CONDITII GENERALE DE PARTICIPARE
LA EXCURSIILE ORGANIZATE
PRIN AGENTIA AGETUR
1. RAPORTURILE CONTRACTUALE
1.1. Prezentele
CONDITII GENERALE se refera la raportul juridic dintre agentia de turism
organizatoare AGETUR si CALATOR (persoana individuala sau colectiva) si se
bazeaza pe reglementarile Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 si sunt in
conformitate cu politicile
Uniunii Europene pentru protectia consumatorilor
evidentiate si in Directiva 90/314/EEC.
1.2 CONDITIILE
GENERALE devin valabile odata cu semnarea contractului de calatorie de catre
calator, in care sunt specificate serviciile comandate. Contract de calatorie
poate fi incheiat atat direct la agentia de turism AGETUR, cat si indirect prin
agentiile de turism intermediare aflate la momentul incheierii contractului in
raport de colaborare cu agentia de turism AGETUR.
1.3. CONDITIILE
GENERALE, impreuna cu Contractul de calatorie reprezinta acordul de vointa
dintre agentia de turism organizatoare AGETUR si calator si are ca obiect
cumpararea unor servicii de calatorie de catre calator si eliberarea de catre
agentie a documentelor de plata si a documentelor de calatorie.
1.4. Serviciile
de calatorie se refera efectiv la serviciile comandate de programul calatoriei
si se regasesc in oferta generala a agentiei AGETUR. Aceasta este pusa la
dispozitia calatorului prin materiale de prezentare de tipul cataloage,
brosuri, pliante, internet sau alte oferte letrice. In cazul serviciilor la
cerere, care nu se regasesc in oferta generala a agentiei, tipul si
clasificarea acestora se raporteaza exclusiv la specificatiile din bonul de
comanda si contractul calatoric, confirmate de agentia AGETUR.
1.5. Intra
sub incidenta prezentelor CONDITII GENERALE atat calatorul titular de contract
(cel care semneaza Contract de calatorie) cat si calatorii insotitori
mentionati.
2. DREPTURILE SI OBLIGATII. REGULI GENERALE
2.1. Calatorul
are dreptul sa notifice in scris neindeplinirea sau indeplinirea partiala a
clauzelor din contract direct prestatorului de servicii de calatorie sau
reprezentantului agentiei, in momentul constatarii acestora, sau agentiei de
turism in termen de 3 zile de la data incheierii programului calatoriei. Daca
in urma analizei reclamatiei se consatata ca agentia nu si-a indeplinit
obligatiile asumate, aceasta va propune alternative de compensare sau va
despagubi calatorii reclamanti cu c/v serviciilor neprestate sau incomplet
prestate, in termen de 15 zile de la data depunerii reclamatiei. Agentia nu ia
in considerare reclamatiile sau notificarile facute in nume colectiv.
Reclamatiile cu privire la calitatea serviciilor de cazare
se vor face direct la hotel sau / si reprezentantilor locali ai agentiei
AGETUR.
2.2. In
situatia modificarii de catre agentie a unor clauze esentiale ale contractului
(perioada sau durata excursiei, tipul serviciilor etc.), calatorul are dreptul:
a) sa
rezilieze contractul, fara penalitati;
b) sa
accepte noile conditii ale contractului sau
c) sa
procedeze la inlocuirea excursiei cu una de valoare echivalenta, superioara sau
inferioara, urmand a se regla diferentele de pret.
2.3. Calatorul
se face direct raspunzator pentru consecintele ce decurg din nerespectarea
programului excursiei, pierderea actelor de identitate sau a documentelor de
calatorie, nerespectarea conditiilor vamale si a conditiilor impuse la
frontierele tarilor in care calatoreste.
2.4. Calatorul
este asigurat pentru riscul de insolvabilitate sau faliment al S.C. AGETUR
S.R.L. la S.C. OMNIASIG S.A., avand polita de asigurare nr: 49691, valabila
pana in data 11.10.2020; se reinoieste anual.
2.5. Agentia
este raspunzatoare de buna indeplinire a obligatiilor asumate prin contract,
exceptand situatiile in care neindeplinirea sau indeplinirea defectuasa a
acestor obligatii este atribuita: a)
calatorului; b) unui
tert care nu este parte in contract iar cauzele nerealizarilor nu puteu fi
prevazute sau evitate; c) unor cauze de forta majora.
2.6. In
cazuri speciale (defectiuni ale mijlocului de transport, greve, demonstratii,
schimbari ale orarului de zbor sau ferry-boat, intazieri sau anulari a curselor
aeriene sau navale, supra aglomerari ale unitatilor de cazare etc.) agentia
poate opera modificari in structura si organizarea programului calatoriei,
inaintea sau in timpul derularii acestuia, fara a afecta insa calitatea si /
sau cantitatea serviciilor. De asemenea, in cazuri similare, agentia poate
inlocui hotelul, restaurantul sau mijlocul de transport initial, asigurand
servicii de calitate egala sau superioara, ambele situatii neconstituind motiv
de anulare a excursiei. In situatii de exceptie (evenimente, congrese, conferinte,
targuri etc.) agentia poate opera modificari in structura programului, fara a
afecta vizitarea obiectivelor turistice.
2.7. In
cazul in care, inaintea sau dupa inceperea calatoriei, o parte importanta din
serviciile prevazute in contract nu poate fi realizata, agentia se obliga:
a) sa
ofere calatorilor alternative, fara costuri suplimentare, in scopul continuarii
excursiei sau b) sa restituie calatorilor, daca este cazul, diferenta
dintre c/v serviciilor achitate si c/v serviciilor efectiv prestate, conform
analizei de pret.
2.8. Agentia
AGETUR nu se poate face responsabila de situatii in care apar nemultumiri ca
urmare a sesizarii unor eventuale discordante dintre clasificarea oficiala a
anumitor servicii de calatorie (hoteluri, transport, restaurante etc.) si
calitatea acestora.
Clasificarea unitatilor de cazare din anumite tari
vizitate, asa cum este prezentata in oferta, este cea oficiala acordata de
ministerele de resort din tarile respective si poate sa nu corespunda
intotdeauna cu clasificarea unitatilor de cazare din Romania. In anumite
situatii, cand serviciile de cazare nu sunt oficial clasificate pe stele (exemplu
in Grecia, Insulele Mauritius, Japonia etc.) s-a procedat la clasificarea
acestora prin echivalenta. Astfel, cat. D = 1 stea, cat. C (cat. Turist) = 2
stele, cat. B (cat. Standard / Superior) = 3 stele, cat. A (First class) = 4
stele, cat. Deluxe = 5 stele sau, daca acest lucru nu este relevant, s-a
procedat la clasificarea acestora in functie de facilitati. De asemenea,
clasificarea unitatilor de cazare poate sa difere de la o tara la alta sau
chiar in interiorul aceleiasi tari, unele hoteluri putand avea anumite
facilitati pe care altele nu le au. In general, hotelurile din statiuni
beneficiaza de mai multe facilitati decat hotelurile din orase, aceasta nu este
insa o regula. Facilitatile minime pentru un hotel de 3 stele nu includ
neaparat dotarea camerelor cu aer conditionat, televizor, frigider / mini bar,
unele din aceste facilitati putand sa lipseasca. In cazul vilelor,
apartamentelor, studiourilor, in general a serviciilor de cazare ‘self
catering’ (regim de autogospodarire), facilitatile acestora difera fata de
hoteluri (dotarea camerelor nu include de regula sapun, prosoape, hartie
igienica). Anumite programe de calatorie includ si cazari pe ferry-boat.
Cabinele de ferryboat au de regula paturi suprapuse si nu au intotdeauna in
dotare grup sanitar propriu, acesta fiind comun pentru mai multe cabine.
Pe durata croazierelor toate platile efectuate (bauturi,
cumparaturi, masaj etc.) se inregistreaza pe cardul personal pe care fiecare
turist il primeste la imbarcare. Micul dejun si pranzul se servesc in regim
bufet iar cina se serveste ori in restaurantul bufet, ori a la carte (cu meniu
la alegere) fiecare pasager avand o anumita masa rezervata, de la inceputul
pana la sfarsitul croazierei. Bagajele, atat la imbarcare cat si la debarcare,
sunt transportate de personalul vasului. Seara, fiecare cabina primeste un
buletin informativ cu toate activitatile care au loc a doua zi (excursii,
spectacole etc.). Cabinele pot sa difere din punct de vedere al confortului
unele fata de altele, cu toate acestea diferenta de pret este data de
pozitionarea acestora pe vas, cele aflate pe puntile superioare fiind de regula
mai scumpe. Cabinele rezervate pentru grupuri sunt cabine interioare din
categoria celor garantate (fara posibilitatea alegerii pozitiei pe o anumita
punte) si se nominalizeaza cu cel mult o saptamana inainte de plecare. Agentia
nu se face responsabila in cazul in care apar nemultumiri legate de acest
aspect. De asemenea, linia de croaziera poate face un upgrade la una sau mai
multe cabine (un schimb dintr-o categorie inferioara la o categorie superioara)
fara o informare in prealabil si in mod aleatoriu iar agentia nu poate fi trasa
la raspundere. In porturile in care opreste vasul, calatorii au posibilitatea
sa cumpere excursii de la biroul de turism aflat la bord sau sa isi faca
propriul program, insotitorul roman neavand obligativitatea de a-i insoti.
2.9. Camerele
se preiau de regula la ora 14.00 si se elibereaza la ora 12.00. Calatorii au
obligatia la eliberarea camerelor sa verifice si sa achite notele de plata
pentru serviciile consumate (mini-bar etc.).
2.10. In
majoritatea statelor si mai ales in tarile arabe sau asiatice, bacsisurile
reprezinta o importanta sursa de venit pentru multe categorii de oameni
(soferi, hamali, ghizi etc.). Acestea se platesc la fata locului, acolo unde nu
sunt incluse in pretul programului calatoriei, sau odata cu achitarea
intregului pachet de servicii, direct la agentie.
2.11. Mesele,
acolo unde sunt precizate, se asigura in restaurante clasificate conform
unitatilor de cazare din care fac parte iar in cazul meselor servite in alte
restaurante decat cele care apartin de unitatile de cazare, acestea sunt
clasificate conform normelor locale. Cinele festive (de Craciun, Revelion,
Paste etc.) se desfasoara conform traditiilor din tarile respective, acestea
putand sa nu corespunda din punct de vedere al imaginii, cantitatii sau
calitatii cu cele din Romania. Fiecare tara are cutume si perceptii diferite
asupra acestor evenimente care pot sa nu corespunda intotdeauna cu asteptariile
calatorilor straini. In general, preturile care se percep pentru cinele festive
nu reflecta exclusiv contravaloarea meselor respective, ci sunt preturi
conjuncturale care acopera si asa numita ‘taxa pe eveniment’. Micul dejun
difera, de asemenea, de la o tara la alta, acesta putand fi gen bufet,
continental, american, englezesc etc. De regula, italienii si francezii nu pun
accent deosebit pe micul dejun, cu toate acestea agentia AGETUR face eforturi
de a contracta acele hoteluri care ofera si micul dejun consistent, gen bufet.
Aceasta nu este insa o regula. In respectul fata de regulile internationale,
este interzis a se scoate mancare / bautura din restaurante sau a se aduce
mancare / bautura in restaurante pentru consum.
2.12. Transportul
se asigura cu autocare si companii aeriene licentiate. In cazul transportului
cu autocarul, se fac opriri regulat la intervale de 2,5 – 3 ore, pentru
necesitati, servirea mesei etc. Toaletele din autocare nu se folosesc iar
fumatul in autocare este interzis.
2.13. Excursiile
optionale se refera la acele excursii care nu sunt incluse in costul pachetului
de calatorie, acestea putand fi cumparate sau nu de catre calatori. Inscrierea
si plata excursiilor optionale, in cazul organizarii acestora de catre AGETUR,
se va face in tara, inainte de plecare iar in cazul excursiilor organizate de
terti sau parteneri locali, acestea pot fi comandate si platite si la fata
locului, direct reprezentantilor locali.
2.14. Pe
durata circuitelor, tururile de oras se fac pietonal sau cu mijloacele de
transport locale, daca in program nu este precizat altfel.
Datorita restrictiilor de circulatie in marile orase,
autocarele nu au voie sa intre in incinta sau in apropierea anumitor obiective
turistice.
2.15. Agentia
AGETUR foloseste ghizi autorizati in circuitele pe care le organizeaza. Conform
legilor internationale, doar ghizii locali au dreptul sa ofere servicii in
interiorul muzeelor, monumentelor, asezamintelor de cult etc. Astfel, ghizii
romani vor oferi explicatii calatorilor doar in afara obiectivelor turistice,
ghidajul cu ghizi autorizati locali, acolo unde nu sunt prevazuti in program,
putand fi posibil doar daca grupul de calatori consimte la angajarea acestora,
urmand ca ghidul roman sa efectueze traducerea. Vizitarea muzeelor, datorita intereselor
si gusturilor diferite ale calatorilor, se face individual, cu stabilirea in
prealabil de catre ghid a locului si orei de intalnire cu
grupul. Anumite obiective turistice incluse in program pot
sa-si modifice orarul de vizitare fara instiintare prealabila, in acest sens,
agentia nu poate fi facuta raspunzatoare.
2.16. Pe
durata circuitelor, sosirea la cazare se face de regula seara, putand aparea
intarzieri datorita conditiilor de trafic, vreme, etc.
Orele de sosire la cazare variaza de la o zi la alta, in
functie de programul calatoriei. Agentia nu se face raspunzatoare pentru nerespectarea
sau intarzierea programului calatoriei datorita conditiilor de trafic (ambuteiaje,
inchiderea sau schimbarea anumitor
sectoare de drum etc.), a vremii, a vamilor sau a
indisciplinei calatorilor.
2.17. Agentia
poate anula, reprograma sau recalcula o actiune turistica daca grupul minim
necesar nu s-a realizat, acolo unde acest lucru este specificat in programul
calatoriei, avand obligatia de a informa calatorii cu minimum 15 zile inaintea
plecarii. Majorarea pretului excursiei, cu maximum 10% din valoarea sa,
datorita neintrunirii numarului minim de participanti, nu constituie motiv de
anulare a excursiei. In cazul reprogramarii excursiei, ca urmare a aceluiasi
caz, calatorii au posibilitatea de a accepta noua data de plecare, respectiv
noul pret sau de a se retrage fara penalizari. De asemenea, agentia poate anula
o excursie in cazul neobtinerii vizelor necesare realizarii acesteia.
2.18. Agentia
poate sa modifice pretul contractului, in sensul majorarii sau micsorarii, dupa
caz, numai daca modificarea are loc ca urmare a variatiilor costurilor de
transport, ale redeventelor si ale taxelor aferente serviciilor de aterizare,
debarcare/imbarcare in porturi si aeroporturi si ale taxelor de turist ori ale
cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii de calatorie
contractat.
2.19. Taxele
de aeroport si securitate pot fi modificate de catre companiile de zbor fara
instiintare prealabila, agentia urmand a informa calatorii despre aceste
modificari.
2.20. Agentia
nu se poate face raspunzatoare pentru nerespectarea programului calatoriei din
vina calatorilor (intarzieri la program, atitudini ofensatoare sau ostile fata
de ghid sau conducatorii auto etc.).
2.21. Raspunderea
privind pierderea, furtul, deteriorarea bagajelor, a obiectelor personale sau a
actelor de calatorie este in sarcina calatorilor. Pe durata transportului
bagajele calatorilor sunt asigurate de catre firma trasportatoare. In cazul
pierderii bagajelor sau a furtului din bagaje pe durata transportului cu
avionul, calatorul isi va adresa plangerea direct companiei aeriene.
2.22. Ocuparea
locurilor in autocar, in cazul circuitelor, se face in functie de data
inscrierii. Locurile sunt confirmate de catre agentie la data incheierii
contractului de calatorie. Alocarea locurilor in cazul transportului cu
avionul, se face doar la birourile de check in.
2.23. Agentia
nu are obligatia alocarii unui anumit tip de camere la hotelurile pentru care
s-a facut rezervarea, decat daca acest lucru s-a precizat in contractul de
calatorie, altfel camerele se aloca la receptia hotelului. Oferta generala a
agentiei este bazata de regula pe camere standard, daca nu este altfel
precizat, multe hoteluri percepand taxe suplimentare pentru alocarea
preferentiala a anumitor tipuri de camere.
2.24. Pentru
a evita cat mai mult riscul anularii anumitor excursii datorita neintrunirii
numarului minim de participanti, unele programme au fost construite juxtapus,
cumulandu-se unul sau doua programe cu traseu identic, pe aceleasi date de
plecare. In astfel de cazuri, calatorii vor fi instiintati ca in anumite
situatii ghidul roman nu ii va insoti in anumite zile in care este prevazut
program liber sau pe anumite transferuri la plecare sau la intoarcere (de ex.
ghidul va astepta grupul la destinatie).
2.25. Pentru
calatorii care opteaza la inscriere pentru partaj in camera cu o alta persoana
iar pana la data plecarii in excursie nu se gaseste partaj disponibil, agentia
nu are obligatia sa asigure cazare in regim de single. Calatorul are obligatia
sa achite suplimentul de single conform ofertei.
2.26. Pentru
programele care presupun obtinerea vizei inainte de plecare, calatorii au
obligatia sa trimita toate documentele solicitate agentiei in termenul prevazut
de aceasta pentru a evita orice risc de a nu se obtine viza datorita timpului
scurt pana la plecare. In cazul in care obtinerea vizei este conditionata de
prezenta fizica a calatorilor pentru interviu, acestia au obligatia de a se
prezenta la data si ora la care s-a facut programarea. Refuzul autoritatilor
consulare de a acorda viza, din orice motiv care nu poate fi inputat agentiei
AGETUR, exonereaza agentia de la orice raspundere. Calatorilor carora li s-a
refuzat acordarea vizei li se va returna intreaga suma achitata in avans, mai
putin anumite costuri percepute de partenerii locali / companii aeriene pentru
anularea excursiei, costurile variind in functie de data anularii serviciilor.
Taxa de viza perceputa de Ambasade pentru procesarea vizelor nu se ramburseaza.
In cazul in care calatorul isi planifica mai multe vacante succesive si nu
trimite documentele la timp / nu se prezinta personal pentru obtinerea vizei,
agentia nu poate fi trasa la raspundere iar calatorul are obligatia de a-si
obtine singur viza necesara calatoriei.
2.27. Calatorul
este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de
salubrizare, precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau
returnarea sumelor de la Agentie.
la capitolul Drepturile si obligatiile calatorului
2.28. Excursiile
optionale mentionate in program se organizeaza sub conditia intrunirii
numarului minim de participanti.
2.29. Calatorii
au obligatia de a verifica conditiile de calatorie (ex. vize, valabilitate act
de identitate) pentru destinatiile pe care urmeaza sa le tranziteze sau sa le
viziteze, verificand periodic site-ul http://www.mae.ro
pentru acuratetea informatiilor. Obigatia de verificare a valabilitatii actului
de identitate, conform cerintelor statului/statelor in care urmeaza sa fie
efectuata calatoria, revine exclusiv calatorilor.
2.30. Copiii
minori pot calatori doar:
a. insotiti
de ambii parinti;
b. insostiti
de unul din parinti care sa aibe acordul notarial al parintelui care nu
calatoreste (sau incredintare prin hotarare judecatoreasca definitiva,
certificat de deces);
c. insositi
de un adult cu certificat de cazier judiciar in original si acordul notarial al
ambilor parinti.
2.31. Forta
majora exonereaza agentia de la orice raspundere.
3. CONDITII DE INSCRIERE SI DE PLATA
3.1. Rezervarile
se confirma la momentul inscrierii sau in termen de cel mult 5 zile de la
inscriere. Inscrierea presupune achitarea de catre calator a unui avans de cel
putin 40% din contravaloarea serviciilor comandate. Diferenta de plata se va
face cel mai tarziu cu 30 zile inainte de inceperea excursiei. In cazul
croazierelor, diferenta de plata se va face cel mai tarziu cu 60 de zile
inainte de inceperea excursiei.
3.2. Rezervarile
care beneficiaza de Early Booking se confirma la momentul inscrierii sau in
termen de cel mult 3 zile de la inscriere.
Inscrierea presupune achitarea unui avans de cel putin 50%
din contravaloarea serviciilor comandate. Diferenta de plata se va face cel mai
tarziu cu 30 zile inainte de inceperea excursiei. In cazul croazierelor,
diferenta de plata se va face cel mai tarziu cu 60 de zile inainte de inceperea
excursiei.
3.3. Plata
serviciilor de calatorie externe aferente contractului se poate efectua intr-o
singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul bancii
Raiffeisen Bank, in ziua emiterii facturii.
3.4. In
cazuri speciale, agentia poate majora pretul excursiei cu cel mult 10 % din
valoare, din motive independente de vointa sa, acesta neconstituind motiv de
anulare a excursiei.
3.5. Transferarea
contractului unui alt turist se poate face doar daca exista posibilitatea reala
a acestui transfer si nu mai tarziu de 14 zile inaintea plecarii, astfel
calatorul care a preluat contractul urmand sa plateasca eventualele taxe
suplimentare care pot aparea in asemena cazuri (ex: anulari bilete de avion,
modificari de nume etc.).
4. CONDITII DE RETRAGERE
4.1. In
cazul in care calatorul renunta din vina sa la pachetul de servicii de
calatorie care face obiectul prezentului contract, el datoreaza Agentiei
penalizari dupa cum urmeaza:
4.1.1. In
cazul serviciilor de calatorie externe (cu locul de desfasurare in afara
Romaniei) penalizarile sunt de:
a. Penalizari
pentru cazari turistice in pensiuni sau hoteluri, inchirieri auto(rent-a-car):
a.1. 30%
pentru anulari inainte cu 60 zile de la data primei zile de sejur;
a.2. 50% pentru
anulari intre 59 zile si 31 zile inainte de data primei zile de sejur;
a.3. 100%
pentru anulari cu mai putin de 30 zile inainte de data primei zile de sejur sau
pentru neprezentare la program;
b. Penalizari
pentru cazari turistice in apartamente sau case de vacanta; circuite cu
transport inclus; pachete de calatorie cu transport inclus pe zboruri de linie;
pachete care includ bilete de intrare la evenimente culturale, de divertisment
si sportive:
b.1. 30%
pentru anulari inainte cu 60 zile de la inceperea derularii serviciilor;
b.2. 75%
pentru anulari intre 59 si 31 zile inainte de inceperea derularii serviciilor;
b.3. 100%
pentru anulari cu mai putin de 30 zile inainte de inceperea derularii
serviciilor sau pentru neprezentare la program
c. Penalizari
pentru croaziere sau pachete de calatorie care includ croaziere pe mari si
fluvii:
c.1. 20%
daca retragerea se face pana in 76 de zile inaintea inceperii excursiei;
c.2. 50%
pentru anulari intre 75 zile si 60 zile inainte de inceperea derularii
serviciilor;
c.3. 75%
pentru anulari intre 59 zile si 31 zile inainte de inceperea derularii
serviciilor;
c.4. 100%
pentru anulari cu mai putin de 30 zile inainte de inceperea derularii
serviciilor sau pentru neprezentare la program.
d. Penalizari
pentru servicii sau pachete de servicii de calatorie cu transport inclus,
altele decat cele de la punctele a, b, c de mai sus (
inscrieri cu reduceri de Early Booking, pachete speciale:
Paste / Craciun / Revelion):
d.1. 50%
pentru anulari cu 60 zile inainte de inceperea derularii serviciilor;
d.2. 80%
pentru anulari intre 59 de zile si 31 zile inainte de inceperea derularii
serviciilor;
d.3. 100%
pentru anulari cu mai putin de 30 zile inainte de inceperea derularii
serviciilor sau pentru neprezentare la program
e. 100% din pretul
serviciilor de calatorie/pachetului de servicii de calatorie tip charter in
cazul in care calatorul a achizitionat serviciile de calatorie/pachetul de
servicii de calatorie in cadrul programului special cu aceasta conditie de
penalizare(de ex Early booking, oferte speciale nerambursabile), indiferent de
data la care calatorul solicita renuntarea.
4.1.2. In
cazul serviciilor de calatorie interne (cu locul de desfasurare in Romania)
penalizarile sunt de:
a. 50%
din pretul pachetului de servicii daca renuntarea se face cu mai mult de 15
zile calendaristice inainte de data inceperii sejurului;
b.100 %
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face intr-un interval mai
mic de 15 zile calendaristice inainte de data inceperii sejurului sau pentru
neprezentarea la program;
c. 100%
din pretul serviciilor de calatorie/pachetului de servicii de calatorie, in
cazul in care calatorul a achizitionat serviciile de calatorie / pachetul de
servicii de calatorie din cadrul programului special cu aceasta conditie de
penalizare (de exemlu “Early Booking, Inscrieri Timpurii, oferte speciale
nerambursabile etc.), indiferent de data la care calatorul solicita renuntarea.
4.2. In
cazul in care calatorul care a contractat un pachet servicii de calatorie cu
Agentia si a achitat un avans nu se prezinta in termenul specificat in bonul de
comanda sau in termenul comunicat in scris pentru a achita ratele aferente sau
restul de plata, contractul se considera reziliat de drept, iar agentia are
dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul calatorului, cu
retinerea penalizarilor prevazute la pct. 4.1
4.3.
Pentru biletele de odihna si/sau de tratament cumparate prin organizatii sindicale,
Agentia va face restituiri numai in baza cererilor de renuntare contrasemnate
si stampilate de reprezentantul organizatiei sindicale.
4.4. In
cazul in care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea
pachetului de servicii, calatorului i se vor retine toate taxele datorate de
Agentie prestatorilor directi, precum si cheltuielile de operare proprii
acesteia..
4.5. Penalizarile
echivalente cu cele indicate la pct. 4.1.1 lit. a.3, b.3, c.3, d.4 sau e,
respectiv 4.1.2 lit. b sau c se aplica si in cazul in care calatorul nu ajunge
la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinatie, daca nu poate pleca in
calatorie pentru ca documentele personale necesare in vederea efectuarii
calatoriei nu sunt conforme normelor legale sau este in imposibilitate de a
parasi teritoriul tarii, din alte motive ce tin de persoana acestuia.
4.6. Calatorul
trebuie sa depuna in scris cererea de renuntare la pachetul de servicii de
calatorie, ,la Agentia la care a achitat serviciile. In caz contrar, cererea de
renuntare nu este luata in considerare.
4.7. In
cazul in care calatorul care a intrat pe teritoriul statului in care se
realizeaza pachetul de servicii de calatorie refuza sa se mai intoarca in
România si autoritatile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu
acesta, calatorul respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
4.8. Agentia
va acorda despagubiri in functie de gradul de nerespectare a obligatiilor din
contract.
4.9. Agentia
nu raspunde in situatii de greva, conflicte politice si de razboi, catastrofe,
de pericol public, atac terorist, embargou international, precum si in cazul in
care companiile aeriene stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situatii
care nu sunt imputabile niciunei parti se considera situatii de forta majora si
exonereaza de raspundere Agentia.
4.10. Toate
sumele mentionate la pct. 4.1, 4.2, 4.4 si 4.5 se vor retine de catre Agentie
din avansul sau pretul total al pachetului de servicii de calatorie achitat de
calator, fara a fi necesara interventia instantelor de judecata.
4.11. Pentru evitarea situatiilor de a pierde bani
datorita retragerii, calatorii au posibilitatea sa incheie asiguarea storno,
prin care, in baza clauzelor prevazute in polita de asigurare, li se vor
restitui sumele achitate catre agentie.
4.12. Retragerea
sumelor din casierie se va face in termen de 5 zile lucratoare de la data
depunerii cererii.
5. Documentele contractului se constituie ca anexa la acesta si sunt urmatoarele: a. voucherul,
biletul de odihna-tratament, biletul de excursie,bonul de comanda, dupa caz; b. programul
calatoriei, in cazul actiunilor turistice; c. cataloagele/pliante/oferte/alte
inscrisuri etc. ale agentiei puse la dispozitia calatorului in format tiparit
sau pe suport electronic;d. anexele cu informatii utile (afisate si pe site-ul agentiei);e. nota
privind nr. minim de persoane necesar pentru realizarea programului ; f. conditiile
generale de participare la excursiile organizate prin agentia Agetur.
6. Dispozitii finale
6.1. Comercializarea
pachetelor de servicii de calatorie se va face in conformitate cu prevederile
prezentului contract si cu respectarea
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2018.
6.2. Contractul
poate fi prezentat si sub forma unui catalog, pliant sau alt inscris, daca
calatorul este informat despre aceasta si daca
documentul contine informatiile prevazute de art. 10 alin.
(2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2018.
Agentia, Reprezentantul: Stampila |
|
Calatorul, Numele: Prenumele: Semnatura …………………………. |