1.“Biletele CFR online” sunt bilete NOMINALE şi permit efectuarea
călătoriei numai de către persoanele nominalizate la trenul/trenurile înscrise
pe bilet.
2.
În conformitate cu actele normative în vigoare la călătoria pe calea ferată,
categoriile de călători pentru care se pot achiziţiona bilete CFR online se
definesc astfel:
Ø „Adult” - orice persoană(indiferent
de vârstă) care plăteşte integral tariful de
transport
Ø “Copil” - se consideră copiii până la 10 ani împliniţi, inclusiv cei pana in 5 ani
pentru care se solicita loc separat. Copiii până la vărsta de 5 ani împliniţi
beneficieaza de gratuitate la calatoria cu trenul dacă nu se cere loc separat. În tren se poate solicita să se facă dovada
vârstei copiilor prin prezentarea unei copii a certificatului de naştere.
Ø „Elev” - se consideră tinerii care urmează o formă de învăţământ gimnazial sau
liceal cursuri de zi şi au carnet de elev vizat la zi. În tren este necesar să prezinte carnetul de elev inscris pe bilet
Ø „Student” - se consideră studenţii care au legitimaţie de reducere la transport vizată
la zi. În tren este
obligatoriu să prezinte legitimatia de reducere la transport pentru studenţi.
Ø „Tânăr” - se consideră orice persoană cu vârsta de până la
18 ani neîmpliniţi la data călătoriei.
Ø „Călător cu card
TrenPlus” – se consideră orice persoană indiferent de vârstă care posedă un card nominal TrenPLus, valabil.
3. În tren călătorii vor fi identificaţi după
numărul de „ID bilet” şi numele acestora. Este recomandabil pentru călători să
poată prezenta biletul tipărit. Persoanele de peste 14 ani impliniţi se vor
identifica în baza unui act oficial de identitate (buletin de identitate, carte
de identitate, paşaport, permis de conducere).
4. In
situaţiile în care în tren nu se poate face dovada identităţii persoanei
respective şi/sau a calităţii declarate respectiv de: copil, elev sau student
(conform legislaţiei în vigoare) persoanele respective vor fi considerate ca fiind fără legitimaţii de călătorie
valabile şi vor fi obligate să
plătească la tariful majorat de taxare în tren.
5. Modificarea
datelor de călătorie ale unui bilet CFR online deja achizitionat
se poate efectua doar la agentia care a intermediat
achizitionarea biletului numai în următoarele condiţii:
Ø Modificarea se realizează pentru un bilet în
ansamblul său, adică pentru toţi călătorii de pe bilet şi pentru toate trenurile care compun ruta
respectivă. În cazul ofertei
dus-întors solicitarea de modificare se face atât pentru călătoria de dus cât şi pentru
cea de înapoiere;
Ø Se poate solicita modificarea datei de călătorie, a trenului, a tipului constructiv de
vagon (clasei de rezervare) şi/sau
a a rutei în condiţiile în care
staţiile de plecare şi destinaţie, numărul călătorilor, tipul (categoria de călători) şi numele acestora de pe biletul iniţial rămân neschimbate;
Ø În cazul în care se doreşte călătoria cu rezervare la vagon de dormit (în cabină cu 2 paturi sau în regim „single”) numărul de călători de pe biletul iniţial trebuie să respecte numărul maxim de
călători prevăzuţi pentru o singură
tranzacţie.
Ø Solicitarea se face cu cel putin 12 ore
înainte de plecarea primului tren din ruta de pe biletul iniţial, pentru trenuri care
circulă în intervalul disponibil
pentru cumpărarea unui bilet
online, respectiv pentru trenuri care au data de circulaţie cu până la 30 de zile anticipaţie,
mai puţin pentru trenurile care
circulă în intervalul de 24 de
ore de la ora introducerii cererii in sistem;
Ø Solicitarea de modificare a unui bilet achiziţionat se poate efectua o
singură dată, iar clientul achită comisioanele aferente şi eventualele diferenţe tarifare. Noul bilet CFR online (emis ca
urmare a unei solicitări de
modificare date călătorie) NU mai permite alte modificări;
Ø Modificarea datelor de călătorie la un tren de rang inferior sau clasă
inferioară se va face fără restituirea diferenţelor tarifare. În acest caz pentru
recuperarea diferenţelor
tarifare cuvenite se recomandă renunţarea la biletul iniţial, prin solicitarea de restituire a
biletului iniţial şi cumpărarea unui alt bilet în conformitate cu
noile cerinţe.
Biletele CFR online NU permit (nu dau dreptul) la întreruperea călătoriei.
6.
Restituirea biletului CFR online procurat prin intermediul unui distribuitor
autorizat (agenţie de turism) se face doar la agentia care a intermediat
achizitionarea biletului în termenele şi condiţiile stipulate la pct.7 de mai
jos.
7. Restituirea tarifelor pentru
acest tip de legitimaţii se poate face numai în baza unei cereri de restituire,
cu respectarea următoarelor condiţii:
Ø solicitarea se face pentru un bilet în ansamblul său, adică pentru toţi
călătorii de pe biletul respecitv (NU este permisă solicitarea de restituire
numai pentru o parte din călătorii înscrişi pe bilet).
Ø cererea de restituire (făcută prin distribuitorul de la care s-a efectuat
achiziţionarea) va fi luată în considerare numai dacă se înregistrează cu cel puţin 12
de ore înainte de data şi ora plecării primului tren din rută (data imbarcării
călătorului). După expirarea acestui termen (de 12 de ore înainte de
începerea călătoriei) «biletele CFR online» NU se mai restituie. Excepţie fac
cazurile speciale prevăzute la pct.8.
Ø sumele aferente de restituit se calculează (conform reglementărilor în
vigoare) cu reţinerea taxelor aferente de procesare.
8. În cazuri deosebite, când din vina căii ferate, clientul se află în
imposibilitatea efectuarii călătoriei (conform datelor initiale de pe biletul
CFR online) la plecare sau în parcurs, pentru continuarea călătoriei cu alte
trenuri sau pentrru înapoierea la staţia de plecare iniţală (dacă este cazul în
parcurs), este necesar ca acesta să se adreseze direct la ghişeele de vânzare
ale CFR Călători din staţia unde s-a produs incidentul/cazul respectiv. Dacă în
aceste situaţii se doreştre renunţarea la călătorie, clientul poate completa
cererea de restituire, fie direct (pe formular tipizat) la ghişeele de vânzare
ale staţiei CFR la data şi ora unde s-a produs incidentul, fie online prin
distribuitorul prin intermediul căruia s-a procurat biletul CFR, caz în care
cererea se poate înregistra în maxim 3 zile calendaristice de la data
producerii incidentului.
9. Călătorii care au „bilete CFR online” sunt obligaţi să se informeze şi să respecte în totalitate prevederile legale în vigoare referitoare la condiţiile de călătorie pe calea ferată (inclusiv transportul bagajelor) ca orice călător obişnuit.