călătorie, în măsura în care
serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolvenței Agenției de turism organizatoare.
8.7. În cazul în care în contractul privind pachetele de
servicii de călătorie este inclus transportul de pasageri și călătorul se află
în imposibilitatea întoarcerii la locul de plecare, datorită insolvenței agenției
de turism organizatoare, despăgubirea este egală cu contravaloarea serviciilor
de călătorie neprestate călătorului și achitate de acesta în baza contractului
de comercializare a pachetului de servicii de călătorie, la care se adaugă
costul repatrierii.
8.8. În cazul în care călătorii au beneficiat de repatriere:
a) în cazul
nerespectării de către Agenția de turism
organizatoare a celorlalte obligații contractuale, călătorul nu mai
beneficiază de nicio altă despăgubire de la emitentul instrumentului de
garantare;
b) în cazul
insolvenței Agenției de turism
organizatoare, călătorul beneficiază de rambursarea contravalorii
serviciilor de călătorie neprestate călătorilor și achitate de aceștia în baza
contractului de comercializare a pachetului de servicii de călătorie, fără a se
scădea cheltuielile cu repatrierea efectuate de emitentul instrumentului de
garantare.
8.9. În cazul în care călătorii acceptă oferta de servicii
alternative corespunzătoare pentru continuarea derulării pachetului, propusă de
către emitentul instrumentului de garantare pentru continuarea derulării
pachetului, acesta nu beneficiază de nicio despăgubire suplimentară.
8.10. Indiferent de natura riscului garantat și de momentul
producerii evenimentului garantat, nici denunțarea și nici rezilierea
contractului ce are ca obiect garantarea nu vor afecta drepturile călătorului
față de emitentul instrumentului de garantare, constituit în conformitate cu
prevederile legale la data încheierii contractului de comercializare a
pachetului de servicii de călătorie.
8.11. Răspunderea emitentului instrumentului de garantare, în
cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii de
călătorie, încetează în una dintre următoarele situații, indiferent care dintre
acestea intervine mai întâi:
a) finalizarea
derulării pachetului de servicii de călătorie, executat conform contractului
respectiv;
b) încetarea
contractului de comercializare a pachetului de servicii de călătorie în condițiile
legii;
c) rambursarea
tuturor sumelor cuvenite călătorilor de către agenția de turism organizatoare
sau de către un terț, iar în cazul rambursării parțiale, răspunderea
emitentului instrumentului de garantare se diminuează în mod corespunzător;
d) plata
despăgubirii datorate de către emitentul instrumentului de garantare.
8.12. Pentru serviciile de călătorie care nu au fost
efectuate, în măsura în care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a
insolvenței agenției de turism organizatoare, rambursările se acordă fără
întârzieri nejustificate potrivit condițiilor contractuale, cu respectarea
prevederilor
8.13. Călătorii vor fi despăgubiți de către
societatea de asigurare în următoarele condiții:
8.13.1. În cazul în care Agenția de turism
organizatoare nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligația de a
anunța imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această
situație, societatea de
asigurare organizează în cel mai scurt timp posibil de la notificarea primită
de la călători, dar nu mai mult de 12 ore, prin intermediul unui operator
specializat și suportă cheltuielile de repatriere sau oferă servicii
alternative corespunzătoare pentru continuarea derulării pachetului. În cazul
schimbării cazării, prin servicii alternative corespunzătoare se înțelege
oferirea cazării într-o unitate cât mai apropiată față de cea inițială în
privința condițiilor de confort, în funcție de disponibilitate.
8.13.2. În cazul în care
călătorii suportă din fonduri proprii cheltuielile de repatriere, societatea de
asigurare are obligația de a deconta costul repatrierii astfel cum este definit
de procedurile legale.
IX. DOCUMENTELE
CONTRACTULUI
Următoarele
documente sunt eliberate în baza prezentului contract: biletele de avion, voucherul
de cazare, voucherul de viză (dacă este cazul), polițele de asigurare medicală și
storno (după caz).
X. ADRESELE DE COMUNICARE
Agenția de turism organizatoare: AMARA TOUR SRL
Cluj - str. George Bacovia nr.17A, tel/fax 0364- 431195 parteneri@amaratour.ro
Agenția de turism intermediară: EXIMTUR S.R.L, cu sediul in Cluj Napoca, str. Nichita Stanescu nr. 16, tel: 0364
803 803, email: travel@eximtur.ro.
XI. Dispoziții finale
11.1. Prezentul contract este încheiat în două exemplare
originale, câte un exemplar pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de servicii
turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract și cu
respectarea prevederilor O.G. nr. 2/2018 și a celorlalte acte normative
incidente, naționale și din Uniunea Europeană.
11.3. Toate unitățile de cazare, precum și
mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale țărilor
de destinație, conform procedurilor interne și normativelor locale, acolo unde
acestea există, care diferă de la o țară la alta și de la un tip de destinație
la altul.
11.4. Călătorii declară că Agenția de turism intermediară i-a informat complet cu privire la
condițiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate
cu prevederile O.G. nr. 2/2018. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în
cazul perfectării contractului la distanță prin mijloace electronice, turistul
își exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire la toate condițiile de
comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu ofertele Agenției de turism organizatoare.
11.5. Litigiile apărute între părți se rezolvă pe cale
amiabilă, în caz contrar părțile înțeleg să se adreseze instanțelor de judecată
competente.
11.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din România
și a celor din Uniunea Europeană.
11.7. Prezentul contract reprezintă rezultatul negocierii
libere dintre vânzător și cumpărător,
perfectat pe baza acordului liber exprimat al părților, orice altă înțelegere
anterioară fiind înlocuită de prezentul contract.
AGENTIA DE TURISM
INTERMEDIARĂ REPREZENTANT CĂLĂTORI
[EXIMTUR SRL]
[………………………………….]
ANEXA 1
la CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR
DE SERVICII DE CĂLĂTORIE
Nr. [……………………….] din data de [………………………]
CĂLĂTORII, reprezentanți prin reprezentanți prin […………………………………..],
data nașterii [……………………], domiciliat/domiciliată în […………………………………………..……………………],
având CNP [………………………………………….], telefon [………………………………],
email [………………………………………..], posesor/posesoare al/a pașaportului/cărții de identitate seria [………….] nr […………………..] cu valabilitate
până la data de […………………………………] beneficiari
ai prezentului contract de comercializare a pachetelor de serviciu de călătorie
sunt:
[……………………………………………………]
[…………………………………]. Nume si Prenume […………………………..],
data nașterii […………………………], domiciliat/domiciliată în [……………………………………………..………………….],
având CNP [……………………………………………….], telefon
[……………………………..], email […………………………………], posesor/posesoare al/a
pașaportului/cărții de identitate seria
[…………………………………….] nr [……………………………..] cu valabilitate până la data de [………………….]
Reprezentantul călătorilor semnează prezentul contract în temeiul acordului
tacit dintre soți (art. …… Cod civil) și în calitate de reprezentant legal sau
ocrotitor legal al minorului / minorilor (părinte/tutore/curator).
Reprezentantul călătorilor declară pe proprie răspundere că are mandat de
reprezentare din partea tuturor călătorilor pentru care a semnat prezentul
contract.
AGENTIA DE TURISM
INTERMEDIARĂ REPREZENTANT CĂLĂTORI
[EXIMTUR SRL] [………………………………….]