CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII DE CĂLĂTORIE
Nr. .......... din data de ...................
Părțile contractante:
Societatea CORAL TRAVEL & TOURISM SERVICES S.R.L., cu sediul în Global City Business Park, Șoseaua București Nord nr 10, Corp O23, Etaj 5, Voluntari, jud. Ilfov, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J23/8640/2022, având Cod Unic de Înregistrare 46875144, cont bancar RO34BTRLEURCRT0669438601, deschis la Banca Transilvania, titulară a Licenţei de turism nr. 2691/28.12.2022, pentru Agenţia: CORAL TRAVEL & TOURISM, reprezentată legal prin administrator Bektas Akin, în calitate de agenție de turism ORGANIZATOARE (în continuare ”Agenție”/”Agenție organizatoare”), în baza Contractului de mandat nr. 0563/26.05.2023 valabil până la data de 26.05.2024
Prin intermediul Societatii EXIMTUR SRL, cu sediul în mun. Cluj-Napoca, str. Nichita Stanescu nr. 16, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J12/1029/1993, având Cod Unic de Înregistrare RO3553943, cont bancar RO63BACX0000000772099007, deschis la UniCredit Bank S.A., titulară a Licenței de turism nr. 213/28.11.2018, pentru Agenția EXIMTUR, reprezentată legal prin administrator Lucia Nora MORARIU, în calitate de agenție de turism INTERMEDIARĂ / mandatar (în continuare ”Agenție intermediară”)
si
Calatorul/Calatorii, identificat/identificati dupa caz in Cererea de rezervare/Bonul de comanda nr …. din data de…. reprezentati prin reprezentantul Calatorilor/ titularul Cererii de rezervare/Bonului de comanda, în calitate de CALATOR/TURIST, au convenit la încheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului
1.1 Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenția intermediară, în numele și pe seama Agenției organizatoare, a pachetului de servicii de călătorie/a unui serviciu de călătorie înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, Cerere de rezervare, Bon de comanda, alt înscris anexat prezentului contract și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
1.2 Caracteristicile serviciului/pachetului de servicii de călătorie sunt prezentate în ofertă, care este prezentată și online pe site-ul Agenției/Agentiei intermediare, iar aceasta este parte integrantă a acestui contract.
1.3 Sejurul se va desfășura în condițiile de călătorie impuse de autoritățile române /autoritățile țării de destinație și turistul are obligația de a respecta regulile sanitare solicitate conform informărilor comunicate prin intermediul site-ului: www.mae.ro sau alte surse oficiale/instituții abilitate. În cazul în care călătoria nu va mai avea loc din cauza contextului pandemic generat de virusul SarsCov2 se vor oferi variantele de reprogramare, de transformare a sumelor în credit pentru viitoare rezervări sau schimbarea destinației, în masura în care se poate, Călătorul având drepturile/opțiunile prevăzute de prezentul contract pentru aceste situații.
1.4 Prezentul contract a fost incheiat ulterior prezentării de către Agenție Călătorului a informațiilor precontractuale impuse de OG 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie si serviciile de călătorie asociate, informații despre care Călătorul declară că a luat cunoștință și cu care a fost de acord anterior semnării sau acceptarii/asumarii prezentului contract.
II. Încheierea contractului
2.1. Contractul se incheie dupa caz în oricare din urmatoarele situații:
a) în momentul semnării sau acceptarii/asumarii lui de către călător, fizic sau online pe site-ul Agenției intermediare sau prin acceptarea condițiilor contractuale de servicii de călătorie, inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin telefon sau mijloace electronice;
b) în momentul în care călătorul primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenție, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii cererii de rezervare/bonului de comandă. Este responsabilitatea agenției de turism de a informa călătorul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Agenția poate solicita un avans cuprins între 20 - 50 % din prețul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcție de data la care călătorul solicită serviciile. Dacă turistul solicită serviciile cu mai puțin de 30 zile înaintea plecării, pachetul turistic se va achita integral. În cazul nerespectării termenelor de plată, Agenția își rezervă dreptul de a anula rezervarea.
1. În cazul în care conținutul cererii de rezervare/bonului de comandă nu diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice și confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării sau acceptarii/asumarii cererii de rezervare/bonului de comandă, călătorul care decide să renunțe la calatoria turistică, datorează agenției penalități conform cap. VI din prezentul contract sau penalitatile prevazute in cererea de rezervare/bonul de comanda. Daca penalitatile din cererea de rezervare sunt diferite de cele din cap. VI al prezentului contract, intodeauna se aplica prioritar penalitatile din cererea de rezervare/bonul de comanda.
2. În cazul în care conținutul cererii de rezervare/bonului de comandă difera de conținutul confirmării călătoriei turistice primite în scris de la agenție sau dacă aceasta confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării sau acceptarii/asumarii cererii de rezervare/bonului de comandă, călătorul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite, dacă acesta nu opteaza pentru o variantă alternativă;
c) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de execursie, bilet de avion, etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care serviciile/pachetele de servicii de călătorie fac parte din oferta standard a agenției de turism sau exista deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
Se considera acceptare/asumare de catre Calator a contractului/conditiilor contractuale de servicii de calatorie, in cazul serviciilor/pachetelor de servicii achizitionate la distanta prin telefon sau mijloace electronice:
i) Exprimarea acordului calatorului prin transmiterea catre Agentia intermediară a unui mesaj electronic de pe adresa de e-mail declarata de calator ca adresa de corespondenta/contact;
ii) Exprimarea acordului verbal, in cadrul conversatiei telefonice purtate de catre calator cu un reprezentant al Agentiei intermediare, cu conditia ca conversatia telefonica sa fie inregistrata, iar calatorul a fost de acord cu inregistrarea conversatiei telefonice;
iii) Exprimarea acordului prin achitarea de catre Calator a contravalorii partiale/totale a serviciului/pachetului de servicii de calatorie, in baza facturii emise de Agentia intermediară;
2.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziția călătorului sub forma de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau alte mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare a călătorului este considerată îndeplinita prin înscrierea acestei informații în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de agenție, nefiind necesară incheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie, respectiv dacă prezentul contract prezentat călătorului în modalitățile prevăzute mai sus, conține informațiile prevăzute la art. 7 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie si serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative. Fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au caracter informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de călător.
2.3. Contractul înceteaza de drept odată cu finalizarea prestării efective a serviciului/pachetului de servicii de călătorie înscris în documentele de călătorie.
2.4. Informațiile privind statele pe teritoriul cărora, la data încheierii prezentului contract, este decretată stare de urgență ori în privința cărora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de călătorie, sub forma de avertismente sau atenționări, sunt publice și pot fi consultate accesând http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Călătorul înțelege să contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor avertizări, atenționări sau alerte.
III. Prețul contractului și modalități de plată
3.1. Prețul total al pachetului/serviciului de călătorie este calculat ținând cont de toate taxele, comisioanele, tarifele și alte costuri suplimentare suportate de Agenție. Prețul este specificat, dupa caz, în cererea de rezervare/bonul de comandă, alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziția călătorului, site-ul Agenției/Agenției intermediare, alte mijloace de comunicare electronică și/sau pe factură.
În situația contractării serviciilor de călătorie în regim early booking (EB), reducerea este inclusă în pachet, iar procentul precizat se aplică numai serviciilor de cazare. În acest caz, orice modificare a contractului, solicitată de călător, determină anularea rezervării cu penalizări și refacerea acesteia la prețul și condițiile din momentul reînscrierii. De asemenea, nerespectarea condițiilor de plată aplicate rezervărilor tip EB (early booking) determină modificarea prețului pachetului conform ofertei standard.
3.2. Modalități de plată:
La încheierea contractului se achită la alegere de către călător:
a) un avans de minimum 30% din prețul contractului în maximum 48 h de la confirmarea rezervării, iar diferența se va achita cu minimum 30 zile înainte de plecare;
b) plata integrală a contravalorii serviciului/pachetului de servicii de călătorie.
Dacă rezervarea (solicitarea serviciilor) se efectueaza cu mai puțin de 30 de zile înaintea plecării, plata se va face integral.
Depășirea termenului de plată determină aplicarea unei penalități de 0,3% pentru fiecare zi de întârziere, procent aplicat la suma scadentă și neachitată, dacă Agenția nu opteaza pentru rezilierea contractului.
Condițiile de plată de mai sus (oferta standard și oferta early booking) se aplică în toate cazurile, cu excepția celor în care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de achitare (vezi condițiile ofertei sau ale programului turistic) sau cand in cererea de rezervare/bonul de comanda sunt prevazute alte conditii/termene de plata.
3.3. În cazul în care călătorul dorește să efectueze plata către agenție prin transfer bancar pentru serviciile achiziționate, toate costurile bancare vor reveni părții care inițiază plata, respectiv călătorului.
3.4. Plata serviciilor de călătorie externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau in RON la cursul de referință al BNR din ziua emiterii facturii plus un comision de risc valutar de 2%.
3.5. Agenția nu are dreptul să solicite călătorului efectuarea plății finale cu mai mult de 5 zile înainte de data la care acesta transmite călătorului documentele de călătorie în baza cărora călătorul poate efectua serviciile de călătorie achiziționate.
IV. Drepturile și obligațiile Agenției
4.1. Agenția se obligă să furnizeze călătorului o cerere de rezervare/un bon de comandă, numai în situația solicitării unor servicii/pachete de servicii de călătorie care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenției de turism și care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii de călătorie care se regăsesc în oferta proprie a agenției de turism sau, în cazul în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, agenția poate furniza călătorului o cerere de rezervare/un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. Înainte de începerea executării pachetului, Agenția poate modifica în mod unilateral alte clauze ale contractului decât cele legate de preț în conformitate cu art. 4.7., în cazul în care sunt îndeplinite, în mod cumulativ, următoarele condiții:
a) modificarea este nesemnificativă;
b) Agenția îl informează pe Călător cu privire la modificare într-un mod clar, inteligibil și bine evidențiat, pe suport durabil.
4.3. În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului, Agenția este constrânsă să modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie (cele enumerate expres de art. 5 alin. 1 lit. a din OG nr. 2/2018) sau nu poate să îndeplinească cerințele speciale ale călătorului acceptate în prealabil de Agenție, cu excepția cazurilor de suprarezervare în hotel (overbooking)/erorile de rezervare imputabile călătorului sau cauzate de circumstanțe inevitabile și extraordinare sau propune să mărească prețul pachetului cu mai mult de 8%, călătorul are posibilitatea ca, într-un termen de 48 de ore de la primirea informării scrise din partea Agenției, să accepte modificarea propusă sau să înceteze contractul fără a plati vreo penalitate de încetare. Informarea va fi transmisă Călătorului fără întârzieri nejustificate și va conține, într-un mod clar, inteligibil și bine evidențiat, pe un suport durabil, următoarele: a) modificările propuse; b) dacă modificările au drept consecință scăderea calității sau a costului pachetului, dreptul călătorului la o reducere corespunzătoare a prețului; c) obligația Călătorului de a comunica Agenției, în termen de maximum 48 de ore, decizia sa în privința acceptării modificării propuse sau a încetării contractului ori a acceptării unui alt pachet; d) consecințele lipsei reacției călătorului în termenul de 48 de ore; e) după caz, informații despre pachetul de substituție oferit și prețul acestuia.
4.4. În cazul în care încetează contractul, călătorul poate accepta un alt pachet oferit de Agenție, dacă este posibil, de o calitate echivalentă sau superioară.
4.5. În cazul în care contractul este încetat și călătorul nu accepta un alt pachet, Agenția rambursează toate plățile efectuate de către sau pe seama călătorului, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data încetării contractului.
4.6. În aplicarea prevederilor art. 4.3, se consideră a fi modificare semnificativă inclusiv schimbarea locului de cazare. În acest caz, se oferă Călătorului cea mai apropriată variantă din locația respectivă de o calitate echivalentă sau superioară.
4.7. Agenția poate modifica prețul contractului în sensul majorării sau diminuării, dupa caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau diminuărilor de preț ale contractului și numai dacă modificarea are loc ca o consecință directă a schimbărilor legate de cel puțin unul dintre următoarele aspecte:
(a) prețul transportului de pasageri care rezultă din costul carburanților sau al altor surse de energie;
(b) nivelul redevențelor, taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de călătorie incluse în contract, impuse de părți terțe care nu sunt direct implicate în executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de îmbarcare sau debarcare în porturi și aeroporturi; sau
(c) cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
4.8. Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării. Indiferent de valoarea sa, o creștere de preț este posibilă numai în urma comunicării către Călător a unei notificări clare și inteligibile privind această creștere, însoțită de o justificare a creșterii respective și de un calcul, pe un suport durabil, cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de începerea executării pachetului.
În cazul unei reduceri de preț, Agenția are dreptul să deducă cheltuielile administrative efective din rambursarea datorată călătorului, prezentând, la solicitarea călătorului, dovezile cheltuielilor administrative respective.
4.9. Agenția organizatoare este responsabilă de buna executare a serviciilor de călătorie incluse în prezentul contract, indiferent dacă aceste servicii urmează să fie furnizate de organizator sau de un alt furnizor de servicii de călătorie, cu excepția următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se datorează călătorului;
b) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenția organizatoare, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile publice, neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunțări de ultimă oră sau a neobținerii vizelor pentru toți participanții. Agenția organizatoare nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate călătorului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje și a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice;
c) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat nîndeplinirea obligațiilor au un caracter imprevizibil și inevitabil.
Agenția organizatoare este răspunzătoare și pentru orice erori cauzate de defecțiuni tehnice din sistemul de rezervare care îi sunt imputabile și, în cazul în care a fost de acord să organizeze rezervarea unui pachet sau a serviciilor de călătorie care fac parte din serviciile de călătorie asociate, pentru erorile comise în timpul procesului de rezervare. Agenția organizatoare nu este răspunzătoare pentru erorile de rezervare imputabile călătorului sau cauzate de circumstanțe inevitabile și extraordinare. De asemenea, erorile cauzate de sistem nu pot fi imputabile Agenției organizatoare și dau dreptul acesteia de a refuza / de a nu confirma rezervarea efectuată în aceste condiții.
4.10. Agenția are obligația să furnizeze în scris călătorului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu călătorul (e-mail, sms etc.), cu cel puțin 3 zile înainte de data plecării, următoarele informații:
a) orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de călător în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon și de fax, adresele de e-mail ale reprezentantului local al Agenției organizatoare, ale unui punct de contact sau ale altui serviciu care permite călătorului să contacteze rapid Agenția intermediară sau Agenția organizatoare și să comunice eficient cu acestea, să solicite asistență atunci când călătorul se află în dificultate sau să reclame orice neconformitate sesizată în timpul executării pachetului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoțiți de un părinte sau de o altă persoană autorizată, care călătoresc pe baza unui contract privind pachetul de servicii de călătorie care include cazare, informații care să permită contactul direct cu minorul sau cu persoana responsabilă de acesta de la locul cazării minorului;
d) obligațiile călătorului prevăzute la art. 5.12, 5.13 si 5.15.
4.11. Agenția organizatoare, prin Agenția intermediară, acordă asistență adecvată fără întârzieri nejustificate călătorului aflat în dificultate, în special prin:
(a) furnizarea de informații corespunzătoare privind serviciile de sănătate, autoritățile locale și asistență consulară; și
(b) efectuarea comunicărilor la distanță și sprijinirea călătorului în găsirea unor servicii de călătorie alternative.
Agenția organizatoare si/sau Agenția intermediară are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistență în cazul în care călătorul este cel care a provocat situația de dificultate în mod intenționat sau din propria neglijență. Comisionul nu depășește în niciun caz costurile efective suportate de Agenția organizatoare si/sau Agenția intermediară.
4.12. Agenția este obligată să informeze persoana care transferă contractul (cedentul), în conformitate cu art. 5.1. din prezentul contract, cu privire la costurile efective ale transferului.
4.13. Atunci când o parte semnificativă din serviciile de călătorie nu poate fi executată astfel cum s-a convenit prin prezentul contract, Agenția organizatoare oferă, prin Agenția intermediară, fără costuri suplimentare pentru călător, servicii alternative corespunzătoare pentru continuarea derulării pachetului, pe cât posibil echivalente sau de mai bună calitate decât cele specificate în contract, inclusiv în cazul în care întoarcerea călătorului la locul de plecare nu este asigurată astfel cum s-a convenit. În cazul schimbării cazării, se consideră a fi serviciu alternativ corespunzător pentru continuarea derulării pachetului oferirea cazării în aceeași locație, în cea mai apropiată variantă față de cea inițială.
4.14. În cazul în care serviciile alternative propuse conform art. 4.13. au drept consecință un pachet de o calitate mai scăzută decât cea specificată în prezentul contract, Agenția acordă călătorului o reducere adecvată a prețului.
Călătorul poate respinge serviciile alternative propuse conform art. 4.13. doar în cazul în care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit prin prezentul contract sau reducerea de preț acordată este inadecvată.
4.15. În cazul în care neconformitatea afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar Agenția organizatoare a omis să o remedieze într-un termen rezonabil stabilit de călător, acesta poate înceta contractul fără plata unei penalități de încetare și, după caz, poate să ceară, în conformitate cu cap. VII, reducerea prețului și/sau despăgubiri.
4.16. Dacă este imposibil să se furnizeze servicii alternative sau călătorul respinge serviciile alternative propuse în conformitate cu art. 4.14 al doilea paragraf din prezentul contract, călătorul are dreptul, dupa caz, la reducerea prețului și/sau despăgubiri, fără a înceta contractul de servicii privind pachetul de călătorie.
4.17. Dacă pachetul include transportul de pasageri, Agenția organizatoare asigură de asemenea, în cazurile menționate la art. 4.15 și 4.16 din prezentul contract, repatrierea călătorului cu transport echivalent, fără întârzieri nejustificate și fără costuri suplimentare pentru călător.
4.18. În măsura în care este imposibil să se asigure întoarcerea călătorului astfel cum s-a convenit în contract din cauza unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, Agenția organizatoare suportă costul cazării necesare, pe cât posibil de categorie echivalentă, pentru o perioadă care nu depășește trei nopți pe călător. Dacă în legislația UE specifică privind drepturile pasagerilor sunt prevăzute perioade mai lungi aplicabile mijloacelor de transport relevante pentru întoarcerea călătorului, se aplică perioadele respective.
4.19. Excursiile opționale se efectuează la fața locului cu agenții locale, care poartă întreaga responsabilitate pentru organizarea și desfășurarea acestor excursii.
4.20. În cazul achiziționării unui pachet de servicii de călătorie având în componența și asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenției de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare nu sunt răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră/oră diferită decât cea înscrisă în programul de călătorie. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste călătorii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră în competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager și transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare și ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.21. În situația achiziționării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și amplasarea acesteia pe punți (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în care călătorul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de același tip de cabină ca și cel rezervat.
4.22. Agenția organizatoare, prin Agenția intermediară, poate înceta contractul și poate oferi călătorului rambursarea completă a tuturor plăților efectuate pentru pachet, dar nu este răspunzătoare pentru plata unor despăgubiri suplimentare, în unul din următoarele cazuri:
a) numărul de persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât numărul minim stabilit în contract, iar agenţia de turism organizatoare, prin Agenția intermediară, îl înştiinţează pe călător cu privire la încetarea contractului în termenul stabilit în contract, dar nu mai târziu de:
(i) 20 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de şase zile;
(ii) şapte zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între două şi şase zile;
(iii) 48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puţin de două zile;
b) agenţia de turism organizatoare nu poate executa contractul din cauza unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare şi înştiinţează prin Agenția intermediară călătorul cu privire la încetarea contractului, fără întârziere şi înainte de începerea executării pachetului.
4.23. Restituirea/rambursarea necesară în temeiul art. 4.22. se efectuează către călător prin intermediul Agenției intermediare, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la încetarea contractului.
V. Drepturile și obligațiile călătorului
5.1. În cazul în care călătorul nu poate să participe la călătoria turistică, indiferent de motive, acesta poate să cesioneze contractul unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile pachetului de servicii de călătorie contractat, cu obligația de a anunța în scris Agenția cu cel puțin 7 zile calendaristice înaintea datei de plecare. Între călătorul care nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terța persoană (cesionarul) și agenția de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii de călătorie contractate și cesionate.
Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, cesiunea contractului poate fi efectuată numai dacă există posibilitatea transferării biletului de avion. De asemenea, pentru călătoriile care necesită îndeplinirea unor condiții speciale, ex: obținerea vizelor turistice, se va ține seama de acestea pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine după caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată Agenției (debitorului cedat). Călătorul care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul, sunt responsabili în mod solidar pentru plata prețului pachetului și a tuturor comisioanelor, tarifelor și a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
Agenția informează persoana care transferă (cesionează) contractul cu privire la costurile efective ale transferului. Aceste costuri sunt rezonabile și nu depășesc costurile suportate efectiv de Agenție ca urmare a transferului contractului. Agenția va prezenta persoanei care transferă contractul dovezi cu privire la costurile suplimentare, comisioanele sau alte costuri generate de transferarea contractului.
5.2. În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfășurare în România, călătorul are obligația să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de regulă la ora 18:00 a zilei de intrare și se termină de regulă la ora 12:00 a zilei de ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spațiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a călătorului. În funcție de destinație, orele de intrare, respectiv ieșire, se pot modifica și sunt decise de unitatea hotelieră.
5.3. În cazul în care prețul contractului este majorat cu peste 8%, indiferent de motivele majorării, călătorul poate înceta contractul, fără nicio obligație față de Agenție, acesta având dreptul la rambursarea imediată de către Agenție a sumelor plătite, inclusiv comisionul.
5.4. Călătorul este obligat să comunice Agenției, în termen de 48 de ore de la primirea înștiințării prevazute la cap. IV pct. 4.3 , hotărârea sa de a opta pentru:
a) încetarea contractului fără plata penalităților; sau
b) acceptarea noilor condiții ale contractului.
5.5. În cazul în care călătorul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile cap. IV pct. 4.3. se consideră că toate modificările au fost acceptate și călătorul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care călătorul încetează contractul în temeiul 5.4 sau Agenția organizatoare anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, călătorul are dreptul:
a) să accepte la același preț un alt pachet de servicii de călătorie de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenția organizatoare;
b) să accepte un pachet de servicii de călătorie de calitate inferioară propus de Agenția organizatoare, cu rambursarea imediată a diferenței de preț, în sensul rambursării diferenței de preț dintre cele două pachete de călătorie, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;
c) să i se ramburseze toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile menţionate la pct. 5.6, călătorul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia organizatoare, prin Agenția intermediară, a informat în scris călătorul în termenele prevăzute la art. 4.22. lit. (a);
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV art. 4.9 lit. b);
c) anularea s-a făcut din vina călătorului.
5.8. Călătorul are dreptul să înceteze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care încetarea îi este imputabilă este obligat să despăgubească Agenția pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu excepția cazurilor de forță majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul prețului pachetului de servicii turistice contractat.
5.9. Prin excepție de la art. 5.8., călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare (forță majoră) care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație.
5.10. În cazul încetării contractului privind pachetul de servicii de călătorie, în condițiile art. 5.9., călătorul are dreptul la o rambursare completă a oricărei plăți efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despăgubire suplimentară.
Agenția efectuează orice rambursare necesară în temeiul art. 5.8 - art. 5.10 din care se scade penalitatea de încetare corespunzătoare. Aceste restituiri/rambursări se efectuează către călător fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la încetarea contractului.
5.11. În cazul in care călătorul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și achitat, responsabilitatea financiară a renunțării îi aparține. Agenția organizatoare va rezolva cerințele călătorului în limita posibilităților, eventualele diferențe de preț urmând a fi suportate de către călător.
În situația în care călătorul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu încetarea contractului, cu aplicarea penalităților prevăzute la Cap. VI din prezentul contract la momentul respectiv și încheierea unui nou contract.
5.12. Călătorul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenția intermediară sau Agenția organizatoare.
5.13. Călătorul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor de călătorie. În cazul în care călătorul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.14. Călătorul ia cunoștință că serviciile pe care le achiziționează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenția de turism sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar Agenția intermediară și Agenția organizatoare nu au nicio responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.15. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către călător a unor formalități suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.), călătorul are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare optimă, Agenția recomandă și consultarea site-ului Poliției de Frontieră, www.politiadefrontiera.ro și al Ministerului Afacerilor Externe www.mae.ro. În cazul în care călătorul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenției (de ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Agenția intermediară și Agenția organizatoare sunt exonerate de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
5.16. Agenția recomandă călătorilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.).
5.17. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de călători, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.18. Călătorul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Călătorul este răspunzător pentru toate pagubele pe care le produce pe parcursul desfășurării pachetului de servicii de călătorie. Orice astfel de pagube vor fi suportate de călător și trebuie achitate înainte de încheierea sejurului/pachetului de servicii. Agenția intermediară și Agenția organizatoare nu se fac vinovate de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de călător ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.19. Călătorul are obligația să respecte locul, data și ora plecării atât la dus, cât și la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului de călătorie contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de către călător a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele vor fi suportate de către acesta.
5.20. În cazul în care călătorul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătorie refuză sa se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, călătorul respectiv are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunțări, penalizări, despăgubiri. Limitarea răspunderii
6.1. În cazul în care călătorul renunță din vina sa la serviciul/pachetul de servicii de călătorie care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenției penalizări după cum urmeaza:
6.1.1. În cazul serviciilor turistice externe, condițiile de anulare/penalizările sunt :
a) gratuit, daca renuntarea se face cu minimum 60 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
b) penalizare 50 eur/rezervare, daca renuntarea se face in intervalul 59 - 30 zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) 20% din pretul serviciului/pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 29 - 21 zile calendaristice inainte de data plecarii;
d) 70% din pretul serviciului/pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 20 – 8 zile calendaristice inainte de data plecarii;
e) 100% din pretul serviciului/pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 7 - 0 zile calendaristice inainte de data plecarii sau pentru neprezentarea la program.
6.1.2. În cazul serviciilor turistice interne, penalizările sunt :
a) gratuit, daca renuntarea se face cu minimum 60 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
b) penalizare 50 eur/rezervare, daca renuntarea se face in intervalul 59 - 30 zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) 20% din pretul serviciului/pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 29 - 21 zile calendaristice inainte de data plecarii;
d) 70% din pretul serviciului/pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 20 – 8 zile calendaristice inainte de data plecarii;
e) 100% din pretul serviciului/pachetului de servicii, daca renuntarea se face in intervalul 7 - 0 zile calendaristice inainte de data plecarii sau pentru neprezentarea la program.
6.1.3 Condițiile de penalizare indicate la art. 6.1.1. și art. 6.1.2. sunt standard și se aplică în toate cazurile, cu excepția celor în care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de anulare/penalizare (vezi condițiile ofertei sau ale programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism individual, turism intern, croaziere, destinații exotice, sistemele externe de operare etc), care sunt indicate in mod expres in cererea de rezervare/bonul de comanda. Pe lângă penalitățile indicate mai sus, călătorul va suporta și eventualele taxe (ex: taxa pentru obținerea vizelor), dacă acestea nu sunt incluse în valoarea contractului.
Prin excepție de la cele definite în clauza 6.1.1. și 6.1.2., condițiile de anulare includ și penalitățile aferente anulărilor comenzilor care conțin bilete de avion pe zboruri regulate ale companiilor aeriene și/sau cazare în hoteluri care au condiții speciale de anulare. În astfel de cazuri, se vor aplica regulile de anulare ale companiei aeriene și penalizarea poate ajunge până la 100% din costul biletului de avion. Refuzul serviciilor hoteliere care au condiții speciale de anulare se produce conform procedurii definite de către hoteluri. Informații și o listă a hotelurilor cu condiții speciale de anulare pot fi găsite pe site-ul Agenției intermediare www.eximtur.ro și pe site-ul Agenției organizatoare www.coraltravel.ro.
6.2. În cazul în care călătorul care a contractat un serviciu/pachet de servicii de călătorie cu Agenția organizatoare, prin Agenția intermediară, și a achitat un avans, nu se prezintă în termenul specificat în cererea de rezervare/bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se considera reziliat de drept, fără notificare prealabilă, fără intervenția instanței și fără alte formalități prealabile, cu excepția unei notificări scrise de reziliere comunicate Călătorului în condițiile art. 1552 alin. 1 din Codul civil, iar Agenția intermediară și Agenția organizatoare au dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul călătorului cu reținerea penalizărilor prevăzute la art. 6.1. din prezentul contract.
6.3. Pentru biletele de odihnă și/sau de tratament cumpărate prin organizații sindicale, Agenția va face restituiri numai în baza cererilor de renunțare contrasemnate și ștampilate de reprezentantul organizației sindicale.
6.4. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, călătorului i se vor reține toate taxele datorate de Agenția organizatoare prestatorilor direcți, precum și cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Agenția intermediară și Agenția organizatoare sunt exonerate de orice răspundere în cazul în care după începerea călătoriei, serviciul de grăniceri/poliția de frontieră sau altă autoritate competentă refuză să acorde călătorului dreptul de ieșire/tranzit/intrare pe teritoriul unui stat, necesar pentru efectuarea serviciilor de călătorie. Călătorului i se va reține în această situație contravaloarea totală a pachetului de servicii de călătorie.
6.6. Penalizările echivalente cu cele indicate la punctul 6.1.1. lit. f), respectiv 6.1.2. lit. f) și 6.1.3. se aplică și în cazul în care călătorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinație, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului țării, din alte motive ce țin de persoana acestuia.
6.7. Călătorul trebuie să depună în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii de călătorie la Agenția la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare.
6.8. Agenția organizatoare fie direct, fie prin Agenția intermediară, va acorda despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract.
6.9. Agenția organizatoare nu răspunde în situații de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internațional, pandemii, epidemii, precum și în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care nu sunt imputabile nici unei părți se consideră situații de forță majoră și exonerează de răspundere Agenția intermediară și Agenția organizatoare.
6.10. Toate sumele menționate la art. 6.1., 6.2., 6.4. , 6.5. și 6.6. din prezentul contract, se vor reține de către Agenția organizatoare, prin Agenția intermediară, din avansul sau prețul total al serviciului/pachetului de servicii de călătorie achitat de călător, fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.
VII. Reclamatii
7.1. Călătorul informeaza, fără întârzieri nejustificate, Agenția intermediară și Agenția organizatoare, în legatură cu orice neconformitate pe care o constată pe parcursul executării unui serviciu de călătorie inclus în prezentul contract, ținând cont de circumstanțele cazului.
În cazul în care călătorul este nemulțumit de serviciile turistice primite, acesta are obligația de a întocmi o sesizare în scris la fața locului, clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate, legate de realizarea serviciului/pachetului de servicii de călătorie contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenției intermediare/Agenției organizatoare, cât și prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanților locali ai turoperatorului). Sesizarile efectuate dupa finalizarea executarii pachetului de servicii turistice si care vizeaza aspecte legate de derularea la fata locului a pachetului nu vor fi luate in considerare. Datele de contact ale Agenției intermediare sunt următoarele:
Telefon: 0364803888 sau *9977
E-mail: travel@eximtur.ro
Datele de contact ale Agenției intermediare pentru asistență sunt menționate și pe website-ul agenției www.eximtur.ro.
Datele de contact ale Agenției organizatoare sunt următoarele:
Telefon: 0040 (31) 490 50 55
E-mail: sales@coraltravel.ro
Datele de contact ale Agenției organizatoare pentru asistență sunt menționate și pe website-ul agenției, www.coraltravel.ro.
Datele de contact ale reprezentantului local al Agenției organizatoare pentru asistență sunt menționate pe voucherul de călătorie.
7.2. Dacă oricare dintre serviciile de călătorie nu se execută în conformitate cu cerințele prezentului contract, Agenția organizatoare remediază neconformitatea, cu excepția cazului în care:
a) neconformitatea nu poate fi remediată; sau
b) remedierea implică cheltuieli disproporționate, ținând cont de anvergura neconformității și de valoarea serviciilor de călătorie afectate.
7.3. Dacă Agenția organizatoare, în conformitate cu art. 7.2. litera a) sau b) din prezentul contract, nu remediază neconformitatea, se aplică dispozițiile art. 7.4. – art. 7.8.
7.4. Fără a aduce atingere excepțiilor prevăzute la art. 7.2., în cazul în care Agenția organizatoare nu remediază neconformitatea într-un termen rezonabil stabilit de călător, călătorul poate face el însuși acest lucru și poate solicita rambursarea cheltuielilor necesare. Călătorul nu trebuie să specifice un termen dacă Agenția organizatoare refuză să remedieze neconformitatea sau dacă este necesară o remediere imediată.
7.5. Călătorul beneficiază de o reducere corespunzătoare a prețului pentru orice perioadă în care a existat o neconformitate, cu excepția cazului în care Agenția organizatoare dovedește că neconformitatea este imputabilă călătorului.
7.6. Călătorul are dreptul să primească despăgubiri adecvate din partea Agenției organizatoare pentru orice daune pe care le suferă ca urmare a unei neconformități. Despăgubirea se acordă fără întârzieri nejustificate. In nicio situatie Agentia organizatoare nu va raspunde in cazul in care calatorii sunt nemultumiti de modul de rezolvare a reclamatiilor legate de aspecte ce nu vizeaza modalitatea de executare a pachetelor de servicii turistice oferite de Agentia organizatoare.
7.7. Călătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru daune în cazul în care Agenția organizatoare dovedește că neconformitatea apare într-una din următoarele situații:
a) este imputabilă călătorului;
b) este imputabilă unei părți terțe care nu are legătură cu furnizarea serviciilor de călătorie incluse în contract și este imprevizibilă și inevitabilă;
c) este cauzată de circumstanțe inevitabile și extraordinare.
7.8. Despăgubirile pe care le poate plăti Agenția organizatoare pentru daunele cauzate călătorului de neconformități sunt limitate la o valoare echivalentă cu triplul prețului total al pachetului. Limitarea răspunderii nu se aplică vătămărilor corporale sau daunelor provocate intenționat sau din neglijență.
7.9. În situația în care reclamația nu este soluționată de Agenția organizatoare, călătorul poate apela:
- pentru achizițiile directe, la mecanismele de soluționare alternativă a litigiilor, denumite SAL, în condițiile prevăzute de OG nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, cu modificările ulterioare
Litigiile vor fi soluționate de Direcția SAL din cadrul Autorității Naționale Pentru Protecția Consumatorului (e-mail: dsal@anpc.ro). Pentru mai multe informații privind SAL, puteți accesa următorul link: https://anpc.ro/ce-este-sal/
- pentru achiziții online de la comercianți din UE, la platforma de soluționare online a litigiilor în în temeiul Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 mai 2013 privind soluţionarea online a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Regulamentul privind SOL în materie de consum). Pentru mai multe informații privin SOL, puteți accesa următorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO
VIII. Asigurări
8.1. Conform prevederilor OG nr. 2/2018 și ale Ordinului 156/2019 emis de Ministerul Turismului, călătorul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau sumelor achitate de acesta în legatură cu pachetele de servicii de călătorie, precum și în legatură cu serviciile de călătorie asociate, cum sunt definite la art. 3 pct. 16 din OG nr. 2/2018, în masura în care Agenția organizatoare facilitează servicii de călătorie asociate, în cazul insolvabilității sau falimentului Agenției organizatoare, la Societatea de Asigurare GERMAN ROMANIAN ASSURANCE SA, cu sediul în București, Sectorul 3, Str. Emil Gârleanu nr. 11, bloc A8, scara 2, etaj 5, apartament 49, tel: +4 021.321.74.28; +4 021.326.46.44; +4 021.326.00.53, fax: +4 021.320.20.16, e-mail: office@gerroma.ro.
Polițele de Asigurare privind protecția în caz de insolvență a agenției de turism organizatoare sunt:
- Polița de Asigurare nr IF-i 4271 / 10.11.2024 privind protecția în caz de insolvență a agenției de turism organizatoare valabilă până la data de 09.11.2025.
Toate polițele de asigurare sunt afișate pe pagina web a agenției de turism www.coraltravel.ro.
8.2. Garanţia este efectivă şi acoperă costurile previzibile în mod rezonabil. Aceasta se referă la valorile tuturor plăţilor efectuate de către sau pe seama călătorului în legătură cu pachetele, ţinând cont de perioada scursă între avansurile plătite şi plăţile finale şi finalizarea pachetelor, precum şi de costurile estimate ale repatrierii în caz de insolvenţă a Agenției organizatoare.
8.3. Dacă în prezentul contract este inclus transportul de pasageri, garanția prevăzută la art. 8.2 include repatrierea călătorilor, indiferent dacă executarea pachetului este afectată de insolvența Agenției organizatoare sau călătorul se afla în imposibilitatea întoarcerii la locul de plecare sau la locul convenit de părți.
8.4. Procedurile de despăgubire:
8.4.1. Perioada de răspundere începe de la data semnării contractului.
8.4.2. Valoarea despagubirii:
a) În cazul în care călătoria nu a început, valoarea despăgubirii este egală cu valoarea sumelor achitate efectiv de călător în baza prezentului contract, în masura în care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolvenței Agenției organizatoare.
b) Dacă în prezentul contract este inclus transportul de pasageri și calatorul se află în imposibilitatea întoarcerii la locul de plecare, din cauza insolvenței Agenției organizatoare, despăgubirea este egală cu contravaloarea serviciilor de călătorie neprestate calatorului si achitate de acesta in baza acestui contract, la care se adauga costul repatrierii.
8.4.3. În cazul în care călătorul a beneficiat de repatriere în condițiile art. 8.3:
a) în cazul nerespectării de către Agenția organizatoare a obligaţiilor contractuale, călătorul nu mai beneficiază de nicio altă despăgubire de la asigurător;
b) în cazul insolvenţei Agenției organizatoare, călătorul beneficiază de rambursarea contravalorii serviciilor de călătorie neprestate călătorului şi achitate de acesta în baza contractului de comercializare a pachetului de servicii de călătorie, fără a se scădea cheltuielile cu repatrierea efectuate de emitentul instrumentului de garantare.
8.4.4.În cazul în care călătorul acceptă oferta de servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derulării pachetului, propusă de către asigurător pentru continuarea derulării pachetului în condițiile prevăzute de Ordinul nr. 156/2019 emis de Ministerul Turismului, acesta nu beneficiază de nicio despagubire suplimentară.
8.4.5. Pentru serviciile de călătorie care nu au fost efectuate, în măsura în care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolvenței Agenției organizatoare, rambursările se acordă fără întârzieri nejustificate, la solicitarea călătorului.
8.4.6. În cazul în care Agenția organizatoare aflată în stare de insolvență nu efectuează repatrierea călătorului, acesta are obligația de a anunța imediat societatea de asigurare.
8.4.7. În cazul în care călătorul solicită Agenției organizatoare contravaloarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative, în copie, către Agenția organizatoare prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Călătorul are obligația să păstreze documentele justificative în original.
8.4.8. Călătorul poate solicita Agenției organizatoare, aflate în stare de insolvență, ambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere astfel:
a) în situaţia în care data încheierii executării pachetului neexecutat/executat parţial este anterioară datei declarării insolvenţei, în termen de maximum 30 de zile de la data declarării insolvenţei;
b) în situaţia în care data încheierii executării pachetului este ulterioară datei declarării insolvenţei, în termen de 15 zile lucrătoare de la data încheierii pachetului.
8.4.9. În situația în care se dispune radierea Agenției organizatoare ca urmare a falimentului, călătorul va transmite solicitarea de rambursare a sumelor plătite direct Asiguratorului în termen de 15 zile lucrătoare de la data radierii.
8.4.10. În situația prevăzută la art. 8.4.2 lit. b), călătorul poate solicita Agenției organizatoare rambursarea costului repatrierii, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 zile lucrătoare de la data repatrierii.
8.4.11. Călătorul are obligația de a notifica în scris societatea de asigurare, în legătură cu solicitarea adresată Agenției organizatoare privind rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data transmiterii solicitării prevăzute la art. 8.4.8, 8.4.9 sau 8.4.10, după caz.
8.4.12. În termen de 15 zile lucrătoare de la data confirmării de primire a notificării de la art. 8.4.6 sau art. 8.4.9, după caz, călătorul transmite Asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoțită de documente justificative care cuprind cel puțin următoarele:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii de călătorie;
b) confirmările de primire precizate la art. 8.4.7 și art. 8.4.10, după caz;
c) copiile de pe documentele de plată achitate, cum ar fi chitanţe, ordine de plată, fără ca enumerarea să fie exhaustivă, în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de călător;
d) copiile de pe documentele de transport şi cazare, după caz, în cazul cererilor de rambursare a costului repatrierii.
8.4.13. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 de zile lucrătoare de la data primirii de către asigurător a documentelor justificative de la călător.
8.5. În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenția organizatoare plătește sumele datorare călătorului, acesta are obligația de a restitui asigurătorului despăgubirea primită, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data primirii de la agenția de turism organizatoare a sumelor achitate de acesta și/sau a costului repatrierii, după caz.
8.6. Facultativ, călătorul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistență care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenția recomandă incheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare. Călătorul se poate informa în agenții despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi incheiată în agenția de turism de unde acesta a achiziționat pachetul de servicii de călătorie, dacă agentia ofera acest tip de serviciu.
8.7. Agenția intermediară/organizatoare nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate în polițele de asigurare contractate prin intermediul Agenției intermediare/organizatoare, deoarece aceasta este doar intermediar între călător și asigurator.
IX. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta și sunt urmatoarele:
a) voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, biletul de avion, cererea de rezervare, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul acțiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/oferta prezentată pe website, etc. ale Agenției organizatoare puse la dispoziția călătorului, în format tipărit sau pe suport electronic.
IMPORTANT!! În termen de maximum 5 zile de la data efectuării plății finale, Agenția organizatoare, prin Agenția intermediară, va transmite călătorului documentele de călătorie în baza cărora călătorul poate efectua serviciile de călătorie achiziționate. Călătorul poate solicita Agenției un exemplar al documentelor de călătorie, pe suport hârtie.
Vă recomandăm să tipăriți documentele de călătorie cu 24 de ore înainte de plecare, deoarece Transportatorul nu garantează respectarea orei specificate în orar, Contract și alte documente și poate modifica ora de plecare fără notificare.
X. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.1 Datele cu caracter personal prelucrate de Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare
Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune sau set de operațiuni care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu caracter personal.
Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare, in calitate de operatori, pot prelucra următoarele date cu caracter personal: a) numele și, prenumele; b) data nașterii; c) sexul; d) adresa de e-mail; e) numărul de telefon; f) adresa IP; g) adresa de domiciliu; h) specimenul de semnătură; i) datele din cartea de identitate sau pașaport (în funcție de țara de plecare sau de ofertă) necesare pentru verificarea identității clientului, precum locul nașterii, cetățenia, imaginea facială, seria și numărul documentului, autoritatea emitentă a documentului, data eliberării și valabilitatea documentului; j) categorii speciale de date cu caracter personal (inclusiv date de sănătate, de exemplu, în cazul persoanelor cu handicap, persoanelor cu mobilitate redusă, persoane care necesită îngrijiri medicale speciale) în cazul în care persoana vizată și-a dat în mod expres consimțământul la prelucrarea acestor date în scopul indicat (temeiul legal: articolul 9 alineatul (2) litera (a) din Regulamentul GDPR: „consimțământul persoanei vizate”).
10.2 Persoanele vizate: călători/turiști/beneficiari ai serviciilor de călătorie sau turistice, reprezentanți/împuterniciți/persoane de contact (parteneri contractuali) din cadrul companiilor sau instituțiilor/autorităților publice.
10.3 Scopurile prelucrării datelor cu caracter personal
Prelucrăm datele cu caracter personal, colectate în baza prezentului contract, în urmatoarele scopuri:
Rezervarea, intermedierea, ofertarea și/sau comercializarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii de agrement sau călătorii de afaceri, executarea contractelor – respectiv în vederea îndeplinirii obligațiilor contractuale pe care ni le asumăm față de dvs.;
În vederea îndeplinirii obligațiilor legale stabilite în sarcina noastră, precum decontările financiare și raportările contabile (inclusiv emiterea și stocarea facturilor) sau răspunsul la reclamanții;
Urmărirea pretențiilor în temeiul contractului;
Îmbunătățirea calității serviciilor furnizate, inclusiv prin realizarea sondajelor de satisfacție a clienților.
10.4. Destinatarii datelor dumneavoastră cu caracter personal
Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare vor considera toate informațiile colectate de la dumneavoastră ca fiind confidențiale și nu le vor partaja cu terți (cu excepția acelor persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea serviciilor rezervate sau achiziționate de dumneavoastră, respectiv partenerilor de afaceri ai Agenției organizatoare, inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, în cazul în care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați putea beneficia de serviciile achiziționate) fără consimțămantul dumneavoastră expres și anterior.
De asemenea, vom putea furniza datele dvs. cu caracter personal către autorități publice centrale și locale, autorități judecătorești, poliție, parchet (în limitele prevederilor legale și/sau ca urmare a unor cereri întemeiate și expres formulate), etc.
10.5. Durata prelucrării datelor cu caracter personal
Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare vor prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal până la finalizarea scopului pentru care au fost colectate sau ulterior, conform obligațiilor legale stabilite în sarcina noastră.
Ulterior, dacă dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit nu veți exercita dreptul de opoziție/de ștergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de către Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare până la împlinirea termenului pentru care legea impune păstrarea anumitor date cu caracter personal (cum este cazul reglementărilor fiscale) sau vor fi distruse. 10.6. Drepturile persoanelor vizate. Conform prevederilor legale aplicabile, beneficiați de următoarele drepturi:
dreptul de acces la datele cu caracter personal (art. 15 din Regulamentul GDPR). Aveți dreptul de a fi informat în orice moment cu privire la categoriile de date cu caracter personal prelucrate, la scopurile prelucrării, la orice destinatari sau categorii de destinatari ai datelor dvs. cu carater personal și la perioada de păstrare planificată;
dreptul la rectificarea datelor cu caracter personal (art. 16 din Regulamentul GDPR). Aveți dreptul de a solicita rectificarea sau completarea datelor cu carater personal inexacte sau incomplete care vă privesc;
dreptul de ștergere a datelor cu caracter personal ("dreptul de a fi uitat") (art. 17 din Regulamentul GDPR și art. 18 din Legea nr. 363/2018). Aveți dreptul să solicitați ștergerea imediată a datelor dvs. cu caracter personal în situații prevăzute de Regulamentul GDPR;
dreptul la restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal (art. 18 din Regulamentul GDPR); Aveți dreptul să solicitați restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal în situațiile prevăzute de Regulamentul GDPR;
dreptul de a transfera datele unui alt operator (art. 20 din Regulamentul GDPR). Aveți dreptul ca datele cu caracter personal să fie transmise direct de la un operator la altul acolo unde acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic;
dreptul la opoziție (art. 21 din Regulamentul GDPR) – Aveți dreptul să vă opuneți prelucrării datelor cu caracter personal atunci când prelucrarea se bazează pe interesul legitim al operatorului sau pe interesul public;
dreptul de a retrage cosimțământul acordat pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (art. 7 din Regulamentul GDPR). În cazul în care Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare prelucrează datele cu caracter personal pe baza consimțământului, aveți dreptul de a retrage consimțământul în orice moment și în orice mod, fără a afecta legalitatea prelucrării care a fost efectuată pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia; și
dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro) în situația în care apreciați că prelucrarea datelor cu caracter personal încalcă reglementările privind protecția datelor (art. 77 din Regulamentul GDPR).
10.7. Exercitarea drepturilor dumneavoastra. Pentru exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa Agenției intermediare, prin transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa: mun. Cluj-Napoca, Str. Nichita Stanescu Nr.16, 400366, Romania sau prin transmiterea unui email către dpo@eximtur.ro, respectiv Agenției organizatoare, prin transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa: Global City Business Park, Soseaua Bucuresti Nord nr 10, corp O23, etaj 5, Voluntari, România sau prin transmiterea unui e-mail către turist@coraltravel.ro
10.8. Prin semnarea sau acceptarea/asumarea prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați citit, ați fost informat(ă) corect, complet, ați luat cunoștință de conținutul acestui document, îl înțelegeți pe deplin și sunteți de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal ale dvs și ale persoanelor pentru care faceți rezervarea, de către Agenția intermediară și Agenția organizatoare.
Pentru detalii privind Politica de confidențialitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Agenția intermediară, puteti accesa linkul – https://www.eximtur.ro/protectia-datelor-personale, respectiv de către Agenția organizatoare, puteți accesa linkul https://coraltravel.ro/gdpr/
10.9. CONSIMȚĂMÂNTUL PARENTAL ÎN CONTEXTUL PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL ALE MINORILOR (se va completa doar dacă vor exista minori - beneficiari indirecți ai serviciilor contractate)
Subsemnatul(a), ..........................................................................................., (nume – prenume: părinte / reprezentant legal / împuternicit al reprezentanților legali), în calitate de .................................................... ...................................................................... (părinte / reprezentant legal / împuternicit al reprezentanților legali) al/ai minorului / minorilor .............................................. ............................................................. .... ...................................................................................... în varsta de ..... ani, prin prezenta consimt în numele său (lor) ca Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare să poată prelucra datele cu caracter personal enumerate la art. 10.1 din contract , în scopurile prevăzute la art. 10.3 din prezentul contract.
Prin semnarea sau acceptarea/asumarea prezentului contract confirm că am citit, am fost informat(ă) corect, complet, am luat cunoștință și înțeleg pe deplin drepturile de care beneficiez privind protecția atât a datelor personale proprii, cât și protecția datelor personale ale minorului.
XI. Dispoziții finale
11.1. Prezentul contract a fost încheiat în trei exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de servicii de călătorie se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie associate, precum și pentru modificarea unor acte normative.
11.3. Toate unitățile de cazare, precum și mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale țărilor de destinație, conform procedurilor interne și normativelor locale acolo unde acestea există, care diferă de la o țară la alta și de la un tip de destinație la altul. Agenția intermediară și/sau Agenția organizatoare nu sunt răspunzătoare pentru eventuale pretenții ale călătorului generate de diferențe între așteptările sale și condițiile oferite de unitatea de cazare și/sau mijloacele de transport. În astfel de situații, călătorul se poate adresa unității de cazare și/sau organismului abilitat din țara respectivă care a acordat clasificarea unității de cazare/mijlocului de transport sau care are atribuții de control în privința respectării standardelor de calitate la nivelul clasificării respective.
11.4. Călătorul declară că Agenția intermediară, în calitate de mandatar al Agenției organizatoare, l-a informat complet cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea sau acceptarea/asumarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii de călătorie inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice, călătorul își exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie, în conformitate cu oferta Agenției intermediare și/sau Agenției organizatoare.
11.5. Călătorul declară ca anterior încheierii prezentului contract Agenția intermediară, în calitate de mandatar al Agenției organizatoare, i-a furnizat toate informațiile esențiale privind serviciile contractate, cum ar fi: destinația (destinațiile) călătoriei, itinerariul, perioadele sejurului, cu datele corespunzătoare și, în cazul în care cazarea este inclusă, numărul de nopți incluse; mijloacele de transport, caracteristicile și categoriile acestora, locurile, datele și orele de plecare și de întoarcere, duratele și locurile opririlor intermediare și ale legăturilor de transport;locația, principalele caracteristici și, după caz, categoria turistică a unităților de cazare conform normelor din țara de destinație; serviciile de masă oferite; vizitele, excursiile sau alte servicii incluse în prețul total convenit al pachetului; dacă nu este clar din context, faptul că oricare dintre serviciile de călătorie vor fi furnizate călătorului ca parte a unui grup și, în acest caz, în măsura posibilului, dimensiunea aproximativă a grupului; dacă posibilitatea călătorului de a beneficia de alte servicii turistice depinde de comunicarea orală efectivă, limba în care vor fi furnizate serviciile respepctive; numărul minim de persoane necesar efectuării serviciilor de călătorie și termenul înainte de începerea executării pachetului până la care este posibilă încetarea contractului, dacă nu se întrunește acest număr: ; situația în care călătoria/vacanța este adaptată în general pentru persoane cu mobilitate redusă și, la cererea călătorului, informații precise privind gradul de adecvare a călătoriei sau vacanței, luând în considerare nevoile călătorului; informații generale despre cerințele legate de regimul vizelor și pasapoartelor, inclusiv termenele aproximative de obținere a vizelor și informații privind formalitățile legate de sănătate în țara de destinație; informații privind agenția de turism organizatoare/intermediară (denumirea comercială, sediul social, numerele de telefon și, după caz, adresele de e-mail); prețul total al pachetului, inclusiv taxele și, dacă este cazul, toate comisioanele, tarifele, penalitățile de încetare și alte costuri suplimentare sau, atunci când aceste costuri nu pot fi calculate în mod rezonabil anterior încheierii contractului, o indicație cu privire la tipul de costuri suplimentare pe care călătorul ar putea să fie obligat să le suporte în continuare; modalitățile de plată, inclusiv orice sumă sau procentaj din preț care urmează să fie achitate sub formă de avans și calendarul pentru achitarea soldului sau garanțiile financiare care urmează să fie achitate/furnizate de călător; informații privind posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea executării pachetului, cu plata unei penalități de încetare corespunzătoare sau, după caz, a penalităților de încetare standardizate solicitate de agenția de turism organizatoare; și informații privind asigurarea facultativă sau obligatorie care să acopere costurile încetarii contractului de către călător sau costurile de asistență, inclusiv taxele de repatriere, în caz de accident, de boală sau de deces, informații esențiale cu care călătorul este în mod expres de acord.
11.6. Litigiile apărute între părți se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părțile înțeleg să se adreseze instanțelor de judecată competente.
11.7. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Agenția intermediara EXIMTUR S.R.L
În calitate de mandatar al CORAL TRAVEL & TOURISM SERVICES SRL
Prin Lucia Nora MORARIU - Administrator
Semnătură:
Călător,
Nume și prenume
Semnătură: