Saptamanal facem o selectie de oferte pentru tine!
Numar de telefon al Agentiei Eximtur
Bine ai venit !
Autentificare   ÃŽnregistrare

Bilete de avion

Plecare din
Sosire in
Data plecare
Data retur
Datele mele sunt flexibile (+- 3 zile)
adulti
copii
2-12 ani
bebelusi
0-2 ani


Bilete de avion

Plecare din
Sosire in
Data plecare
Data retur
Datele mele sunt flexibile (+- 3 zile)
adulti
copii
2-12 ani
bebelusi
0-2 ani


Zborul are intarziere. Ce drepturi am?

Daca nu ti s-a intamplat niciodata ca zborul pe care l-ai planificat de ceva vreme sa aiba intarzieri care sa iti dea peste cap tot programul, atunci poti sa te consideri norocos. Uneori insa, trebuie sa recunoastem, zborurile pot avea si intarzieri.

 

In astfel de situatii este important sa iti mentii calmul si sa tii cont de faptul ca legile europene sunt acolo ca sa te protejeze, sa iti ofere sprijin si compensatii si, in cele din urma, o rezolvare facila a tuturor problemelor. Dar ca sa beneficiezi de aceste legi favorabile calatorilor, trebuie mai intai sa iti cunosti drepturile si sa le intelegi. De aceea, astazi vom discuta despre drepturile tale in postura de calator al unei companii aeriene, pus in situatia ca zborul tau sa fie in intarziere.

 

drepturi in caz de intarziere a zborului

 

In primul rand, operatorii aerieni iti vor acorda asistenta si suport in baza Regulamentului nr. 261/2004 al Consiliului European si al Parlamentului European de stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de asistenta pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare sau a anularii/ intarzierii prelungite a zborurilor.

 

Nu trebuie sa inveti pe de rost acest document, ci sa retii aspectele esentiale. Ai dreptul la asistenta din partea companiei aeriene in situatia in care operatorul de transport aerian anticipeaza intarzierea unui zbor peste ora de plecare de mai mult de:

  • 2 ore, in cazul zborurilor de mai puţin de 1500 de kilometri (zbor tip 1);
  • 3 ore, in cazul tuturor zborurilor intracomunitare (in interiorul UE) de peste 1500 de km şi al oricaror altor zboruri cuprinse intre 1500 şi 3500 de km (zbor tip 2); 
  • 4 ore, in cazul zborurilor din afara UE ce depasesc 3500 de kilometri (zbor tip 3);

 

Conform legislatiei, in cazul intarzierii zborului, ai dreptul de a primi gratuit mancare, gustari şi racoritoare, direct proportional cu timpul de asteptare. De asemenea, ai dreptul si la doua apeluri telefonice si la mesaje prin telex, telefon sau fax.

 

Daca ora de plecare anticipata este la cel putin o zi dupa ora de plecare programata initial, ai dreptul de a primi gratuit cazare la hotel, precum si transfer de la aeroport la locul de cazare.

 

Este bine de stiut ca ai dreptul la despagubiri banesti daca zborul are o intarziere mai mare de 5 ore. Aceste despagubiri reprezinta intregului cost al biletului, la pretul de achizitie pentru partea sau partile de calatorie neefectuate si pentru partea sau partile deja efectuate, in cazul in care zborul «devine inutil in raport cu planul de calatorie initial», impreuna cu, daca este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare initial, cat mai repede posibil.

 

De asemenea, in cazul anularii zborului, daca nu esti anuntat din timp si nu ti se ofera variante alternative de zbor (vezi articolul 5 din Regulamentul 261/2004), pe langa costul biletului, conform legislatiei, mai poti primi despagubiri pentru inconvenientele cauzate, dupa cum urmeaza:

  • Pentru zborurile tip 1: pana la 250 EUR;
  • Pentru zborurile tip 2: pana la 400 EUR;
  • Pentru zborurile tip 3: pana la 600 EUR.

 

Ai dreptul sa primesti acesti bani in numerar, prin transfer bancar, ordin de plata sau cec. Numai cu acordul tau scris, compensatia se poate oferi in bonuri de calatorie sau alte servicii. Operatorii sunt obligati sa te compenseze in termen de sapte zile.

 

Exista si situatia in care operatorul aerian este exonerat de orice vina pentru intarzierea zborurilor, nefiind nevoie sa plateasca despagubiri sau compensatii pasagerilor. Aceste situatii sunt acelea in care compania de transport aerian poate dovedi ca intarzierea prelungita a fost cauzata de imprejurari exceptionale, de forta majora, imprejurari ce nu au putut fi evitate indiferent de masurile luate.

 

Cu alte cuvinte, situatiile generate de conditiile meteo nefavorabile (ninsoare abundenta, vant sau viscol, ceata densa, etc) nu permit pasagerilor sa-si ceara drepturile discutate mai sus.

 

Tie ti s-a intamplat vreodata sa aiba zborul intarziere? Ce compensatii ai primit si cum consideri ca ti-au fost respectate drepturile?

  • Google+
  • Twitter