De ce ne confruntăm cu multe zboruri modificate sau anulate vara aceasta?


Pentru că am primit multe întrebări de la turiști nemulțumiți de numeroasele modificări ale orelor de zbor și de anulările care au avut loc la începutul acestei veri, vrem să încercăm să clarificăm, pe cât posibil, ce se întâmplă în realitate și, mai ales, faptul că nimeni nu își dorește să anuleze sau să amâne zboruri. Ne asigurăm clienții de suportul nostru, în limita competenței și a posibilităților noastre. Ce se întâmplă, de fapt?
  • Luna iunie și începutul lunii iulie 2024 s-au remarcat printr-un număr mare de zboruri anulate sau modificate, la nivel global, atât zboruri operate de companiile de linie și lowcost, cât și cele închiriate, de tip charter. Ne așteptăm ca și în perioada următoare să primim notificări de anulări și modificări de orare de zbor din partea companiilor aeriene și a touroperatorilor, notificări pe care din păcate le primim din scurt, chiar și în ziua zborului, înainte de ora programată pentru decolare.
De ce se întamplă?
  • Factorul principal care a dus la această situație este lipsa de personal în industria turismului. În perioada lungă a pandemiei, toate companiile care activează în industria de călătorii (companii de transport aerian, terestru, hoteluri, restaurante, agenții de turism, etc.), au fost nevoite sa facă disponibilizări masive pentru a se putea susține și a trece cu bine peste această perioadă. După pandemie, când s-au relaxat peste tot și dintr-o dată restricțiile, iar dorința și nevoia de a călători a revenit, atât în interes de serviciu, cât mai ales de vacanță, cererile asociate au venit ca un bumerang, găsind toate aceste companii, inclusiv aeroporturile, nepregătite, la nivel de personal disponibil care să preia fluxul de călători.
  • În plus, pe multe aeroporturi sunt organizate greve majore din partea mai multor categorii de angajați, atât ai companiilor aeriene, cât și personal din aeroport, din cauza cărora activitatea este încetinită sau oprită.
Efectul este materializat prin aceste anulări și modificări de zboruri care au creat și creează în continuare haos pe aeroporturi și, implicit, generează nemulțumiri pasagerilor care întarzie sau chiar nu mai ajung la destinație. Toate anulările și modificările creează reacții în lanț, întrucât sunt afectate toate zborurile programate a fi operate de exemplu cu aceeași aeronavă care rămâne la sol.   Măsuri concrete care se iau:
  • Se încearcă acoperirea acestei lipse de personal navigant și auxiliar (piloți, stewarzi, personal de securitate și control la frontieră, manipulanți de bagaje, etc) de către companiile aeriene și aeroporturi, însă deocamdată nu s-a revenit la numărul de angajați de dinainte de pandemie. Este nevoie de calificări și permise speciale pentru personalul navigant și de securitate, care nu pot fi obținute în timp scurt.
  • Se estimează însă că lunile următoare această presiune să fie redusă și să fie vizibile îmbunătățiri în gestionarea fluxurilor de călători pe aeroporturi.
  Recomandările noastre:
  • Orarul de zbor este orientativ în această perioadă, nu îl considera criteriu în alegerea vacanței. Orele de zbor și compania aeriană se pot modifica oricând până la plecare chiar și în condiții normale, fără acest context nefavorabil actual, din motive absolut neprevăzute, pe care nu le putem controla.
  • Dacă poți să fii flexibil în ceea ce privește perioada concediului, ia în considerare să mergi în vacanță în extrasezon, ai putea evita aglomerația din sezonul de vârf și toate provocările de acum, ce țin de transportul aerian.
  • Dacă rezervi și alte servicii alături de zbor, alege variante cu condiții flexibile de rezervare, astfel încât, în cazul unei anulări/modificări de zboruri, să poți modifica sau anula gratuit, sau cu penalizări minime, celelalte servicii pe care le-ai rezervat (cazare, transferuri, rent-a-car, etc.)
  • Verifică cât de des poți notificările primite prin email-sms-telefon din partea companiilor aeriene sau a agențiilor de turism, legate de serviciile achiziționate.
  • Consultă site-ul aeroportului de plecare pentru a verifica eventuale modificări/anulări pentru zborurile achiziționate.
Free Person Standing Inside Airport Building Stock Photo Având în vedere cele de mai sus, apelăm la înțelegere din partea călătorilor și îi asigurăm de suportul nostru. Dorința voastră de a călători ne bucură și suntem optimiști că lucrurile se vor stabiliza cât mai curând. #calatoriacontinua

SOURCE AND TAGS