Utilizam cookies necesare functionarii site-ului si pentru statistici anonime. Pentru folosirea de cookies in vederea personalizarii informatiei, te rugam sa iti exprimi preferinta. Vezi detalii

Bine ai venit !
Autentificare   ÃŽnregistrare

Bilete de avion

Plecare din
Sosire in
Data plecare
Data retur
Datele mele sunt flexibile (+- 3 zile)
adulti
copii
2-12 ani
bebelusi
0-2 ani


Bilete de avion

Plecare din
Sosire in
Data plecare
Data retur
Datele mele sunt flexibile (+- 3 zile)
adulti
copii
2-12 ani
bebelusi
0-2 ani


ZF CORPORATE - Lucia Morariu, Eximtur Cluj: Avem cel mai bun an din istoria agenţiei, afacerile sunt pe plus 20% la nouă luni

18 nov. 2018

Agenţia de turism Eximtur din Cluj-Napoca, una dintre cele mai mari de pe piaţa locală, controlată de familia Morariu, şi-a crescut afacerile cu 20% în primele trei trimestre din acest an şi estimează că va menţine acest avans până la finalul anului.

„Am depăşit estimările, bugetul nostru prevedea o creştere cu 15%, dar mai mult ca sigur vom încheia cu un plus de 20% anul acesta. Pot spune că este cel mai bun an din istoria firmei. Jumătate din business este adusă de segmentul corporate şi cealaltă jumătate de leisure, vacanţe în străinătate şi în ţară“, a spus pentru ZF Lucia Morariu, proprietara companiei din Cluj-Napoca. Agenţia a finalizat anul trecut cu vânzări de 245 de milioane de lei, în creştere cu 14% faţă de anul anterior şi cu un profit net de 1,7 milioane de lei, faţă de 1,6 milioane de lei, arată datele furnizate de oficialii agenţiei. „Vânzările de vacanţe pe destinaţii interne au crescut cu 80%, cele mai căutate sunt destinaţiile montane şi balneo. Pe extern am avut o creştere cu 20%.

Şi pe business travel am avut cerere mai mare pentru evenimente, companiile au organizat în acest an, până acum, mai multe evenimente, conferinţe, traininguri, workshopuri, teambuildinguri, cei mai mulţi au optat pentru staţiunile montane din ţară.“

Lucia Morariu spune că vânzări mai mari sunt şi pentru vacanţele de 1 decembrie, Crăciun sau Revelion. „Bugetul mediu pentru vacanţele în străinătate este de 400 de euro de persoană iar pentru cele în ţară de sub 200 de euro de persoană. Pentru Revelion am vândut pachete mai scumpe, în Dubai, Egipt iar în ianuarie –februarie pentru Thailanda cu 1.500 de euro“.

Motorul de creştere în turism în acest an au fost voucherele de vacanţă. Din acest an, angajatorii din sectorul public au fost obligaţi să acorde bugetarilor vouchere de vacanţă. Toţi cei peste 1,2 milioane de bugetari din România primesc aceste vouchere de vacanţă în valoare de 1.450 lei, echivalentul unui salariu minim brut pe economie aferent anului 2017, tichete care sunt valabile pe teritoriul României pentru achiziţia de servicii de turism, până la 30 noiembrie 2018. Operatorii din turism de pe piaţa locală şi-au rotunjit astfel veniturile, costul statului cu voucherele de vacanţă ajunge la 1,7 miliarde de lei în total.

Deşi cei mai mari jucători de pe piaţa agenţiilor de turism şi-au crescut în ultimii ani afacerile, pe fondul apetitului mai mare pentru vacanţe, în piaţă au fost şi companii care au intrat în insolvenţă. Anul trecut, agenţia de turism online Paravion, cumpărată în 2010 de fondul spaniol de investiţii GED, acţionar majoritar şi la Happy our, a intrat în insolvenţă în vederea restructurării activităţii, business-ul fiind afectat de scăderea de pe piaţa turcă. Anterior, în 2016, agenţiile Genius Travel şi Mareea Comtur, au intrat în insolvenţă şi au lăsat fără vacanţe câteva sute de turişti.

Top zece, plus 16%

Cele mai mari zece agenţii de turism de pe piaţa locală au avut anul trecut vânzări totale de 2,2 mld. lei în 2017, în creştere cu 16% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF. Acest indicator reprezintă valoarea totală a tranzacţiilor procesate, agenţiile de turism raportează ca cifră de afaceri doar comisioane la Ministerul de Finanţe. Cele mai mari agenţii de turism adună aproape 1.500 de salariaţi. În România, businessul total al agenţiilor de turism se ridică la aproape 4 miliarde de lei, potrivit ultimelor date disponibile.

  • Google+
  • Twitter