CONTRACT
privind pachetul de servicii
de calatorie
Nr. . . . . . . . . . . din
data de . . . . . . . . . .
Partile contractante:
Societatea EXIMTUR S.R.L, cu sediul in
Cluj Napoca, str. Nichita Stanescu nr. 16, numar de inregistrare la Registrul
Comertului J12/1029/1993, cod de inregistrare fiscala RO3553943, reprezentata
prin MORARIU Lucia Nora, in calitate de Director General, denumita in continuare
dupa caz EXIMTUR sau Agentia, titulara a Licentei de turism nr.
213, cu termen de valabilitate nelimitat pentru Agentiile prevazute la pct.
7.2:
si
calatorul/reprezentantul calatorului, domnul/doamna . . . . . . . . . .,
telefon . . . . . . . . . ., telefon mobil . . . . . . . . . ., e-mail . . . .
. . . . . .,
au
convenit la incheierea prezentului contract.
I. OBIECTUL CONTRACTULUI
1.1. Obiectul contractului il constituie:
1.1.1. Vanzarea de catre EXIMTUR, in calitate
de agentie de turism Organizatoare, a pachetului de servicii de calatorie
inscris in voucher, bilet de odihna, tratament, bilet de excursie, Bonul de
comanda, alt inscris anexat prezentului contract si eliberarea documentelor de
plata si calatorie. EXIMTUR are calitatea de Organizator, conform
prevederilor legale in vigoare, pentru urmatoarele tipuri de pachete de
servicii de calatorie mentionate in prezentul contract: TIPP, TIPC, TEPP si
TEPC.
Drept urmare, pentru aceste
tipuri de pachete EXIMTUR ofera garantii privind rambursarea tuturor platilor
efectuate de catre sau pe seama calatorilor, in masura in care serviciile
relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolventei EXIMTUR.
1.1.2. Intermedierea de catre EXIMTUR, care
actioneaza ca si agentie de turism Intermediara, conform prevederilor legale in
vigoare si contractelor incheiate de catre EXIMTUR cu alte agentii de
turism Organizatoare (in aceasta situatie agentia de turism Organizatoare,
alta decat EXIMTUR, va fi denumita pe tot parcursul prezentului contract Agentia
sau Organizatorul), a pachetului de
servicii de calatorie constituit de catre Organizator, inscris in voucher, bilet
de odihna, tratament, bilet de excursie, Bonul de comanda, alt inscris anexat
prezentului contract si eliberarea documentelor de plata si calatorie. EXIMTUR
are calitatea de Intermediar, conform prevederilor legale in vigoare, pentru
urmatoarele tipuri de pachete de servicii de calatorie mentionate in prezentul
contract: TEREV.
Drept urmare, pentru aceste
tipuri de pachete Organizatorul ofera garantii privind rambursarea tuturor
platilor efectuate de catre sau pe seama calatorilor, in masura in care serviciile
relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolventei Organizatorului, EXIMTUR
informand in mod corespunzator calatorul, in baza Formularului privind
informarea precontractuala, despre aceste garantii.
1.2. Caracteristicile pachetului de servicii de
calatorie, cat si precizarea calitatii EXIMTUR in relatia cu calatorul (agentie
de turism Organizatoare sau Intermediara) se regasesc in Bonul de comanda,
parte integranta a prezentului contract.
II. INCHEIEREA CONTRACTULUI
2.1. Contractul se incheie, dupa
caz, in momentul semnarii lui sau a Bonului de comanda, care este parte
integranta a contractului, de catre calator sau prin acceptarea conditiilor
contractuale de servicii de calatorie, inclusiv in cazul celor achizitionate la
distanta prin telefon si/sau mijloace electronice.
Se considera acceptare a conditiilor
contractuale de servicii de calatorie, in cazul celor achizitionate la distanta
prin telefon sau mijloace electronice:
a) Exprimarea acordului
calatorului prin transmiterea catre Agentie a unui mesaj electronic de pe adresa
de e-mail declarata de calator ca adresa de corespondenta/contact;
b) Exprimarea acordului
verbal, in cadrul conversatiei telefonice purtate de catre calator cu un
reprezentant al Agentiei, cu conditia ca conversatia telefonica sa fie
inregistrata, iar calatorul a fost de acord cu inregistrarea conversatiei
telefonice;
c) Exprimarea acordului prin
achitarea de catre calator a contravalorii pachetului de servicii de calatorie
in baza facturii emise de Agentie;
2.2. Pentru procesarea unei
rezervari de servicii de calatorie, Agentia poate solicita un avans de pana la
90 % din pretul pachetului sau plata integrala a contravalorii pachetului, in
functie de data la care calatorul solicita serviciile.
2.3. In cazul
in care, cu acordul
calatorului, prezentul contract
este pus integral
la dispozitia acestuia
sub forma de
catalog, pliant, alte
inscrisuri, site-ul Agentiei sau
alte mijloace de comunicare electronica (e-mail, fax etc.), obligatia de
informare a calatorului este considerata indeplinita prin inscrierea acestei
informatii in Bonul de comanda, oricare dintre documentele de calatorie sau
documentele fiscale furnizate calatorului de Agentie, nefiind necesara
incheierea in forma scrisa pe suport hartie a contractului privind pachetul de
servicii de calatorie.
2.4. Contractul inceteaza de drept
odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii de calatorie
inscris in documentele de calatorie.
III. PRETUL CONTRACTULUI SI MODALITATI DE PLATA
3.1. Pretul total al pachetului
este de . . . . . . . . . ., inclusiv toate taxele, comisioanele,
marja/remuneratia EXIMTUR, tarifele si alte costuri suplimentare suportate de
Agentie. Daca pretul nu este specificat in prezentul contract, atunci acesta
este specificat in Bonul de comanda, alte documente de calatorie, cataloage,
pliante, alte inscrisuri puse la dispozitie calatorului, site-ul Agentiei, alte
mijloace de comunicare electronica si/sau pe factura.
3.1.1. Pentru
serviciile EXIMTUR de rezervare a pachetelor de servicii de calatorie proprii
sau dupa caz de intermediere a pachetelor de servicii de calatorie ale altor
agentii de turism organizatoare, Calatorul datoreaza si se obliga sa plateasca
EXIMTUR marja Agentiei (in cazul pachetelor proprii) sau remuneratia/comisionul
EXIMTUR de intermediere (in cazul pachetelor intermediate), de minim 5% din
pretul total al rezervarii/achizitiei pachetului de servicii de calatorie.
Marja EXIMTUR sau dupa caz
remuneratia/comisionul EXIMTUR de intermediere este inclusa in pretul total
comunicat Calatorului si prevazuta explicit in Bonul de comanda.
Marja EXIMTUR sau dupa caz
remuneratia/comisionul EXIMTUR de intermediere este datorata de Calator din
momentul rezervarii/achizitiei pachetului de servicii de calatorie.
Prin marja EXIMTUR sau dupa caz
remuneratia/comisionul EXIMTUR se intelege retributia pe
care Calatorul se obliga sa o plateasca
catre EXIMTUR in orice situatie (inclusiv in situatii de forta majora sau caz
fortuit), pentru serviciile de rezervare sau de intermediere a pachetelor de
servicii de calatorie, efectuate in conformitate cu prezentul contract/Bonul de
comanda.
3.2. Modalitati de plata:
La incheierea contractului Agentia poate
solicita plata unui avans din pretul stabilit sau, dupa caz, plata integrala a
contravalorii pachetului de servicii de calatorie, dupa cum urmeaza:
a) Pentru Pachete de
servicii de calatorie prefabricate pentru destinatii in Romania (denumite TIPP):
conform conditiilor de incasare specificate pentru fiecare program in parte in
Bonul de comanda;
b) Pentru Pachete de
servicii de calatorie combinate pentru destinatii in Romania (denumite TIPC):
100% avans din pret la incheierea contractului;
c) Pentru Pachete de
servicii de calatorie prefabricate pentru destinatii in afara Romaniei
(denumite TEPP): conform conditiilor de incasare specificate pentru
fiecare program in parte in Bonul de comanda;
d) Pentru Pachete de
servicii de calatorie combinate pentru destinatii in afara Romaniei (denumite
in continuare TEPC):
TEPC.d1. – transport +
servicii de calatorie la destinatie, altele decat transportul:
- 100%
avans din pretul transportului + conditiile specifice de incasare pentru
serviciile de calatorie la sol, altele decat transportul, in functie de tipul
produsului si oferta;
TEPC.d2.
– combinatia a cel putin 2 servicii de calatorie la sol, altele decat
transportul:
- conditiile
specifice de incasare pentru serviciile de calatorie la sol, in functie de
tipul produsului si oferta;
e) Pentru Pachete de
servicii de calatorie intermediate de EXIMTUR de la Organizatori cu sediul in
afara Romaniei pentru destinatii oriunde in lume (denumite in continuare TEREV):
TEREV.e1.
– Pachete de servicii de calatorie ale urmatorilor Organizatori cu sediul in UE
– WORLD OF TUI (TUI, ATI), Grupul DERTOURISTIK (DER, MEIER`S, ITS, JAHN, TJAX),
ETI, intermediate de EXIMTUR:
TEREV.e1.1.
– pachete de servicii de calatorie cu zbor charter, circuite, safari, excursii
si pachete optionale si transferuri incluse in pachete – oferta standard, in
limita locurilor disponibile: 40% avans din pret la momentul
rezervarii, iar diferenta de plata se achita dupa cum urmeaza: 20% din pret
pana cu cel tarziu 31 de zile calendaristice inaintea datei de incepere a
calatoriei/sejurului, respectiv 40% din pret pana cu cel tarziu 21 de zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
TEREV.e1.2.
– circuite cu motocicleta, pachete de golf, pachete Airtours Private Travel,
pachete TUI a la carte – oferta standard, in limita locurilor disponibile: 30%
avans din pret la momentul rezervarii, iar diferenta de plata se
achita dupa cum urmeaza: 25% din pret pana cu cel tarziu 46 de zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului, respectiv 45%
pana cu cel tarziu 38 de zile calendaristice inaintea datei de incepere a
calatoriei/sejurului;
TEREV.e1.3.
– ”ofertele speciale SPEC”, oferte de tip ”TOP” si oferte de tip ”last minute
LAST”: 40% avans din pret la momentul rezervarii, iar diferenta
de plata se achita dupa cum urmeaza: 60% din pret pana cu cel tarziu 31 de zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
TEREV.e1.4.
– oferte cu codul X/Y (de ex. XTUI, XDER, XITS etc.), BETX: 60% avans din pret la momentul
rezervarii, iar diferenta de plata de 40% din pret se achita pana cu cel tarziu
28 de zile calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
TEREV.e1.5.
– pachete de servicii de calatorie combinate: transport cu avionul (altele
decat cele charter) + servicii de calatorie la sol – oferta standard, in limita
locurilor disponibile: 100% avans din pretul biletului de avion
in momentul rezervarii biletului de avion si esalonat, conform conditiilor
specifice de incasare, pentru serviciile de calatorie la sol si a tipului de
oferta contractat, specificate in Bonul de comanda;
TEREV.e1.6.
– oferte nerambursabile (non refundable): 100% din pret la
momentul rezervarii;
TEREV.e2.
– Pachete de servicii de calatorie ale Organizatorului cu sediul in UE – MOUZENIDIS, intermediate de EXIMTUR:
TEREV.e2.1.
– pachete de servicii de calatorie cu zbor charter Ellinair hoteluri 4* sau inferior (apartamente, 1*, 2*, 3*),
oferta standard si early booking, in limita locurilor disponibile: 35% avans
din pret la momentul rezervarii, iar diferenta de plata de 65%
din pret se achita pana cu cel tarziu 25 zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
TEREV.e2.2.
– pachete de servicii de calatorie cu zbor charter Ellinair hoteluri 4+* sau superior (5*), oferta standard si
early booking, in limita locurilor disponibile: 35% avans din pret la
momentul rezervarii, iar diferenta de plata de 65% din pret se achita
pana cu cel tarziu 41 zile calendaristice inaintea datei de incepere a
calatoriei/sejurului;
TEREV.e2.3.
– pachete de servicii de calatorie cu zbor charter Ellinair hoteluri deluxe 5*,
oferta standard si early booking, in limita locurilor disponibile: 35% avans
din pret la momentul rezervarii, iar diferenta de plata de 65%
din pret se achita pana cu cel tarziu 61 zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
TEREV.e2.4.
– oferte nerambursabile (non refundable), in limita locurilor disponibile: 100%
avans din pret la momentul rezervarii;
In cazul in care in Bonul de comanda sunt
prevazute alte conditii de plata decat cele de la lit. a)-e) din prezentul p.
3.2, intotdeauna se aplica exclusiv conditiile din Bonul de comanda.
3.3. Plata
pachetului de servicii de calatorie externe aferente contractului se poate
efectua intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON la
cursul de referinta al BNR din ziua emiterii facturii.
3.4. In cazul in care plata
pachetului de servicii de calatorie se face prin virament sau depunere, in
conturile bancare ale Agentiei, calatorul poate opta pentru una din urmatoarele
modalitati de plata:
a) Plata
in conturile Agentiei deschise la banca Unicredit Bank S.A., prin virament sau
prin depunere directa in conturile Agentiei:
- pentru plati in LEI:
RO63BACX0000000772099007;
- pentru plati in EUR:
RO20BACX0000000772099005;
- pentru plati in USD:
RO36BACX0000000772099008;
b) Plata
in conturile colectoare ale Agentiei, deschise la Banca Transilvania S.A.,
exclusiv pentru depunerile directe in conturile Agentiei (in aceste conturi se
pot face doar depuneri nu si viramente):
- pentru plati in LEI:
RO33BTRL0130160100726513;
- pentru plati in EUR:
RO16BTRL0130460100726513;
- pentru plati in USD:
RO91BTRLUSDINCS000726501;
IV. DREPTURILE SI OBLIGATIILE AGENTIEI
4.1. Agentia isi rezerva dreptul
de a modifica unilateral clauzele prezentului contract inainte de inceperea
executarii pachetului, daca aceste modificari sunt nesemnificative si a
informat calatorul cu cel putin 24 de ore inainte de data inceperii
calatoriei.
In cazul modificarii semnificative a uneia
dintre prevederile esentiale ale contractului, inainte de inceperea executarii
pachetului, cum ar fi: principalele caracteristici ale serviciilor de
calatorie, modificarea locului de cazare, majorarea pretului cu peste 8%, sau
daca nu se pot indeplini cerintele speciale ale calatorului pe care Agentia
le-a acceptat, etc. aceasta are obligatia de a informa calatorul cu cel putin 10
zile inainte de data inceperii calatoriei.
In cazurile prevazute la pct. 4.3 lit. b) si
c), informarea se va face in timp util pentru a permite calatorului sa decida
inceperea calatoriei.
4.2. Agentia poate modifica pretul
contractului in sensul majorarii sau micsorarii, dupa caz, aratand totodata
modul de calcul al majorarilor sau micsorarilor de pret ale contractului.
Majorarile de preturi sunt posibile numai ca o consecinta directa a
schimbarilor legate de cel putin unul dintre urmatoarele aspecte si numai daca
modificarea are loc ca urmare a schimbarilor legate de:
(a) pretul
transportului de pasageri care rezulta din costul carburantilor sau al altor surse
de energie;
(b)
nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie
incluse in contract, impuse de parti terte care nu sunt direct implicate in executarea
pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de
imbarcare sau debarcare in porturi si aeroporturi; sau
(c)
cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
Preturile stabilite in contract pot fi
majorate, numai daca Agentia trimite calatorului o notificare clara si
inteligibila privind aceasta crestere, insotita de o justificare a cresterii
respective si de un calcul, pe
un suport durabil, cu cel putin 20 de zile
inainte de inceperea executarii pachetului.
4.3. Agentia este raspunzatoare de
buna executare a serviciilor de calatorie incluse in contractul privind
pachetul de servicii de calatorie, indiferent daca aceste servicii urmeaza sa
fie furnizate de Agentie sau de un alt furnizor de servicii de calatorie, cu
exceptia urmatoarelor cazuri:
a) cand
neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin
contract se datoreaza calatorului;
b) cand
neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor
imprejurari pe care nici Agentia, nici prestatorii de servicii nu le puteau
prevedea sau evita, inclusiv, dar fara a se limita la: modificarea companiei
aeriene, de orar sau de itinerar, intarzieri in traficul mijloacelor de
transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau
reparatii pe drumurile publice), neindeplinirea grupului minim ca urmare a unor
renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti participantii.
Agentia nu este raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate calatorului ca urmare
a intarzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a altor
imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului in temeiul actelor
normative specifice;
c) cand
neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are legatura cu
furnizarea serviciilor prevazute in contract, iar cauzele care au determinat
neindeplinirea obligatiilor au un caracter imprevizibil si inevitabil.
4.4. Agentia are obligatia sa
furnizeze in scris calatorului sau prin orice mijloace de comunicare
electronice convenite in scris cu calatorul (e-mail, fax, sms etc.), cu 3
zile inainte de data plecarii, urmatoarele informatii, in cazul in care
acestea au suferit modificari, fata de cele stipulate in Bonul de comanda:
a) ora
programata de plecare, precum si orele programate ale opririlor intermediare,
ale legaturilor de transport si ale sosirii;
b)
denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax, adresele de e-mail ale
reprezentantei locale a organizatorului si/sau a intermediarului ori, in lipsa
acestora, un numar de apel de urgenta care sa ii permita contactarea
organizatorului si/sau a intermediarului;
c)
pentru calatoriile minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita
parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazarii copilului;
4.5. Agentia Organizatoare este
raspunzatoare pentru executarea corespunzatoare a tuturor serviciilor de
calatorie incluse in prezentul Contract si este obligata sa acorde asistenta in
cazul in care calatorul se afla in dificultate. Agentia acorda asistenta
adecvata fara intarzieri nejustificate calatorului aflat in dificultate, in
cazul situatiilor de forta majora sau al unui eveniment pe care nici Agentia,
nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau
prevedea sau evita, in special prin:
(a) furnizarea
de informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile
locale si asistenta consulara; si
(b)
acordarea de asistenta calatorului in ceea ce priveste efectuarea comunicarilor
la distanta si sprijinirea acestuia in gasirea unor servicii de calatorie
alternative.
Agentia are posibilitatea de a pretinde un
comision rezonabil pentru o astfel de asistenta in cazul in care calatorul este
cel care a provocat situatia de dificultate in mod intentionat sau din propria
neglijenta. Comisionul nu depaseste in niciun caz costurile efective suportate
de Agentia.
4.6. Agentia este obligata sa
informeze persoana care transfera contractul (cedentul), in conformitate cu p.
5.1. din prezentul contract, cu privire la costurile efective ale transferului.
4.7. Atunci cand o parte
semnificativa din serviciile de calatorie nu poate fi executata astfel cum s-a
convenit prin prezentul contract, Agentia ofera, fara costuri suplimentare
pentru calator, servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea
derularii pachetului, pe cat posibil echivalente sau de mai buna calitate decat
cele specificate in contract, inclusiv in cazul in care intoarcerea calatorului
la locul de plecare nu este asigurata astfel cum s-a convenit. In cazul schimbarii cazarii, se considera a
fi serviciu alternativ corespunzator pentru continuarea derularii pachetului
oferirea cazarii in aceeasi locatie, in cea mai apropiata varianta fata de cea
initiala.
4.8. In cazul in care serviciile
alternative propuse, conform p. 4.7, au drept consecinta un pachet de o
calitate mai scazuta decat cea specificata in prezentul contract, Agentia
acorda calatorului o reducere adecvata a pretului.
Calatorul poate respinge serviciile alternative
propuse, conform p. 4.7, doar in cazul in care acestea nu sunt comparabile cu
ceea ce s-a convenit prin prezentul contract sau reducerea de pret acordata
este inadecvata.
4.9. Daca este imposibil sa se
furnizeze servicii alternative sau calatorul respinge serviciile alternative
propuse in conformitate cu p. 4.8 al doilea paragraf din prezentul contract,
calatorul are dreptul, dupa caz, la reducerea pretului si/sau la despagubiri
fara a rezilia contractul de servicii privind pachetul de calatorie.
4.10. Daca pachetul include
transportul de pasageri, Agentia asigura de asemenea, in cazurile mentionate la
p. 4.8 si 4.9 din prezentul contract, repatrierea calatorului cu transport
echivalent fara intarzieri nejustificate si fara costuri suplimentare pentru
calator.
V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE CALATORULUI
5.1. In cazul in care calatorul nu
poate sa participe la calatoria turistica, independent de motivele care stau la
baza imposibilitatii de participare, acesta poate sa transfere contractul unei
persoane care indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii
de calatorie contractat, cu obligatia de a anunta in scris Agentia cu cel putin
7 zile inainte de inceperea executarii pachetului. In acest caz, intre
calatorul care nu poate participa la calatoria turistica contractata
(cedentul), persoana careia ii este transferat contractul (cesionarul) si
Agentie (debitor cedat) urmeaza a se incheia un contract de transfer (cesiune)
cu privire la pachetul de servicii de calatorie contractat si transferat.
Responsabilitatea incheierii contractului de transfer (cesiune) revine, dupa
caz, fie cedentului, fie cesionarului, si niciodata Agentiei (debitorului
cedat). Calatorul care transfera contractul privind pachetul de servicii de
calatorie si persoana careia ii este transferat contractul raspund in solidar pentru
achitarea soldului si a tuturor comisioanelor, tarifelor si altor costuri
suplimentare generate de acest transfer.
5.2. Calatorul este obligat sa
comunice Agentiei in termen de 5 zile calendaristice de la primirea
instiintarii privind modificarea prevederilor esentiale ale contractului
prevazute la cap. IV pct. 4.1. al doilea paragraf din prezentul contract sau in
timp util inainte de inceperea calatoriei, in cazul in care se aplica clauzele
prevazute in cap. IV pct. 4.3 lit. b) si c), hotararea sa de a opta
pentru:
(a) sa
accepte modificarea propusa; sau
(b) sa
rezilieze/denunte contractul fara a plati vreo penalitate de
reziliere/denuntare.
In cazul in care calatorul nu comunica Agentiei
optiunea sa in termenul prevazut mai sus din prezentul punct, se considera ca
toate modificarile au fost acceptate de catre calator, conform noilor conditii
si calatorul nu poate solicita despagubiri ulterioare datorate modificarilor de
acest tip.
5.3. In cazul in care calatorul
decide sa participe la calatoria asupra careia s-au operat modificari in
conditiile cap. IV pct. 4.1. al doilea paragraf din prezentul contract, se
considera ca toate modificarile au fost acceptate si calatorul nu poate
solicita despagubiri ulterioare datorate modificarilor de acest tip.
5.4. In cazul in care calatorul
reziliaza/denunta unilateral contractul in temeiul 5.2. lit. b) sau Agentia
anuleaza calatoria turistica inaintea datei de plecare, calatorul are
dreptul:
a) sa
accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii de calatorie de calitate
echivalenta sau superioara, propusa de Agentie;
b) sa
accepte un pachet de servicii de calatorie de calitate inferioara propusa de
Agentie, cu rambursarea diferentei de pret, in sensul rambursarii diferentei de
pret dintre cele doua pachete de calatorie, la momentul incheierii noului
contract de prestare de servicii de calatorie;
c) sa i
se ramburseze toate platile efectuate de catre sau pe seama calatorului, fara
intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data
incetarii contractului;
5.5. In cazul situatiei mentionate
la p. 5.4 lit. c), calatorul are dreptul sa solicite Agentiei si o despagubire,
al carei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al partilor in baza
prevederilor prezentului contract sau in baza unei hotarari a instantei de
judecata, pentru neindeplinirea prevederilor contractului initial, cu exceptia
cazurilor in care:
a)
numarul de persoane inscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai
mic decat numarul minim stabilit in contract, iar Agentia il instiinteaza pe
calator cu privire la incetarea contractului in termenul stabilit in contract,
dar nu mai tarziu de:
(i) 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului,
in cazul calatoriilor care dureaza mai mult de sase zile;
(ii) sapte zile inainte de inceperea executarii pachetului,
in cazul calatoriilor care dureaza intre doua si sase zile;
(iii) 48 de ore inainte de inceperea executarii pachetului,
in cazul calatoriilor care dureaza mai putin de doua zile;
b) Agentia
nu poate executa contractul din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare
astfel cum sunt prevazute la cap. IV pct. 4.3 lit. b)-c) si instiinteaza
calatorul cu privire la incetarea contractului, fara intarziere si inainte de
inceperea executarii pachetului;
c)
anularea s-a facut din vina calatorului.
5.6. Calatorul are dreptul sa
rezilieze/denunte unilateral in orice moment, in tot sau in parte, contractul,
iar in cazul in care rezilierea/denuntarea unilaterala ii este imputabila este
obligat sa despagubeasca Agentia pentru prejudiciul creat acesteia, conform
prevederilor cap. VI, cu exceptia cazurilor de forta majora definite conform
legii, caz in care Calatorul este obligat sa achite doar marja EXIMTUR sau dupa
caz remuneratia/comisionul EXIMTUR de intermediere, conform prevederilor art.
3.1.1. si 5.20 din prezentul Contract. Despagubirea se poate ridica la maximul
pretului pachetului de servicii de calatorie contractat.
5.7. In cazul in care calatorul
alege sa se mute la un alt hotel decat cel contractat initial si achitat,
responsabilitatea financiara a renuntarii ii apartine. Agentia va rezolva
cerintele calatorului in limita posibilitatilor, eventualele diferente de pret
urmand a fi suportate de catre calator.
Daca calatorul solicita nemotivat schimbarea
hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta
echivaleaza cu rezilierea/denuntarea unilaterala a contractului, cu aplicarea
penalitatilor prevazute la cap. VI la momentul respectiv si incheierea unui nou
contract.
5.8. Calatorul este obligat sa
achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de salubritate,
precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea
sumelor de la Agentie.
5.9. Calatorul este obligat sa
prezinte la receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate, precum si
documentul de calatorie eliberat de Agentie (voucher, bilet de odihna si/sau de
tratament etc.), in vederea acordarii serviciilor de calatorie. In cazul in
care calatorul beneficiaza de pachete de odihna si tratament, este obligat sa
prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de
familie si dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi.
5.10. Calatorul ia la cunostinta ca
serviciile pe care le achizitioneaza fara ca acestea sa faca parte din prezentul
contract sunt in stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate
de legislatia tarii de destinatie, iar Agentia nu are nicio responsabilitate
asupra prestatiilor in cauza.
5.11. Daca pentru efectuarea
calatoriei este necesara indeplinirea de catre calator a unor formalitati
suplimentare (de exemplu calatoria impreuna cu minori, situatia in care numele
calatorului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei, formalitati
legate de pasaport si vize, formalitati legate de sanatate, cum ar fi:
vaccinari, obligatia efectuarii unor teste pentru infectia cu COVID-19 si
prezentarea rezultatelor acestor testari etc.), calatorul are obligația de a
indeplini toate cerintele legale. Pentru o informare optima, Agenția recomanda cetatenilor romani consultarea
site-ului Politiei de Frontiera: https://www.politiadefrontiera.ro
si a site-ului Ministerului Afacerilor Externe a Romaniei: http://www.mae.ro/node/1422,
pentru informații complete privind Regimul de calatorie in strainatate, cat si
in ceea ce priveste conditiile de calatorie/intrare pe teritoriul tarii/tarilor
de destinatie. In cazul in care calatorul nu isi respecta obligatia de a
se informa cu privire la formalitatile
suplimentare necesare in vederea efectuarii calatoriei, care nu sunt in sarcina
Agentiei (de exemplu, in cazul calatoriei cu minori, imputernicire din partea
parintelui sau reprezentantului legal ce nu il insoteste, obligatia obtinerii
vizei, obligatia de a avea pasaport sau/si carte de identitate sau orice alte
documente suplimentare, obligatia vaccinarii, obligatia efectuarii unor teste pentru infectia cu
COVID-19 si prezentarea rezultatelor acestor testari -
enumerarea fiind exemplificativa), Agentia este exonerata de orice raspundere in cazul
imposibilitatii efectuarii calatoriei.
5.12. Se recomanda calatorilor
contactarea Agentiei cu 24 de ore inainte de plecare pentru reconfirmarea
detaliilor de imbarcare (orar de zbor, loc de imbarcare etc.).
5.13. In cazul sejururilor de
odihna si/sau de tratament cu locul de desfasurare in Romania, calatorul are
obligatia sa respecte programul de acordare a serviciilor : cazarea se face la
ora 18,00 a zilei de intrare si se termina, de regula la ora 10:00 a zilei de
iesire inscrise pe documentele de calatorie (voucher, biletul de odihna si/sau
de tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare
generate de neeliberarea spatiilor de cazare pana cel tarziu la orele
specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a calatorului.
5.14. In cazul sejururilor cu locul
de desfasurare in afara Romaniei, calatorul are obligatia sa respecte programul
de acordare a serviciilor: de regula, o
zi hoteliera/noapte de cazare incepe cel mai devreme la ora 14:00 a zilei de
intrare si se termina a doua zi pana la ora 12:00. Indiferent la ce ora are loc
cazarea in acest interval orar se considera a fi consumata o zi hoteliera/noapte
de cazare. Eventualele costuri suplimentare generate de solicitarea cazarii mai
devreme si/sau neeliberarea spatiilor de cazare pana cel tarziu la orele
specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a calatorului. De asemenea,
sosirea la unitatea de cazare dupa ora 18:00 trebuie anuntata in prealabil.
5.15. Repartizarea camerelor se
face strict de catre unitatea de cazare/hotelier in functie de criteriile
proprii si de disponibilitatea din momentul cazarii, astfel incat nu se pot
garanta numarul camerei, etajul si/sau amplasarea, cu exceptia cazurilor in
care se specifica in mod expres acest aspect.
5.16. In cazul in care un calator
angajeaza servicii pentru un numar mai mare de calatori, conditiile
contractuale se extind in mod automat asupra intregului grup pentru care au
fost achitate serviciile.
5.17. Calatorul este obligat sa
foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din dotarea
acestora ca un bun proprietar si potrivit destinatiei lor. Agentia nu se face
vinovata de eventualele pagube produse sau vatamari suferite de calator ca
urmare a nerespectarii acestui alineat.
5.18. Calatorul are obligatia sa respecte
locul, data si ora plecarii atat la dus, cat si la intors, precum si locurile,
datele si orele stabilite pe parcursul programului de calatorie contractat.
Toate cheltuielile si daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre
calator a prevederilor privind locurile de intalnire si orarele vor fi
suportate de catre acesta.
5.19. In cazul in care calatorul
care a intrat pe teritoriul statului in care se realizeaza pachetul de servicii
de calatorie refuza sa se mai intoarca in Romania si autoritatile din tara
respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, calatorul respectiv are
obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.20. In toate cazurile de
renuntare/suspendare/neprestare/anulare a rezervarii/achizitiei pachetului de
servicii de calatorie, indiferent de cine solicita/invoca
renuntarea/suspendarea/neprestarea/anularea rezervarii/achizitiei pachetului de
servicii de calatorie, sau de motivele
renuntarii/suspendarii/neprestarii/anularii, inclusiv in cazul
renuntarii/suspendarii/neprestarii/anularii sau imposibilitatii de prestare pe
motiv de forta majora sau caz fortuit, Calatorul are obligatia de a plati
EXIMTUR marja Agentiei sau dupa caz remuneratia/comisionul EXIMTUR, respectiv
EXIMTUR are dreptul de a retine din sumele achitate de catre Calator marja
Agentiei sau dupa caz remuneratia/comisionul EXIMTUR conform prevederilor art.
3.1.1. din prezentul Contract, fara a fi necesara interventia instantelor de
judecata.
VI. RENUNTARI, PENALIZARI, DESPAGUBIRI,
DELIMITAREA RASPUNDERII
6.1. Calatorul poate inceta
contractul privind pachetul de servicii de calatorie in orice moment inainte de
inceperea executarii pachetului. In cazul in care calatorul anuleaza sau
renunta din vina sa la pachetul de servicii de calatorie care face obiectul
prezentului contract, el datoreaza Agentiei urmatoarele penalizari mentionate
mai jos, cu exceptia situatiilor in care Bonul de comanda prevede alte cote de
penalizare, caz in care prevaleaza si se aplica exclusiv penalizarile din Bonul
de comanda.
Prin renuntare se inteleg, dupa caz,
urmatoarele situatii:
i. refuzull Calatorului de a
achita diferenta pentru pachetul de servicii de calatorie rezervat;
ii. neprezentarea Calatorului,
cu rezervarea efectuata si avans achitat, pentru a plati diferentele;
iii. neprezentarea
Calatorului, cu rezervarea efectuata si pret integral platit, la aeroport/locul
de plecare/destinatie.
iv. retragerea Calatorului,
exprimata in scris;
v. Calatorul din propria
dorinta/initiativa decide sa inlocuiasca serviciile de calatorie parte
componenta a pachetului, cu servicii de calatorie a altor Furnizori/Prestatori,
contractate pe cont propriu sau decide sa intrerupa sejurul/calatoria;
vi. Calatorul nu poate pleca
in sejur/calatorie pentru ca documentele
personale necesare in vederea efectuarii calatoriei nu sunt conforme normelor
legale sau este in imposibilitatea de a parasi teritoriului tarii, din alte
motive ce tin de persoana acestuia;
vii. Calatorul este intors de
la granita sau nu i se permite tranzitul/intrarea pe teritoriul unui stat de
catre serviciul de graniceri/politia de frontiera;
viii. Refuzul de imbarcare a
Calatorului din partea companiei aeriene din motive ce tin de persoana
Calatorului;
Penalizarile aplicabile in caz de
renuntare/anulare:
6.1.1. In
cazul Pachetelor de servicii de calatorie prefabricate pentru destinatii in
Romania, prevazute la p. 3.2. lit. a) din prezentul contract (denumite TIPP),
penalizarile pentru renuntari/anulari sunt dupa cum urmeaza: conform
conditiilor de penalizare specificate pentru fiecare program in parte in Bonul
de comanda;
6.1.2. In
cazul Pachetelor de servicii de calatorie combinate pentru destinatii in
Romania, prevazute la p. 3.2. lit. b) din prezentul contract (denumite TIPC),
penalizarile pentru renuntari/anulari sunt dupa cum urmeaza: 100% din pret
pentru renuntari/anulari din momentul rezervarii;
6.1.3. In
cazul serviciilor de calatorie externe (cu locul de desfasurare in afara
Romaniei), penalizarile pentru retrageri/anulari sunt dupa cum urmeaza:
A. Pentru
Pachete de servicii de calatorie prefabricate pentru destinatii in afara
Romaniei, prevazute la p. 3.2. lit. c) din prezentul contract (denumite TEPP):
conform politicii/conditiilor de penalizare specificate in Bonul de comanda,
potrivit conditiilor din program;
B. Pentru
Pachete de servicii de calatorie combinate pentru destinatii in afara Romaniei,
prevazute la p. 3.2. lit. d) din prezentul contract (denumite in continuare TEPC):
TEPC.d1.
– transport + servicii de calatorie la destinatie, altele decat transportul: 100%
din
pretul transportului pentru renuntari/anulari din momentul rezervarii +
penalizarile specifice serviciilor de calatorie la sol, altele decat
transportul, in functie de tipul produsului si oferta;
TEPC.d2.
– combinatia a cel putin 2 servicii de calatorie la sol, altele decat
transportul: penalizari specifice fiecarui tip de serviciu
de calatorie din pachetul combinat;
C. Pentru
Pachete de servicii de calatorie intermediate de EXIMTUR de la Organizatori
cu sediul in afara Romaniei pentru destinatii oriunde in lume, prevazute la
p. 3.2. lit. e) din prezentul contract (denumite in continuare TEREV):
TEREV.e1.
– Pachete de servicii de calatorie ale urmatorilor Organizatori cu sediul in UE
– WORLD OF TUI (TUI, ATI), Grupul DERTOURISTIK (DER, MEIER`S, ITS, JAHN, TJAX),
ETI, intermediate de EXIMTUR:
TEREV.e1.1.
– pachete de servicii de calatorie cu zbor charter, circuite, safari, excursii
si pachete optionale si transferuri incluse in pachete – oferta standard, in
limita locurilor disponibile:
a) 40%
din pret pentru renuntari/anulari pana cu cel tarziu 31 de zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
b) 60%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 30-18 zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
c) 80%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 17-11 zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
d)
100% din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 10-0
zile calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului
si/sau neprezentare;
TEREV.e1.2.
– circuite cu motocicleta, pachete de golf, pachete Airtours Private Travel,
pachete TUI a la carte – oferta standard, in limita locurilor disponibile:
a) 25%
din pret pentru renuntari/anulari pana cu cel tarziu 46 de zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
b) 50%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 45-36 de zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
c) 90%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 35-02 zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
d) 100%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 01-0 zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului si/sau
neprezentare;
TEREV.e1.3.
– ”ofertele speciale SPEC”, oferte de tip ”TOP” si oferte de tip ”last minute
LAST”:
a) 40%
din pret pentru renuntari/anulari pana cu cel tarziu 31 de zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
b) 60%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 30-25 de zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
c) 65%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 24-18 zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
d) 80%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 17-11 zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
e) 100%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 10-0 zile
calendaristice inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului si/sau
neprezentare;
TEREV.e1.4. – oferte cu codul X/Y (de ex. XTUI, XDER, XITS
etc.), BETX:
a) 50%
din pret pentru renuntari/anulari pana cu cel tarziu 31 de zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
b) 60%
din pret pentru renuntari/anulari in intervalul 30-25 de zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului;
c) 65% din pret pentru renuntari/anulari in
intervalul 24-18 zile calendaristice inaintea datei de incepere a
calatoriei/sejurului;
d) 80% din pret pentru renuntari/anulari in
intervalul 17-11 zile calendaristice inaintea datei de incepere a
calatoriei/sejurului;
e) 100% din pret pentru renuntari/anulari
in intervalul 10-0 zile calendaristice inaintea datei de incepere a
calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
TEREV.e1.5.
– pachete de servicii de calatorie combinate: transport cu avionul (altele
decat cele charter) + servicii de calatorie la sol – oferta standard, in limita
locurilor disponibile: 100% din pretul biletului de avion pentru
renuntari/anulari din momentul efectuarii rezervarii pentru biletul de avion si
conform conditiilor de penalizare specifice fiecarui serviciu de calatorie la
sol si tipului de oferta contractat;
TEREV.e1.6.
– oferte nerambursabile (non refundable): 100% din pret, indiferent de momentul
renuntarii/retragerii/anularii;
TEREV.e2. – Pachete de servicii de calatorie ale
Organizatorului cu sediul in UE – M OUZENIDIS, intermediate de EXIMTUR:
TEREV.e2.1.
– pentru pachete de servicii de calatorie cu zbor charter Ellinair
hoteluri 4* sau inferior (apartamente,
1*, 2*, 3*), oferta standard si early booking, in limita locurilor disponibile:
a) 30% din pret pentru
modificari/renuntari/anulari pana cu cel tarziu 21 de zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
b) 70% din pret pentru
modificari/renuntari/anulari in intervalul 20-15 zile calendaristice inaintea
datei de incepere a calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
c) 100% din pret pentru
modificari/renuntari/anulari in intervalul 14-0 zile calendaristice inaintea
datei de incepere a calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
TEREV.e2.2. – pentru pachete de servicii de calatorie cu
zbor charter Ellinair hoteluri 4+* sau
superior (5*), oferta standard si early booking, in limita locurilor
disponibile:
a) 30% din pret pentru
modificari/renuntari/anulari pana cu cel tarziu 41 de zile calendaristice inaintea
datei de incepere a calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
b) 70% din pret pentru
modificari/renuntari/anulari in intervalul 40-15 zile calendaristice inaintea datei
de incepere a calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
c) 100% din pret pentru
modificari/renuntari/anulari in intervalul 14-0 zile calendaristice inaintea
datei de incepere a calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
TEREV.e2.3. – pentru pachete de servicii de calatorie cu
zbor charter Ellinair hoteluri deluxe 5*, oferta standard si early booking, in
limita locurilor disponibile:
a) 30% din pret pentru
modificari/renuntari/anulari pana cu cel tarziu 61 de zile calendaristice
inaintea datei de incepere a calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
b) 70% din pret pentru modificari/renuntari/anulari
in intervalul 60-35 zile calendaristice inaintea datei de incepere a
calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
c) 100% din pret pentru modificari/renuntari/anulari
in intervalul 34-0 zile calendaristice inaintea datei de incepere a
calatoriei/sejurului si/sau neprezentare;
TEREV.e2.4. – oferte nerambursabile (non refundable), in
limita locurilor disponibile: 100% din pret pentru modificari/renuntari/anulari din momentul rezervarii;
In cazul in care in Bonul de comanda sunt prevazute
alte conditii de penalizare decat cele din prezentul p. 6.1, intotdeauna se
aplica exclusiv penalizarile din Bonul de comanda.
6.2. Prin exceptie de la
prevederile p. 6.1, calatorul are dreptul sa inceteze prezentul contract
inainte de inceperea executarii pachetului, fara a plati vreo penalitate de
incetare in cazul unor circumstante inevitabile si extraordinare care se produc
la locul de destinatie sau in vecinatatea imediata a acestuia si care afecteaza
in mod semnificativ executarea pachetului sau care afecteaza semnificativ
transportul pasagerilor la destinatie. In acest caz calatorul are dreptul la o
rambursare completa a oricarei plati efectuate pentru pachet din care se scade
si se retine de catre EXIMTUR, in conformitate cu prevederile art. 5.20 din
prezentul Contract, marja EXIMTUR sau dupa caz remuneratia/comisionul EXIMTUR
de intermediere. In situatia data
Calatorul nu are dreptul la vreo despagubire suplimentara din partea Agentiei.
6.3. In cazul in care calatorul
care a contractat un pachet de servicii de calatorie cu Agentia si a achitat un
avans nu se prezinta in termenul specificat in Bonul de comanda sau in termenul
comunicat in scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plata,
contractul se considera reziliat de drept, iar Agentia are dreptul de a anula
rezervarile efectuate in beneficiul calatorului cu retinerea penalizarilor
prevazute la pct. 6.1.
6.4. In cazul in care o ambasada
refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii,
calatorului i se vor retine toate taxele datorate de Agentie prestatorilor
directi, precum si cheltuielile de operare proprii acestuia.
6.5. Agentia este exonerata de
orice raspundere in cazul in care dupa inceperea calatoriei, serviciul de
graniceri/politia de frontiera sau alta autoritate competenta refuza sa acorde
calatorului dreptul de iesire/tranzit/intrare
pe teritoriul unui stat, necesar pentru efectuarea serviciilor de
calatorie. Calatorului i se va retine in aceasta situatie contravaloarea totala
a pachetului de servicii de calatorie.
6.6. Penalizarile echivalente cu
100% din pret se aplica si in cazul in care calatorul nu ajunge la timp la
aeroport sau la locul de plecare/destinatie, daca nu poate pleca in calatorie
pentru ca documentele personale necesare in vederea efectuarii calatoriei nu
sunt conforme normelor legale sau este in imposibilitatea de a parasi
teritoriului tarii, din alte motive ce tin de persoana acestuia.
6.7. Calatorul trebuie sa depuna
in scris cererea de renuntare la pachetul de servicii de calatorie la Agentie.
In caz contrar, cererea de renuntare nu este luata in considerare.
6.8. Agentia va acorda despagubiri
adecvate in functie de neconformitatile constatate sau gradul de nerespectare a
obligatiilor din contract. Valoarea maxima a despagubirii acordate de
Agentie nu poate depasi triplul pretului total al pachetului de servicii de
calatorie.
6.9. Agentia nu raspunde in
situatii de greva, conflicte politice si de razboi, catastrofe, de pericol
public, atac terorist, embargou international, precum si in cazul in care
companiile aeriene stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situatii care
nu sunt imputabile niciunei parti se considera situatii de forta majora si
exonereaza de raspundere Agentia.
6.10. Toate sumele mentionate la
pct. 6.1, 6.3, 6.4, 6.5 si 6.6 se vor retine de catre Agentie din avansul sau
pretul total al pachetului de servicii de calatorie achitat de calator, fara a
fi necesara interventia instantelor de judecata.
6.11. In cazul achizitionarii unui
pachet de servicii de calatorie avand in componenta si asigurarea transportului
pe cale aeriana, transportatorul aerian, fara a cere acordul Agentiei care
deruleaza programul de calatorie, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin
urmare, Agentia nu este raspunzator pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o
alta ora decat cea inscrisa in programul de calatorie. Pentru aceste
intarzieri, compania aeriana este obligata sa asiste calatorii conform
Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European si al Consiliului
din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune in materie de compensare
si de asistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si
anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor si de abrogare a
Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotararea Guvernului nr.
1.912/2006. Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente
acestuia intra in competenta si responsabilitatea transportatorului, biletul de
avion reprezentand contractul intre pasager si transportator. In cazul acestor
pachete de servicii de calatorie, ziua de plecare si ziua de sosire nu sunt
considerate zile de calatorie, acestea fiind destinate transportului.
VII. ASISTENTA SI RECLAMATII
7.1. Calatorul poate solicita
asistenta EXIMTUR, folosind unul din urmatoarele mijloace:
a) apeland
la serviciul de asistenta al EXIMTUR la tel. +40364803888;
Acest serviciu de
asistenta al EXIMTUR permite:
- contactarea rapida a
agentiei organizatoare, inclusiv la destinatie;
- contactarea rapida de catre
parinte a minorului neinsotit;
b) prin telefon/fax la Agentia
EXIMTUR de la care s-a achizitionat pachetul de servicii de calatorie, conform
datelor de contact de la p. 7.2. lit. c) de mai jos.
7.2. Calatorul informeaza fara
intarzieri nejustificate Agentia, tinand cont de circumstantele cazului, in
legatura cu orice neconformitate pe care o constata pe parcursul executarii
unui serviciu de calatorie inclus in contractul privind pachetul de servicii de
calatorie.
Informarea/Reclamatia se va face de catre
calator, folosind unul din urmatoarele mijloace:
a) apeland la serviciul de
asistenta al EXIMTUR la tel. +40364803888;
b) prin e-mail la adresa: reclamatii@eximtur.ro;
c) prin telefon/fax la Agentia
EXIMTUR de la care s-a achizitionat pachetul de servicii de calatorie, conform
datelor de contact de mai jos:
Datele de contact ale Agentiei
pentru asistenta si reclamatii:
•
EXIMTUR Cluj - str. A. Saguna nr.34-36,
tel/fax: +40264433569;
•
EXIMTUR Cluj Iulius Mall - Iulius Mall - Str.
Al. Vaida Voievod nr. 53-55 Cluj - Napoca, tel/fax: +40264522000;
•
EXIMTUR Timisoara Alba Iulia - Str. Vlad De La
Marina nr.1 tel/fax: +40256492958;
•
EXIMTUR Sibiu - Str. N. Balcescu nr.6,
tel/fax:+40269245508;
•
EXIMTUR Bucuresti Bussines – Str. Armand
Calinescu, nr.26, tel.: +40364803777, fax: +40364803778;
•
EXIMTUR Suceava Iulius Mall - Calea Unirii nr.
22 tel: +40330803070, fax: +40330803095;
Termenul de solutionare a reclamatiei este
de maxim
30 (treizeci) de zile calendaristice de la
data inregistrarii de catre EXIMTUR a reclamatiei.
Procedura interna de solutionare a
reclamatiilor poate fi consultata la adresa web: https://www.eximtur.ro/Reclamatii.
7.3. In cazul in care unul dintre
serviciile de calatorie nu se executa in conformitate cu cerintele prezentului
contract, Agentia remediaza neconformitatea, cu exceptia cazului in care:
(a)
neconformitatea nu poate fi remediata; sau
(b)
remedierea implica cheltuieli disproportionate, tinand cont de anvergura
neconformitatii si de valoarea serviciilor de calatorie afectate.
Daca Agentia, in conformitate
cu primul paragraf litera (a) sau (b) din prezentul alineat, nu remediaza
neconformitatea, calatorul are dreptul de a beneficia de o reducere
corespunzatoare a pretului pentru orice perioada in care a existat o
neconformitate, cu exceptia cazului in care Agentia dovedeste ca
neconformitatea este imputabila calatorului, unor terte persoane sau unor cauze
imprevizibile si inevitabile, dupa cum este prevazut la p. 4.3. din prezentul
contract.
7.4. In cazul in care Agentia nu
remediaza neconformitatea intr-un termen rezonabil stabilit de calator,
calatorul poate face el insusi acest lucru si poate solicita rambursarea
cheltuielilor necesare. Calatorul nu trebuie sa specifice un termen daca
agentia de turism organizatoare refuza sa remedieze neconformitatea sau daca
este necesara o remediere imediata.
7.5. In cazul in care
neconformitatea afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar Agentia
a omis sa o remedieze intr-un termen rezonabil stabilit de catre calator,
calatorul poate rezilia contractul privind pachetul de servicii de calatorie
fara plata unor penalitati de reziliere si, dupa caz, poate sa ceara reducerea
pretului si/sau despagubiri.
VIII. ASIGURARI
8.1. Calatorul este asigurat pentru rambursarea
cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de acesta, in cazul
insolventei EXIMTUR, pentru pachetele de servicii de calatorie in care EXIMTUR
are calitatea de Organizator, la Societatea de Asigurare SC OMNIASIG VIENNA
INSURANCE GROUP SA, Aleea Alexandru nr. 51, sector 1, Bucuresti, 011822, Tel.
+40214057420, Fax: +40213114490, e-mail: office@omniasig.ro. Polita
de asigurare in cazul insolventei: Seria I, Nr. 53038, emisa de SC
OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP SA, valabila pana la 15.01.2021, este
afisata pe pagina web: https://www.eximtur.ro/polita-asigurare.
8.2.
Conditiile in care calatorul va fi despagubit de catre societatea de
asigurare sunt:
8.2.1. ln
cazul producerii evenimentului asigurat, Calatorul (denumit in continuare
Beneficiar) va solicita EXIMTUR, anterior depunerii cererii de despagubire, un
document prin care acesta sa ateste faptul ca nu a fost, nu este si nu va fi in
masura sa execute obligatiile aferente contractului privind pachetul de
servicii de calatorie sau serviciul de calatorie asociat.
8.2.2. In
termen de maxim 45 (patruzecisicinci) de
zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat,
Beneficiarul are obligatia
de a transmite
OMNIASIG VIENNA INSURANCE
GROUP S.A., cererea
de despagubire insotita de documentele justificative.
Documentele justificative constau, in principal, in:
a) contractul
privind pachetul de servicii calatorie sau serviciul de calatorie asociat;
b) fotocopiile
documentelor de plata aferente contractului
privind pachetele de servicii de calatorie sau serviciile de calatorie asociate
(chitante, ordine de plata etc.);
c) fotocopiile
de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a
cheltuielilor de repatriere;
d) documentul
prin care EXIMTUR sa ateste faptul ca nu a fost, nu este si nu va fi in masura
sa execute obligatiile aferente contractului privind pachetul de servicii calatorie sau serviciul
de calatorie asociat, mentionat
la p. 8.2.1. de mai sus.
8.2.3. Despagubirea aferenta
fiecarui contract privind pachetul de servicii de calatorie sau serviciul de
calatorie asociat nu poate depasi cuantumul sumelor achitate, precum si
contravaloarea cheltuielilor de repatriere.
8.2.4. Despagubirea aferenta Politei
de asigurare in cazul insolventei Seria I, Nr. 53038 (denumita in continuare
Polita), va fi platita:
- Beneficiarilor care
justifica dreptul la plata acesteia si care au depus cerere de despagubire in
termenul mentionat la p. 8.2.2. de mai sus.
- in limita sumei asigurate
mentionata in Polita;
si
- in termen de 30 (treizeci)
de zile calendaristice de la data primirii de catre OMNIASIG VIENNA INSURANCE
GROUP S.A. a documentelor justificative pentru toti Beneficiarii, dar nu mai
devreme de expirarea termenului de depunere mentionat la p. 8.2.2. de mai sus.
8.2.5. In cazul in care cuantumul
prejudiciilor depaseste, la data producerii evenimentului asigurat, suma
asigurata stabilita prin Polita, indiferent de numarul Beneficiarilor,
despagubirile se acorda, in limita acestei sume, fiecarui Beneficiar,
proportional cu raportul dintre suma
asigurata stabilita prin Polita
si totalul cuantumului
prejudiciilor
8.2.6. Despagubirea se plateste in
moneda in care Beneficiarul a achitat contractul privind pachetul de servicii
de calatorie sau serviciul de calatorie asociat. Orice transformare de curs
valutar se va face la
cursul de referinta BNR din ziua
producerii evenimentului asigurat.
8.2.7. In cazul in care dupa plata
despagubirii EXIMTUR executa obligatiile aferente contractului privind pachetul
de servicii calatorie sau serviciul de calatorie asociat si/sau returneaza
sumele achitate si/sau cheltuielile de repatriere catre calator, calatorul are
obligatia de a restitui OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A. despagubirea
primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare.
8.3. Facultativ, calatorul are
posibilitatea incheierii unui contract de asigurare sau a unui contract de
asistenta care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidente, de boala
sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de
asigurare pentru servicii medicale la destinatie ori a unei asigurari storno
sau altor tipuri de asigurari de calatorie. Agentia recomanda incheierea unei
asigurari storno pentru acoperirea eventualelor penalitati de anulare.
Calatorul se poate informa in agentii despre cazurile acoperite de asigurarea
storno, aceasta putand fi incheiata in agentia de turism de unde acesta a
achizitionat pachetul de servicii de calatorie, daca Agentia ofera acest tip de
serviciu.
8.4. Agentia nu se face vinovata de
eventuala nerespectare a obligatiilor stipulate in politele de asigurare contractate
prin intermediul sau, deoarece acesta este doar intermediar intre calator si
asigurator.
8.5. Punctul de contact central
care faciliteaza cooperarea administrativa si supravegherea agentiilor de
turism organizatoare, stabilite pe teritoriul Romaniei, care desfasoara
activitati in mai multe state membre:
Ministerul Turismului, Adresa: Bd. Dinicu
Golescu nr. 38, sector 1, Bucuresti,
Poarta C
Telefon: 004 021 303 78 37, Fax: 004 021 303 78
93
Web: http://turism.gov.ro, E-mail:
registratura@mturism.ro
IX. DOCUMENTELE CONTRACTULUI SE CONSTITUIE CA
ANEXA LA ACESTA SI SUNT URMATOARELE:
a) formularul
de informare precontractuala;
b) bonul
de comanda;
c) voucherul,
biletul de odihna/tratament, biletul de excursie, dupa caz;
d) programul
de calatorie, dupa caz;
e) cataloage/pliante/oferte/alte
inscrisuri/etc. ale Ageníei puse la dispozitia calatorului, in format tiparit
sau pe suport electronic.
X. PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.1. Datele cu caracter personal
ale calatorului vor fi prelucrate in conformitate cu dispozitiile
Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea
ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a
acestor date. Calatorul va furniza Agentiei datele personale solicitate si este
de acord cu prelucrarea acestora in scopul derularii si monitorizarii
prezentului Contract de catre Agentie. De asemenea, Calatorul, declara ca este
titular al drepturilor parintesti si este de acord cu prelucrarea datelor
personale ale copiilor minori sub 16 ani care il insotesc, dupa caz.
10.2. Calatorul are dreptul de acces
si de informare privind datele personale si dreptul de a corecta/modifica orice
astfel de date, dreptul de opozitie, precum si dreptul de a solicita portarea (mutarea)
sau stergerea acestora. Daca are intrebari sau cereri cu privire la prelucrarea
datelor sale personale, acesta se poate adresa Responsabilului pentru protectia
datelor cu caracter personal al Agentiei. Datele de contact ale acestuia sunt
afisate pe pagina web a Agentiei sau la adresa de e-mail dpo@eximtur.ro.
10.3. Prelucrarea datelor personale
de catre Agentie se va face doar prin personalul propriu si se va limita
accesul la acele persoane care indeplinesc, gestioneaza si monitorizeaza obligatiile
prevazute in prezentul contract.
10.4. In vederea indeplinirii
obligatiilor contractuale ale Agentiei unele date cu caracter personal ale
Calatorului pot fi transferate catre terte persoane care presteaza
serviciile de transport, cazare, sau alte servicii de calatorie
necesare, inclusiv in afara Uniunii Europene, dupa caz, situatie in care vor fi
luate toate masurile tehnice rezonabile pentru protejarea acestora. De
asemenea, datele cu caracter personal pot fi puse la dispozitia autoritatilor
statului roman indreptatite sa solicite si, respectiv, sa primeasca astfel de
informatii.
10.5. Agentia se angajeaza sa
adopte masuri de securitate tehnice si organizatorice adecvate pentru a:
a)
impiedica orice persoana neautorizata sa aiba acces la sistemele informatice de
prelucrare a datelor cu caracter personal proprii, cum ar fi:
- citire, copiere, modificare
sau eliminare a suporturilor de stocare;
- divulgarea, modificarea sau
stergerea neautorizata a datelor cu caracter personal stocate;
- utilizarea neautorizata a
sistemelor de prelucrare a datelor prin mijloace de transmisie de date.
b) se
asigura ca utilizatorii sai autorizati pot accesa numai datele cu caracter
personal la care se refera dreptul lor de acces;
c)
inregistra cand si cui au fost comunicate datele cu caracter personal;
d) se
asigura ca, in timpul transmiterii de date cu caracter personal si al
transportului mediilor de stocare, datele nu pot fi citite, copiate sau sterse
fara autorizare;
e)
delimita zonele de acces astfel incat sa nu fie permis accesul persoanelor
neautorizate in locatii/incaperi unde sunt prelucrate date cu caracter
personal.
10.6. Datele cu caracter personal
vor fi stocate pentru o perioada de maximum 5 ani in bazele de date sau pentru
perioade mai mari, doar in situatia in care acest lucru este obligatoriu
potrivit unor dispozitii legale.
XI. PROCEDURA DE SOLUTIONARE ALTERNATIVA A
LITIGIILOR (”SAL”)
11.1. Solutionarea alternativa a
litigiilor (”SAL”) reprezinta un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin
care consumatorilor li se ofera posibilitatea de solutionare a litigiilor pe
care le pot avea cu comerciantii, atunci cand se confrunta cu o problema legata
de achizitionarea unui produs sau serviciu.
Astfel, reclamatiile impotriva comerciantilor
sunt prezentate voluntar de catre consumatori, urmand a fi solutionate intr-un
mod independent, impartial, transparent, rapid si echitabil.
11.2. Directia de solutionare
alternativa a litigiilor (Directia SAL) din cadrul Autoritatii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor (”ANPC”), are
competenta sa solutioneze alternativ litigii nationale si transfrontaliere
izvorate din contractele de vanzari sau din contractele de prestari servicii
incheiate cu un comerciant care desfasoara activitati in Romania, in sectoarele
de activitate in care ANPC este competenta.
11.3. Cererea de aplicare SAL,
Lista de consilieri SAL, Procedura SAL, si legislatia aplicabila poate fi
consultata aici - http://www.anpc.gov.ro/categorie/1271/sal.
XII. DISPOZITII FINALE
12.1. Prezentul contract a fost
incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
12.2. In toate cazurile in care
Bonul de comanda parte integranta a prezentului contract, cuprinde alte
prevederi care sunt in neconcordanta cu prevederile prezentului contract,
prevederile Bonului de comanda vor prevala.
12.3. Comercializarea pachetelor de
servicii de calatorie se va face in conformitate cu prevederile prezentului
contract si cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2018
privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie
asociate.
12.4. Toate unitatile de cazare,
precum si mijloacele de transport sunt clasificate de catre organismele
abilitate ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si
normativelor locale, acolo unde acestea exista, care difera de la o tara la
alta si de la un tip de destinatie la altul.
12.5. Calatorul declara ca Agentia
l-a informat complet cu privire la conditiile de comercializare a pachetelor de
servicii de calatorie in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr.
2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie
asociate. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de
servicii de calatorie, inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin
telefon sau mijloace electronice, calatorul isi exprima acordul si luarea la
cunostinta cu privire la conditiile generale de comercializare a pachetelor de
servicii de calatorie, in conformitate cu oferta Agentiei.
12.6. Litigiile aparute intre parti
se rezolva pe cale amiabila in caz contrar partile inteleg sa se adreseze instantelor de judecata competente.
12.7. Contractul va fi interpretat
conform legilor din Romania.
12.8. Prezentul Contract intra in
vigoare si se aplica pachetelor de servicii de calatorie rezervate incepand cu
data de 16.07.2020.
Agentia EXIMTUR SRL Reprezentant legal Lucia Nora MORARIU, in calitate de Administrator –
Presedinte Director General Prin imputernicit . . . . . . . . . . Semnatura . . . . . . . . . . Stampila |
|
Calatorul (numele si prenumele) . . . . . . . . . . Semnatura: . . . . . . . . . . |
Prezentul document este proprietatea
S.C.EXIMTUR S.R.L., copierea neautorizata este ilegala.